آیا نگرانی‌های دوران بارداری عادی است؟

خط سلامت: اگر چه بارداری برای هر زنی یک احساس بی نظیر به دنبال دارد، ولی همواره با نگرانی‌های دوران بارداری همراه است. آیا جنین و فرزندی که انتظار تولدش را می کشم سالم است؟ آیا این ترس ها عادی است؟

آیا نگرانی‌های دوران بارداری عادی است؟

نگرانی‌های دوران بارداری عادی است؟

به گزارش خط سلامت تعداد چشمگیری از نوزادان سالم متولد می شوند. بهترین روش برای اینکه آرامش ذهنی خود را حفظ کنید این است که به خود اطمینان دهید برخی نگرانی ها خوب هستند.

هر چه شما را می ترساند را یادداشت کنید. در واقع اضطراب نشانه خوبی است زیرا نشانگر علاقمندی به جنین سالم است.

مرحله بعدی پیدا کردن راه هایی برای جلوگیری از شدت یافتن نگرانی‌های دوران بارداری است.

ترس ها و نگرانی‌های دوران بارداری را بسنجید

به جای اینکه سعی کنید ترس ها و نگرانی‌های دوران بارداری را تحت کنترل قرار دهید آنها را با دیدی روشن جستجو کنید. نگرانی‌های دوران بارداری را بررسی کنید و بدترین حالت را مد نظر قرار دهید.

با پزشک صحبت کنید

در مورد هر یک از نگرانی هایی که در فهرست خود یادداشت کرده اید بپرسید.

اگر به جای پنهان کردن ترس های تان را بپذیرید می تواند منبعی عالی باشد که کمک می کند برای آینده برنامه ریزی کنید همانطور که عادت می کنید از ذهن و قلب خود آگاه شوید.

به دنبال سرگرمی باشید

اگر باز هم وقت زیادی صرف اضطراب می کنید کارهای بیشتری برای سرگرم کردن انجام دهید و از افکار وحشت آور دست بردارید.

ترس های را با همسر ، دوستان یا روان شناس بالینی مطرح کنید. محققان دریافته اند افرادی که حمایت احساسی می شوند بهتر از پس استرس بر می آیند و جنین سالم تری خواهند داشت.

تحقیق نشان می دهد زنان بارداری که از فعالیت های اوقات فراغت لذت می برند به داشتن زایمان زودهنگام و کم وزنی نوزاد هنگام تولد کمتر دچار می شوند. زمانی را برای پیاده روی، دیدن فیلم، گردش رفتن یا تمام بعداز ظهر راحت دراز کشیدن و کتاب خواندن پیدا کنید.

روش آرامش بخش

با چشمانی بسته دراز بکشید یا روی یک صندلی تکیه بدهید. مدت 10 دقیقه کلمه ای ساده مانند آرامش را با نفس های عمیق تکرار کنید تا ضربان قلب خود را کاهش دهید تا فشار عضله ها کمتر شوند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان