این رنگ بطری‌های آب بیشترین میکروپلاستیک‌ را دارند! + این رنگ بطری آب خطر سرطان را بالا می برند

خط سلامت: آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که بطری‌های رنگی آب که در آفتاب قرار می‌گیرند، چه میزان میکروپلاستیک آزاد می‌کنند؟ تحقیقات جدید نشان می‌دهد که بطری‌های تیره بیشتر در معرض این خطر هستند.

این رنگ بطری‌های آب بیشترین میکروپلاستیک‌ را دارند! + این رنگ بطری آب خطر سرطان را بالا می برند

بطری‌های پلاستیکی در معرض نور خورشید، به‌ویژه اگر تیره باشند، می‌توانند میکروپلاستیک‌های مضر بیشتری وارد آب کنند. آیا بطری روشن ایمن‌تر است؟ پاسخ را در این مطلب بخوانید.

به گزارش خط سلامت، بطری‌های پلاستیکی وقتی در معرض نور خورشید و حرارت قرار می‌گیرند، می‌توانند میکروپلاستیک‌ها و مواد شیمیایی مانند بیسفنول A (BPA) را آزاد کنند. رنگ بطری پلاستیکی نیز می‌تواند بر میزان این آزادسازی تأثیر بگذارد.

تحقیقات نشان داده است بطری‌های تیره‌تر (مثل مشکی یا قهوه‌ای) گرمای بیشتری جذب می‌کنند و این گرما باعث تسریع فرآیند تجزیه پلاستیک و آزادسازی میکروپلاستیک‌ها می‌شود. بطری‌های شفاف یا روشن، به دلیل انعکاس نور خورشید، کمتر گرم می‌شوند و بنابراین ممکن است میکروپلاستیک کمتری آزاد کنند.

بطور کلی، بطری‌هایی که بیشتر در معرض گرما و نور قرار می‌گیرند، مانند بطری‌های تیره، بیشتر مستعد آزادسازی میکروپلاستیک هستند. بنابراین، بهتر است از قرار دادن هر نوع بطری پلاستیکی در معرض آفتاب خودداری کنید تا از خطرات مرتبط با میکروپلاستیک‌ها و مواد شیمیایی مضر جلوگیری شود.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان