بهترین زمان برای مصرف ویتامین D / هشدار به افرادی که جراحی بای پس معده انجام داده‌اند

خط سلامت: بسیاری از مردم در مورد بهترین زمان برای مصرف پروبیوتیک ها و ویتامین ها کنجکاو هستند . به ویژه ویتامین D، ماده مغذی که اکثر مردم ایالات متحده به اندازه کافی از آن استفاده نمی کنند.

بهترین زمان برای مصرف ویتامین D / هشدار به افرادی که جراحی بای پس معده انجام داده‌اند

بیشتر مولتی ویتامین‌ها، ویتامین D دارند بنابراین یکی از راه‌های تامین این ویتامین مصرف آنهاست.

به گزارش خط سلامت ، شما نمی توانید تنها از طریق قرار گرفتن در معرض نور خورشید تمام نیاز ویتامین  D خود را به دست آورید (مخصوصاً به این دلیل که همه ما باید از خود در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت کنیم) و ممکن است از طریق غذایی که می خورید به آنچه نیاز دارید نرسید. به همین دلیل است که مصرف مکمل برای اطمینان «بسیار معقول» است.

دکتر منسون یکی از مدیران مطالعه عظیم و در حال انجام VITAL است که به بررسی این موضوع می پردازد که آیا مصرف مکمل های ویتامین D3 یا اسیدهای چرب امگا 3 خطر ابتلا به بیماری های عمده مختلف را کاهش می دهد؟ 

این مطالعه نشان داد که اکثر افراد برای جلوگیری از کمبود ویتامین D نیازی به مصرف مکمل ندارند اما مصرف 1000 تا 2000 واحد در روز به عنوان نوعی بیمه بی‌خطر است. بیشتر مولتی ویتامین‌ها ویتامین D دارند.

فواید ویتامین D

ویتامین D به جذب کلسیم  و ساخت و حفظ استخوان های قوی کمک می کند. در واقع، این دو - کلسیم و ویتامین D - با هم می‌توانند به محافظت از شما در برابر پوکی استخوان کمک کنند، بیماری که اسکلت شما را ضعیف می‌کند و احتمال شکستگی استخوان‌ها در صورت افتادن را افزایش می‌دهد. ماهیچه های شما نیز برای انجام کارهای خود به آن نیاز دارند، همانطور که اعصاب بدن که پیام هایی را بین مغز و بدن شما ارسال می کنند به آن نیاز دارند. بدون ویتامین D، سیستم ایمنی بدن شما در مبارزه با باکتری ها و ویروس ها توان کمتری خواهد داشت.

چه مقدار ویتامین D در روز نیاز دارم؟

دکتر منسون می گوید: بسیاری از ما - بزرگسالان سالم بین 19 تا 70 سال - باید سعی کنیم بین 600 تا 800 واحد بین‌المللی مصرف کنیم (مقدار توصیه‌ شده برای افراد سالم که مسن‌تر یا جوان‌تر هستند متفاوت است.) اما برخی افراد برای گروه سنی خود بیش از مقدار پیشنهادی نیاز دارند. مادران شیرده باید توجه داشته باشند: "توصیه می شود به نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می کنند مکملی بدهند، زیرا شیر مادر ویتامین D کافی را برای نوزادان تامین نمی کند."

کسانی که به ویتامین D بیشتری نیاز دارند

افراد مبتلا به شرایطی که جذب چربی را محدود می کند، مانند بیماری کرون، بیماری سلیاک یا کولیت اولسراتیو؛

افراد مسن که با افزایش سن، بدنشان در تولید ویتامین D از قرار گرفتن در معرض نور خورشید ضعیف می شود.

افرادی که پوست تیره دارند (بدن شما ممکن است ویتامین D کمتری از خورشید تولید کند).

افرادی که وزن بدن زیادی دارند یا جراحی بای پس معده انجام داده اند.

کسانی که سر خود را می پوشانند، دقت می کنند که هرگز پوست خود را در معرض نور قرار ندهند، یا به سادگی زیاد زیر نور خورشید نمی روند.

افرادی که رژیم گیاهخواری دارند. محققان می گویند: «اگر شیر یا ماهی در برنامه غذایی خود ندارید، دو منبع بزرگ ویتامین D را حذف می کنید. به دنبال آب پرتقال غنی شده و غلات صبحانه باشید و برچسب های تغذیه را بررسی کنید.

چه زمانی ویتامین D مصرف کنیم

دکتر منسون می‌گوید: «تا زمانی که آن را با غذا مصرف کنید، مهم نیست. او می‌گوید: وقتی یادتان آمد آن را بخورید - صبح، ظهر یا شب - و با غذا میل کنید. مهم است که همراه غذا مصرف شود، زیرا ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است، یعنی در آب حل نمی‌شود و با چربی جذب می‌شود، بنابراین اگر کمی چربی سالم وجود دارد بهتر است آن را با آن مخلوط کنید.

دکتر منسون می گوید. "اغلب آن را در یک ژل نرم با مقدار کمی روغن در آن قرار می دهد تا به جذب آن کمک کند، اما همچنان بهتر است آن را با غذا مصرف کنید."

بهترین مکمل های ویتامین D

هر دو ویتامین D2 و D3 خوب هستند، اما دکتر منسون می‌گوید: «D3 فراهمی زیستی بهتری دارد»، به این معنی که بدن شما راحت‌تر از آن استفاده می‌کند. اما این بدان معنا نیست که هر برند قدیمی این کار را انجام خواهد داد. مکمل‌های غذایی قبل از عرضه به بازار توسط FDA تایید نشده‌اند، بنابراین توصیه می‌کنیم کمی تحقیق کنید یا از پزشک خود بخواهید که یک برند خوب را معرفی کند. شما می خواهید به دنبال گزینه هایی باشید که توسط شخص ثالث از نظر خلوص، قدرت و ایمنی آزمایش شده اند و می توانند تأیید کنند که آنچه روی برچسب است در واقع همان چیزی است که در بطری است - به دنبال آرم های NSF یا USP روی برچسب باشید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان