بمب های کثیف چرنوبیلی دوم را در اروپا رقم می زند

خط سلامت: درصورتی که اوکراین نیروگاه‌های هسته‌ای را با بمب کثیف برای هدف قرار دهد، چرنوبیلی دیگر رقم می خورد.

بمب های کثیف چرنوبیلی دوم را در اروپا رقم می زند

یک خبرنگار نظامی روس گزارش داد که ارتش اوکراین قصد دارد با بمب‌ کثیف تأسیسات پسماند هسته‌ای در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا یا نیروگاه هسته‌ای کورسک را هدف قرار دهد.

به گزارش خط سلامت افسر سابق ارتش ایالات متحده استانیسلاو کراپیونیک این هشدار را در مصاحبه با شبکه خبری راشا تودی بیان کرد. «نیروهای مسلح اوکراین با حمله به نیروگاه هسته‌ای کورسک می‌توانند فاجعه هسته‌ای که بیشتر اروپا شامل لهستان، آلمان، دانمارک، کشورهای اسکاندیناوی و انگلیس را تحت تاثیر قرار می‌دهد، ایجاد کنند» 

 او توضیح داد که اگر سیستم خنک‌کننده در یک نیروگاه فعال هدف قرار بگیرد، باعث ذوب یا فروگداخت هسته‌ای می‌شود که «می‌تواند حادثه‌ای شبیه آنچه در فوکوشیما یا چرنوبیل رخ داد را رقم بزند».

انفجار در نیروگاه اتمی چرنوبیل در سال ۱۹۸۶ میلادی مواد رادیواکتیو را 200 برابر بیشتر از بمب‌های اتمی در ناکازاکی و هیروشیما وارد محیط کرد. در پی آن، جریان هوا ذرات را در سراسر اروپا پخش کرد و شمال اوکراین، بلاروس و غرب روسیه به شدت آلوده شدند.

بمب کثیف بر خلاف بمب اتمی منجر به انفجار هسته‌ای نمی‌شود، اما در برخورد با پسماند هسته‌ای می‌تواند باعث آلودگی در مقیاس بزرگ شود.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان