سندرم کاروشی چه کسانی را از پا در می آورد؟

خط سلامت: میزان مرگ و میر ناشی از کار زیاد چقدر است؟ سندرم کاروشی که به عنوان "مرگ بر اثر کار بیش از حد" نیز شناخته می شود، از دهه 1980 در ژاپن موضوع مطالعه و نگرانی بوده است.

سندرم کاروشی چه کسانی را از پا در می آورد؟

سازمان جهانی بهداشت (WHO) و سازمان بین‌المللی کار (ILO) مشترکاً اعلام کردند در سال 2021، حدود 750000 مرگ و میر ناشی از سندرم کاروشی یا مرگ ناشی از کار زیاد در سراسر جهان گزارش شده است .

مرگ ناشی از کار زیاد چیست؟

به گزارش خط سلامت کاروشی (به ژاپنی: 過労死، هپبورن: Karōshi)، که می‌تواند به "مرگ بیش از حد کار" ترجمه شود، یک اصطلاح ژاپنی است که به مرگ ناگهانی مرتبط با شغل مربوط می‌شود . شایع ترین علل پزشکی مرگ و میر کاروشی، حملات قلبی و سکته مغزی ناشی از استرس و سوءتغذیه است.

آیا کار بیش از حد بر خواب تأثیر می گذارد؟

ساعات کاری بیش از حد نیز می تواند بر کیفیت خواب تأثیر منفی بگذارد. تأثیر مشکلات سلامت روان در کار می تواند عواقب جدی برای بهره وری افراد و همچنین سازمان ها داشته باشد.

بر اساس این گزارش طی یک ماه گذشته، ۳ نفر از پرستاران ما در خواب فوت کردند و دلیل فوت‌شان، «سندروم کاروشی» و مرگ بر اثر کار زیاد بود.

دبیرکل خانه پرستار کشور گفت: طی یک ماه گذشته، ۳ نفر از پرستاران ما در خواب فوت کردند و دلیل فوت‌شان، «سندروم کاروشی» و مرگ بر اثر کار زیاد بود.

امروز، پرستاری که در بیمارستان‌های ما کار می‌کند، یک پرستار خسته و بی‌انگیزه و فرسایش داده شده است که اگر مهاجرت نمی‌کند، ترک کار می‌کند و تغییر شغل می‌دهد. من در جایگاه توصیه نیستم، ولی مهاجرت پرستاران با شرایط فعلی اجتناب‌ناپذیر است. من هم اگر شرایط پرستاران را داشتم، از ایران می‌رفتم. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان