هر هفته چند تخم مرغ می توان خورد؟

خط سلامت: تخم مرغ یک منبع غنی پروتئین است که خوردن آن مزایای فراوانی برای سلامت دارد.

هر هفته چند تخم مرغ می توان خورد؟

تخم مرغ یک ماده غذایی بسیار مفید است که خوردن آن به تامین آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی مانند لوتئین و زآگزانتین کمک می کند. این ترکیبات به بدن برای مقابله موثر با رادیکال های آزاد کمک می کند.

به گزارش خط سلامت گنجاندن تخم مرغ به وعده های غذایی روزانه ( مثلا برای صبحانه)، فواید متعددی دارد؛ چراکه مشخص شده است خوردن این ماده غذایی به کاهش وزن و جلوگیری از بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی و برخی انواع سرطان‌ها کمک می‌کند. 

هفته ای 12 تخم  مرغ بخورید

نتایج اولیه یک مطالعه جدید نشان می دهد افرادی که 12 یا بیشتر تخم مرغ غنی شده در هفته می خورند، سطح کلسترول مشابهی با افرادی دارند که اصلا تخم مرغ نمی خورند . این مطالعه در نشست علمی سالانه کالج قلب و عروق آمریکا در 6 آوریل در آتلانتا، جورجیا ارائه خواهد شد.

تحقیقات جدید اطمینان خاطر می دهد خوردن تخم‌مرغ حتی برای گروهی از افراد در معرض خطر هم مشکلی ندارد.

فاطیما رودریگز، دانشیار پزشکی قلب و عروق در دانشگاه استنفورد گفت: در مورد اینکه چگونه تخم مرغ، غذایی غنی از کلسترول و همچنین پروتئین، می‌تواند بر سلامت قلب و عروق تأثیر بگذارد، بحث‌های زیادی وجود داشته است . سوال در مورد اثرات سلامتی خوردن مقادیر زیاد تخم مرغ بی پاسخ مانده است و این مطالعه کوچک بینش هایی را ارائه می دهد که می تواند در یک مطالعه بزرگتر با کنترل های بیشتر مورد مطالعه قرار گیرد.

تحقیقات پیشین

تخم مرغ چه فوایدی دارد؟

تخم‌مرغ، این محصول غذایی متداول در یخچال‌های خانگی، فواید زیادی دارد که آن را به یک جزء ضروری در رژیم غذایی روزانه تبدیل می‌کند. تحقیقات جدید نشان داده‌اند که مصرف دو تخم‌مرغ در روز می‌تواند فواید بسیاری داشته باشد.

تخم‌مرغ نه تنها یک منبع غذایی مهم است، بلکه سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی حیاتی می‌باشد که برای حفظ سلامت بدن ضروری هستند. تحقیقات علمی اخیر، فواید چشمگیر مصرف دو تخم‌مرغ در روز را آشکار ساخته‌اند. مصرف منظم تخم‌مرغ به تقویت سیستم ایمنی، بهبود بینایی و حمایت از سلامت قلب کمک می‌کند.

علاوه بر این، تخم‌مرغ منبع خوبی از پروتئین با کیفیت بالا است که می‌تواند به حفظ توده عضلانی و ترمیم بافت‌ها کمک کند. افزودن تخم‌مرغ به رژیم غذایی روزانه نه تنها می‌تواند به ارتقا سطح انرژی شما کمک کند، بلکه در پیشگیری از بسیاری از بیماری‌های مزمن نیز مؤثر است.

سلامت چشم 

تخم‌مرغ به عنوان یک منبع غنی از آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند مانند لوتئین و زآگزانتین شناخته شده است که نقش مهمی در حفظ سلامت چشم‌ها دارند. این آنتی‌اکسیدان‌ها در ماکولا، که بخش مرکزی بینایی در شبکیه چشم است، تجمع می‌یابند و به حفاظت از بینایی کمک می‌کنند.

تحقیقات منتشر شده در مجله علمی «بایگانی‌های چشم‌پزشکی» در ایالات متحده نشان داده‌اند که مصرف مناسب تخم‌مرغ می‌تواند در پیشگیری از بیماری‌های چشمی مانند تباهی لکه‌زرد مؤثر باشد. بر اساس این مطالعات، افرادی که به مدت دو سال، روزانه دو تخم‌مرغ مصرف می‌کردند، ۴۴٪ کمتر در معرض خطر ابتلا به این عارضه بودند.

تقویت‌کننده مغز

مصرف روزانه دو عدد تخم‌مرغ می‌تواند تأثیرات مثبت قابل توجهی بر سلامت مغز داشته باشد. تخم‌مرغ منبع ارزشمندی از کولین است، که یک ماده مغذی ضروری برای رشد و عملکرد مغز به شمار می‌رود.

تحقیقات منتشر شده در مجله «عصب‌زیست‌شناسی یادگیری و حافظه» نشان داده‌اند که شرکت‌کنندگانی که در طول چهار هفته روزانه دو عدد تخم‌مرغ مصرف کردند، بهبود قابل توجهی در حافظه و تمرکز خود را تجربه کردند. این امر می‌تواند به ویژه برای افرادی که در معرض خطر اختلالات مغزی هستند مفید باشد.

مدیریت وزن 

تخم‌مرغ به عنوان یک منبع برتر پروتئین با کیفیت بالا و چربی‌های سالم، می‌تواند در مدیریت وزن به صورت طبیعی مؤثر باشد. تحقیقات نشان داده‌اند شروع روز با خوردن تخم‌مرغ به جای صبحانه‌های غنی از کربوهیدرات می‌تواند کاهش کالری مصرفی در طول روز را به دنبال داشته باشد. این رویکرد می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان