بهترین زمان خوردن چای رزماری + خواص شگفت انگیز دمنوش رزماری

خط سلامت: آیا نوشیدن هر روز چای رزماری بی خطر است؟

بهترین زمان خوردن چای رزماری + خواص شگفت انگیز دمنوش رزماری

رزماری را می توان به عنوان چای تهیه شده از گیاه خشک، تنتور، عصاره مایع، جوشانده یا به عنوان اسانس مخلوط با روغن های دیگر برای استفاده موضعی استفاده کرد.

به گزارش خط سلامت با پزشک صحبت کنید تا دوز مناسب را برای وضعیت خود بیابید. کل مصرف روزانه گیاه خشک نباید از 4 تا 6 گرم بیشتر باشد .

چای رزماری را چگونه تهیه کنید؟

برای تهیه چای رزماری، با جوشاندن آب و اضافه کردن رزماری تازه یا خشک شروع کنید. 5-10 دقیقه دم کنید سپس صاف کنید و لذت ببرید .

در صورت تمایل می توانید عسل را به چای یا لیمو را به چای رزماری خود اضافه کنید. اگر از رزماری تازه استفاده می‌کنید، قبل از نوشیدن برگ‌های آن را جدا کنید زیرا ممکن است تلخ باشند.

بهترین زمان برای نوشیدن چای رزماری

یک فنجان چای رزماری بعد از غذا می تواند در بهبود گوارش موثر باشد. خواص ضد التهابی آن می تواند به تسکین هر گونه ناراحتی و ارتقاء سلامت روده کمک کند و احساس سبکی و راحتی بدهد.

خوردن چای رزماری در شب 

پس از یک روز پرمشغله در تلاش برای آرام شدن هستید؟ قدرت یک فنجان چای گرم و آرامبخش رزماری قبل از خواب را دست کم نگیرید .

رایحه آرامش بخش و مزایای بالقوه کاهش استرس می تواند به شما کمک کند ذهن و بدن خود را آرام کنید و زمینه را برای یک خواب آرام شبانه فراهم کنید.

چای رزماری و رشد مو 

رزماری همچنین حاوی اسید کارنوزیک است که می تواند گردش خون را در فولیکول های مو تحریک کند، گردش سلولی را تقویت کرده و آسیب بافت را ترمیم کند. 

چای رزماری و تعادل هورمون ها 

نتایج نشان داد عصاره برگ رزماری دارای فعالیت ضد ناباروری و آنتی اکسیدانی قوی است و می تواند به عنوان یک داروی افزایش دهنده باروری برای کنترل هورمون های جنسی و تولید اسپرم و جلوگیری از سمیت و پیامدهای پاتوفیزیولوژیک آن استفاده شود.

در یک فنجان چای چه مقدار رزماری بریزیم؟

برای تهیه چای رزماری فقط دو ماده را با هم ترکیب می کنید. در هر 2 فنجان آب از 1 شاخه رزماری استفاده کنید. اگر بخواهید می توانید فقط از برگ ها استفاده کنید.

 چای رزماری و خواب آلودگی 

اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما مطالعات اولیه نشان می دهد رزماری تاثیر مثبتی بر کاهش اضطراب و استرس دارد.

در یک کارآزمایی تصادفی که روی دانشجویان انجام شد، مشخص شد رزماری در مقایسه با دارونما، کیفیت خواب دانشجویان را بهبود می بخشد و سطح اضطراب را کاهش می دهد.

طرز تهیه دمنوش رزماری و زنجبیل

این دمنوش یکی از دمنوش‌های قوی برای لاغری است. هم رزماری و هم زنجبیل، باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شوند به این معنی که بدون اینکه ورزش کنید یا کار خاصی انجام دهید، مقدار سوزاندن چربی در بدتان افزایش می‌یابد و لاغر می‌شوید. گل محمدی موجود در این دمنوش هم با از بین بردن یبوست، به لاغری کمک می‌کند. از طرفی، تاثیر مثبت رزماری، گل محمدی و زنجبیل بر آرامش و تمدد اعصاب، باعث جلوگیری از پرخوری عصبی می‌شود.

مواد لازم برای تهیه دمنوش رزماری و زنجبیل:

آب جوش 1 لیوان
رزماری 1 قاشق چای‌خوری
زنجبیل 1 قاشق چای‌خوری
گل محمدی 1 قاشق چای‌خوری

آب جوش را به رزماری، گل محمدی و زنجبیل اضافه کنید و فرصت دهید تا حدود 15 دقیقه دم بکشد. حالا دمنوش را صاف و نوش جان کنید. سعی کنید از شیرین‌کننده‌های طبیعی مثل عسل برای خوردن این دمنوش استفاده کنید.

طرز تهیه دمنوش رزماری و چای سبز

چای سبز به خاصیت لاغرکنندگی مشهور است. در نتیجه یکی از بهترین مکمل‌ها برای اضافه کردن به چای رزماری است تا اثرات بیشتری برای لاغری داشته باشد.

خود رزماری نیز با افزایش سوخت و ساز بدن، تنظیم گوارش و بهبود خلق و خو به کاهش وزن کمک می‌کند. در نتیجه دمنوش رزماری و چای سبز می‌تواند گزینه مناسبی برای لاغری باشد.

مواد لازم برای دمنوش رزماری و چای سبز

آب جوش 1 لیوان
رزماری 1 قاشق چای‌خوری
چای سبز 1 قاشق چای‌خوری

آب جوش را به چای سبز و رزماری اضافه کنید و فرصت دهید تا حدود 7 دقیقه دم بکشد. پس از این ۷ دقیقه، دمنوش را صاف و نوش جان کنید. علاوه بر خاصیت لاغرکنندگی، این دمنوش برای افزایش انرژی و تقویت عملکرد مغز نیز بسیار مفید است.

دمنوش رزماری برای مو

برای تهیه دمنوش رزماری برای مو، علاوه بر این که می‌توانید از چای رزماری استفاده کنید، با افزودن مواد دیگر، به خواص آن برای مو بیفزایید. مثلا می‌توانید جوشانده رزماری و مورد را تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه جوشانده رزماری برای مو:

برگ و گل رزماری خشک 1 قاشق غذاخوری
برگ مورد خشک 1 قاشق غذاخوری
آب 2 لیوان
گلاب مقداری

ابتدا آب، مورد و رزماری را با هم روی حرارت بگذارید و زمان دهید تا آب به جوش بیاید. به محض به جوش آمدن آب، حرارات را خاموش کنید، در مواد را بگذارید یا با پارچه‌ای بپوشانید و اجازه دهید حدود 7 دقیقه دم بکشد. حالا دمنوش رزماری برای مو را صاف کنید و به همراه مقداری گلاب، درون یک ظرف اسپری بریزید.

به این ترتیب یک اسپری رزماری برای مو در خانه دارید که می‌توانید روی پوست سر اسپری کنید و خواص شگفت‌انگیز آن برای موهایتان را ببینید. برای استفاده مداوم از این دمنوش حتما با پزشک مشورت کنید.

طرز تهیه دمنوش رزماری و رازیانه برای زنان

دمنوش رزماری و رازیانه، یکی از بهترین دمنوش‌ها برای کاهش دردهای قاعدگی و مشکلات یائسگی است زیرا هورمون‌های زنانه را تنظیم می‌کند.

مواد لازم برای تهیه دمنوش رزماری و رازیانه:

آب جوش 1 لیوان
رزماری 1 قاشق چای‌خوری
رازیانه 1 قاشق چای‌خوری

طبق معمول، آب جوش را به رزماری و رازیانه اضافه می‌کنیم و فرصت می‌دهیم حدود 7 دقیقه دم بکشد. پس از صاف کردن دمنوش، آن را نوش جان می‌کنیم.

طرز تهیه دمنوش رزماری و گل محمدی

دمنوش رزماری و گل محمدی برای کاهش وزن، بهبود خلق و خو و همین‌طور تقویت جنسی بسیار مفید است.

مواد لازم برای طرز تهیه دمنوش رزماری و گل محمدی:

آب جوش 1 لیوان
رزماری 1 قاشق چای‌خوری
گل محمدی 1 قاشق چای‌خوری

آب جوش را روی رزماری و گل محمدی بریزید و بگذارید حدود 7 دقیقه دم بکشد. حالا دمنوش را صاف و نوش جان کنید. این دمنوش بسیار خوش‌عطر است و برای پذیرایی یکی از بهترین گزینه‌هاست.

طرز تهیه دمنوش رزماری و نعناع

چای رزماری را اگر با نعناع درست کنید، می‌تواند یک دمنوش عالی برای کمک به بهبود سرماخوردگی باشد.

مواد لازم برای تهیه دمنوش رزماری و نعناع:

آب جوش 1.5 لیوان
رزماری 1 قاشق چای‌خوری
نعناع 1 قاشق غذاخوری

آب جوش را به نعناع و رزماری اضافه کنید و بگذارید تا دمنوش شما حدود 10 دقیقه دم بکشد. حالا دمنوش را صاف و با انواع شیرین‌کننده‌ها نوش جان کنید.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان