انقلاب در علم جوان‌سازی: کشف دارویی که طول عمر سلول‌های بنیادی را افزایش می دهد

خط سلامت: در خبری که اخیرا توسط خبرگزاری ABC7 منتشر شده، به یافته‌های جدیدی در زمینه پزشکی و داروسازی اشاره شده است که می‌تواند انقلابی در روش‌های مقابله با پیری و افزایش طول عمر ایجاد کند.

انقلاب در علم جوان‌سازی: کشف دارویی که طول عمر سلول‌های بنیادی را افزایش می دهد

طبق این گزارش، محققان موفق شده‌اند دارویی را شناسایی کنند که با مصرف روزانه، طول بخش‌های خاصی از سلول‌های بنیادی را افزایش می‌دهد.

به گزارش خط سلامت سلول‌های بنیادی به عنوان سلول‌های مادر بدن شناخته می‌شوند که قابلیت تبدیل شدن به انواع مختلف سلول‌ها را دارند. این سلول‌ها نقش بسیار مهمی در ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده و جایگزینی سلول‌های پیر دارند. با افزایش سن، تعداد و عملکرد سلول‌های بنیادی کاهش می‌یابد که یکی از عوامل اصلی پیری و بروز بیماری‌ها محسوب می‌شود.

داروی جدید که هنوز نام تجاری آن اعلام نشده است، با مکانیسمی خاص روی تلومرها اثر می‌گذارد. تلومرها بخش‌های انتهایی کروموزوم‌ها هستند که با هر تقسیم سلولی کوتاه‌تر می‌شوند. کوتاه شدن تلومرها با پیری و افزایش خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان مرتبط است. این دارو با افزایش طول تلومرها، به نوعی ساعت بیولوژیکی سلول‌ها را به عقب برمی‌گرداند و باعث جوان‌سازی آن‌ها می‌شود.

یافته‌های این تحقیق هنوز در مراحل اولیه قرار دارد و نیاز به مطالعات گسترده‌تر و آزمایش‌های بالینی بیشتری است. با این حال، این کشف امیدوارکننده، گامی بزرگ در جهت توسعه درمان‌های موثر برای مقابله با پیری و بیماری‌های مرتبط با آن محسوب می‌شود. این دارو با افزایش طول تلومرها، باعث جوان‌سازی سلول‌های بنیادی می‌شود.

با جوان‌سازی سلول‌های بنیادی، می‌توان از بروز بسیاری از بیماری‌های مرتبط با پیری پیشگیری کرد.این یافته‌ها هنوز در مراحل اولیه هستند و نیاز به مطالعات گسترده‌تر دارند.

 

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان