یک روش ساده درمان بی اختیاری ادرار در زنان

خط سلامت: بی اختیاری ادرار معمولاً به دلیل مشکلات عضلات و اعصابی است که به مثانه کمک می کند ادرار را نگه دارد یا دفع کند .

یک روش ساده درمان بی اختیاری ادرار در زنان

دلایل متعددی برای بی اختیاری ادرار در زنان وجود دارد، از جمله ضعیف شدن عضلات لگن، افتادگی اندام لگن و عفونت های ادراری . عواملی مانند سن، وزن، داروهایی که مصرف می‌کنید و اینکه آیا تا به حال باردار بوده‌اید نیز می‌تواند بر کنترل مثانه تأثیر بگذارد.

به گزارش خط سلامت برخی از رویدادهای بهداشتی منحصر به فرد برای زنان، مانند بارداری، زایمان و یائسگی، می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در این عضلات و اعصاب شود. سایر علل بی اختیاری ادرار عبارتند از: اضافه وزن.

بی اختیاری ادرار

عفونت‌ها و بی اختیاری‌های ادرار زنان با انجام ورزش‌های منظم روزانه به منظور تقویت عضلات شکم و لگن و جلوگیری از بی‌اختیاری‌های ادرار موثر است.

عفونت‌ ادرار به ویژه عفونت مثانه را از شایع‌ترین بیماری‌های اورولوژی زنان عنوان کرد و گفت:به دلیل وضعیت آناتومی بدن زنان، امکان انتقال میکروارگانیسم‌ها در مجاری ادراری زنان بیشتر از مردان است. 

عفونت‌های ادراری زنان معمولا پس از چند روز خود به خود کنترل شده و علایم به تدریج کاهش می‌یابد. این در حالی است که به منظور کاهش علایم و بهبود این بیماری، درمان‌های دارویی نیز به کار گرفته می‌شود. 

 عفونت‌های ادراری در مردان باید با بررسی‌های بیشتری همراه باشد؛ چرا که ممکن است علت آن سنگ دستگاه ادراری باشد و در صورتی که کنترل نشود می‌تواند به عفونت کلیه تبدیل شود. 

احتمال ابتلا به عفونت‌های ادراری در دوران بارداری بیشتر است؛ بنابراین مراقبت‌های ادراری در دوران بارداری به صورت روتین انجام می‌شود. بروز سنگ‌های ادراری در مردان شایع‌تر از زنان است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان