آیا آب زمین از فضا آمده است؟

خط سلامت: یکی از پرسش‌های اساسی که دانشمندان به دنبال پاسخ آن هستند، منشأ آب در کره زمین است.

آیا آب زمین از فضا آمده است؟

چرا که آب عنصری حیاتی برای وجود حیات است و وجود اقیانوس‌های وسیع بر روی زمین، این سیاره را از سایر سیارات منظومه شمسی متمایز کرده است.

به گزارش خط سلامت آب، مایه حیات و عنصری حیاتی برای وجود زندگی روی زمین است. تقریباً ۷۱ درصد سطح سیاره ما را آب پوشانده است. اما این حجم عظیم آب از کجا آمده است؟ این پرسشی است که ذهن بشر را از دیرباز به خود مشغول کرده است.

نظریه‌های مختلف در مورد منشأ آب کره زمین

خرده سیاره‌ها: یکی از رایج‌ترین نظریه‌ها، این است که آب زمین از برخورد خرده سیاره‌هایی که حاوی یخ بوده‌اند، به زمین در مراحل اولیه تشکیل آن آمده است. این خرده سیاره‌ها در برخورد با زمین داغ، آب خود را به صورت بخار آزاد کردند که بعدها با سرد شدن زمین به اقیانوس‌ها تبدیل شد.

دنباله‌دارها: برخی دانشمندان معتقدند که دنباله‌دارها نیز می‌توانند منبع تأمین آب زمین باشند. دنباله‌دارها حاوی مقدار زیادی یخ هستند و برخورد آن‌ها با زمین می‌تواند به افزایش مقدار آب در این سیاره کمک کرده باشد.

تشکیل درونی زمین: نظریه دیگری وجود دارد که می‌گوید آب ممکن است در درون زمین تشکیل شده باشد و سپس به سطح آن آمده باشد. این نظریه بر اساس وجود هیدروژن و اکسیژن در ساختار زمین است که در شرایط مناسب می‌توانند با هم ترکیب شده و آب تشکیل دهند.

اما چرا این سوال تا این اندازه پیچیده است؟

شواهد محدود: شواهد مستقیم و قطعی در مورد منشأ آب زمین بسیار محدود است.

تغییرات در طول زمان: زمین در طول میلیاردها سال تکامل خود تغییرات زیادی کرده است و بسیاری از شواهد اولیه از بین رفته است.

منابع مختلف: ممکن است آب زمین از چندین منبع مختلف تامین شده باشد و نه تنها یک منبع.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان