روزی چند عدد زیتون می توانید بخورید؟

خط سلامت: روزی چند عدد زیتون می توان خورد تا هم از مزایای سلامتی و هم از خواص بی نظیر آن بهره مند شد ؟

روزی چند عدد زیتون می توانید بخورید؟

در خوردن زیتون  افراط نکنید برای اینکه مصرف چربی اشباع خود را در چارچوب دستورالعمل های توصیه شده حفظ کنید، بهتر است مصرف خود را به 2 تا 3 اونس (56 تا 84 گرم) - حدود 16-24 زیتون کوچک تا متوسط ​​- در روز محدود کنید.

به گزارش خط سلامت اگرچه زیتون ممکن است به کاهش وزن کمک کند، اما سرشار از نمک و چربی است و خوردن بیش از حد آنها ممکن است موفقیت در کاهش وزن را کاهش دهد.

تاریخچه زیتون

زیتون، با قدمتی چندین هزار ساله، همواره به عنوان نمادی از صلح و ثروت در بسیاری از فرهنگ‌ها شناخته شده است. این میوه ارزشمند که امروزه در پرچم سازمان ملل به عنوان نمادی از صلح نمایان است، بیشترین شهرت خود را در مناطق مدیترانه‌ای کسب کرده است.

در ایران، به ویژه در استان گیلان، زیتون به شکل‌های متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد، و تاریخ آن به دوران پیش از حمله مغول بازمی‌گردد که ناصرخسرو به وجود آن در منجیل و رودبار اشاره دارد.

اهمیت زیتون در طب سنتی

در طب سنتی، زیتون به عنوان میوه‌ای با طبیعت گرم و خشک شناخته و توصیه می‌شود با مغز گردو و بادام، سرکه و شیرینی‌های طبیعی ترکیب شود. مصرف زیتون به همراه غذا برای تقویت معده بسیار مفید است و افراد گرم مزاج باید از مصرف بیش از حد آن اجتناب کنند.

انواع زیتون

زیتون در انواع رنگ‌ها، از جمله سبز و سیاه وجود دارد. این میوه ابتدا سبز است و بسته به گونه درخت، به مرور تیره و سیاه می‌شود. زیتون سیاه که بیشتر در کشورهایی مانند اسپانیا و ایتالیا تولید می‌شود، دارای محتوای روغنی بیشتری نسبت به نوع سبز آن است.

روغن زیتون باید در شیشه‌های تیره و در مکان‌های خشک و خنک نگهداری شود تا از تخریب در برابر نور و هوا جلوگیری شود. استفاده از روغن زیتون برای سرخ کردن در دماهای بالا توصیه نمی‌شود زیرا خواص آن کاهش می‌یابد.

خواص برگ زیتون

برگ‌های زیتون نیز مانند میوه آن، خواص درمانی فراوانی دارند. این برگ‌ها به کنترل فشار خون، درمان دیابت، و جلوگیری از پوکی استخوان کمک می‌کنند و دارای خصوصیات ضدویروسی هستند. چای برگ زیتون برای سلامت قلب و عروق مفید است و می‌تواند به بهبود عمومی سلامت کمک کند.

این چای به کاهش استرس، تقویت سیستم ایمنی و بهبود دستگاه گوارش کمک می‌کند. برای تهیه چای، برگ‌ها را پس از خشک کردن، خرد کرده و در آب جوش دم کنید تا یک نوشیدنی معطر و مفید حاصل شود.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.
 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان