بیوگرافی ارشد ندیم قهرمان طلایی پرتاب نیزه پاکستانی + آلبوم عکس های خانوادگی و منتشر نشده از وضعیت خانه شان

خط سلامت : ارشد ندیم، ستاره پرتاب نیزه پاکستان، با عملکردی خیره کننده در بازی‌های المپیک پاریس، موفق به کسب مدال طلای این رشته شد و نام خود را به عنوان یکی از برترین پرتاب‌گران نیزه جهان ثبت کرد.

بیوگرافی ارشد ندیم قهرمان طلایی پرتاب نیزه پاکستانی + آلبوم عکس های خانوادگی و منتشر نشده از وضعیت خانه شان

این پیروزی بزرگ نه تنها افتخار بزرگی برای ارشد ندیم و ورزشکاران پاکستانی است، بلکه موجب شور و شوق وصف‌ناپذیری در سراسر پاکستان شده است.

عملکرد خیره‌کننده در المپیک:

ارشد ندیم با پرتابی قدرتمند و دقیق، رقبای خود را پشت سر گذاشت و با ثبت رکورد جدید المپیک ، مدال طلای این رقابت‌ها را از آن خود کرد. این پیروزی نشان از تلاش‌های شبانه‌روزی و تمرینات سخت او دارد و ثابت کرد که او یکی از مستعدترین ورزشکاران پرتاب نیزه در جهان است.

تأثیر این پیروزی بر ورزش پاکستان:

پیروزی ارشد ندیم در المپیک، انگیزه‌ای بسیار قوی برای ورزشکاران جوان پاکستانی خواهد بود. این پیروزی نشان داد که با تلاش و پشتکار می‌توان به بالاترین سطوح ورزش جهانی دست یافت. همچنین، این موفقیت می‌تواند باعث افزایش توجه و سرمایه‌گذاری در ورزش پاکستان شود و به توسعه ورزش در این کشور کمک کند.

ارشد ندیم کیست؟

ارشد ندیم، ورزشکار جوان و با استعدادی است که از همان ابتدا به عنوان یکی از امیدهای ورزش پاکستان شناخته می‌شد. او با تمرینات مستمر و حضور در مسابقات مختلف، توانست به سرعت پیشرفت کند و به یکی از بهترین پرتاب‌گران نیزه جهان تبدیل شود.

untitled

گفتگوی پدر ارشد ندیم با روزنامه ایندیان اکسپرس

گفتگوی پدر ارشد ندیم با روزنامه ایندیان اکسپرس صحبت کرد: "ببینید پسرم چقدر پیشرفت کرده است"

در حالی که تلفن وصل می‌شود، محمد اشرف مشغول نظارت بر نصب یک تلویزیون ال سی دی در خانه سه اتاقه‌اش در روستای میان چنو در استان پنجاب پاکستان است. صبح روزی که پسرش ارشد ندیم قرار است در فینال پرتاب نیزه المپیک پاریس شرکت کند، اشرف که در روستا به عنوان بنّا کار می‌کند و پسرش به لاهور نقل مکان کرده است، چیزی می‌گوید که ثابت می‌شود پیش‌گویی است.

اشرف به ایندیان اکسپرس می‌گوید: "امروز پسرم در المپیک رقابت می‌کند. می‌گویند بزرگ‌ترین بازی‌های جهان است. اگر مدال طلای المپیک را ببرد، بزرگترین اتفاق برای میان چنو و همچنین کل پاکستان خواهد بود."

untitled

همانطور که اتفاق افتاد، ندیم با پرتاب 92.97 متری اولین ورزشکار دو و میدانی پاکستان شد که مدال المپیک را به دست آورد. "تمام جوانی من و تا به حال، من به عنوان یک بنّا کار کرده‌ام و ارشد اغلب مرا به محل کارم همراهی می‌کرد و علاوه بر تماشای مسابقات نزا بازی (چوگان) در روستا، به آنجا می‌رفت. حدود سال 2010، او از من خواست که برایش یک چوب بیسبال و توپ بیاورم." پدر به یاد می‌آورد. در زمین روستا بود که ارشد جوان قبل از اینکه توسط دو برادرش به ورزش و دو و میدانی ترغیب شود، شروع به بازی کریکت کرد. ارشد در مدرسه دستش را به پرتاب وزنه، پرتاب دیسک، چکش و پرش طول امتحان کرد.

ارشد در برنامه یوتیوب Beyond The Throw که توسط روها ندیم میزبانی می شد، گفت: "من همیشه می‌خواستم کریکت بازی کنم. اما برادرانم به من می‌گفتند دو و میدانی را شروع کنم چون یک بازی انفرادی است. در سال 2012، من شروع به شرکت در مسابقاتی مانند پرتاب دیسک، نیزه و همچنین مسابقات دو و میدانی در مدرسه کردم. یادم می‌آید که در آن زمان فقط دو ورزشکار در مدرسه وجود داشت که در سطح منطقه‌ای رقابت می‌کردند."

این راشد احمد ساکی مربی بود که برای اولین بار جوان را در زمین روستا تمرین داد و سپس ارشد در مسابقات مختلفی در پنجاب شرکت کرد. تنها در سال 2014 بود که ارشد برای اولین بار برای شرکت در جشنواره جوانان پنجاب به لاهور سفر کرد و سپس دوستی به او گفت که در مسابقات آزمایشی سازمان توسعه آب و برق پاکستان شرکت کند.

untitled

"مدتی بود که من یک چوب بامبو را برای صنعتگر روستا می‌بردم و به او می‌گفتم که آن را شبیه نیزه شکل دهد و روی زمین تمرین کنم. ساکی صاحب ساعت‌ها به من می‌گفت که چگونه از آرنج‌هایم برای پرتاب استفاده کنم و اینها اولین خاطرات من از جدی گرفتن پرتاب نیزه بود." ارشد در این برنامه به یاد آورد.

با دیدن ارشد برای اولین بار در مسابقات آزمایشی WAPDA توسط سید حسین بخاری، قهرمان پنج دوره پاکستان و مربی، به این معنی بود که او دوباره برای آزمایش‌ها فراخوانده شد. با پرتاب کمتر از 60 متر، ارشد در آزمون‌های اول انتخاب نشد و سپس یک ماه فرصت خواست تا بیشتر پیشرفت کند.

ارشد گفت: "یک ورزشکار پرتابی 60 متری انجام داده بود اما من مصمم بودم که با دست خالی برنگردم. از مسئولان درخواست کردم که یک ماه فرصت به من بدهند و بعد از تمرین با بخاری سر توانستم پرتابی 65 متری انجام دهم که منجر به قرارداد WAPDA شد."

مربی بخاری به یاد می‌آورد ارشد برای اولین بار در طول مسابقات آزمایشی در یک استادیوم رقابت کرده است و چگونه او تأثیر گذاشت. بخاری به ایندیان اکسپرس گفت: "من تحت تأثیر قدرت او بودم که می‌توانست از آرنج‌هایش در سنین پایین تولید کند. او خام بود و شبیه یک جوان روستایی معمولی از پنجاب ساخته شده بود. هر چیزی را که به او یاد می‌دادم، به سرعت می‌فهمید و وقتی در عرض چهار ماه پس از پیوستن به WAPDA از مرز 70 متر عبور کرد، فهمیدم که می‌تواند بیشتر پیشرفت کند."

پرتاب 70.46 متری در مسابقات ملی سال 2015 به دنبال آن بود که ارشد با پرتاب 78.33 متری در بازی‌های SAFF 2016 در گواهاتی برنز کسب کرد. در هشت سال گذشته ارشد نه بار از مرز 85 متری عبور کرده است که شامل پرتاب 90.18 متری برای کسب طلا در بازی‌های مشترک المنافع 2022 نیز می‌شود. آسیب آرنج در سال 2022 و سپس مشکلات جزئی مانع از کسب مدال نقره در مسابقات قهرمانی جهانی دو و میدانی 2023 با پرتاب 87.82 متری نشد. در حالی که ارشد از سال 2016 با نیروج رقابت کرده است، این ورزشکار پاکستانی معتقد است که حضور آنها برای این ورزش خوب است. او گفت: "هر دو ما هدفمان این است که بهترین خود را ارائه دهیم. دوستی ما از سال 2016 دست نخورده باقی مانده است و من می خواهم قوی تر شود."

در مورد پدر افتخارآمیز، دیدن موفقیت پسرش از همه شادی‌ها فراتر می‌رود. پدر می‌گوید: «پسرم خانه جدیدی در شهر میان چنو دارد که کاملا مبله است. من تمام عمرم کارگر بودم اما ببینید پسرم چقدر پیشرفت کرده است.»

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان