جزئیات واریز شدن سود سهام‌ عدالت متوفیان

خط سلامت: در روزهای اخیر، مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت در چندین استان از جمله خراسان شمالی، زنجان، گیلان، مرکزی، اصفهان، کرمان و کرمانشاه برگزار شده است.

جزئیات واریز شدن سود سهام‌ عدالت متوفیان

برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت در استان‌ها

به گزارش خط سلامت طبق گزارش‌های منتشر شده، قرار است مجمع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استان چهارمحال و بختیاری نیز در تاریخ ۶ شهریور برگزار شود.

وضعیت واریز سود سهام عدالت

طی سال‌های گذشته، سود سهام عدالت در دو مرحله به حساب سهامداران واریز شده است؛ مرحله اول در پاییز و مرحله دوم در اواخر زمستان. اما در سال ۱۴۰۲، مرحله دوم سود سهام حدود ۳۰ درصد کمتر از مرحله اول بود. به علاوه، سود سهام عدالت متوفیان نیز در سال ۱۴۰۲ پرداخت شد. طبق وعده‌ها، افرادی که در زمستان سال گذشته سود خود را دریافت نکرده‌اند، در خرداد ۱۴۰۳ حساب آنها شارژ خواهد شد.

با این حال، علیرغم وعده‌ها، سود سهام عدالت در خرداد واریز نشد و حتی در ماه‌های تیر و مرداد نیز خبری از آن نبود. اما انتظار می‌رود که مرحله سوم سود سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۱ در شهریور ماه واریز شود.

بدهی شرکت‌ها به سهامداران

ولی‌الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، از عدم واریز سود سهام عدالت توسط سه شرکت بزرگ خبر داد. وی اعلام کرد که پالایشگاه بندرعباس، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مپنا به ترتیب ۲ هزار میلیارد تومان، ۳ هزار میلیارد تومان و ۵۵۰ میلیارد تومان سود سهام عدالت را واریز نکرده‌اند. جعفری افزود که گزارش تخلف احتمالی این شرکت‌ها به مراجع رسیدگی ارسال شده و امیدوار است با پیگیری‌های لازم، تمامی سود سهامداران واریز شود.

شرط سجامی شدن برای انتقال سهام عدالت متوفیان

برای انتقال سهام عدالت متوفیان، وراث باید ابتدا در سامانه سجام ثبت‌نام کنند. این شرط برای تمامی وراث الزامی است و بدون آن امکان انتقال سهام و دریافت سود وجود نخواهد داشت. مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه رئیس سازمان بورس، تأکید کرده است که وراث باید هر چه سریع‌تر این فرآیند را انجام دهند.

انتقال سهام عدالت به وراث رایگان است

یکی از مزایای سامانه میراث، رایگان بودن فرآیند انتقال سهام عدالت به وراث است. این انتقال از طریق شعب منتخب بانک‌ها و کارگزاری‌ها انجام می‌شود و بانک‌هایی مانند ملی، ملت، پارسیان و تجارت از این خدمات پشتیبانی می‌کنند.

واریز سود سهام عدالت در پاییز و زمستان

با وجود تاخیر در واریز سود سهام عدالت، انتظار می‌رود که سود مربوط به سال مالی ۱۴۰۲ در پاییز و زمستان امسال به حساب سهامداران واریز شود.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان