4 خاصیت بی‌نظیر برگ انگور یا برگ مو برای سلامتی / بر اساس آخرین تحقیقات

خط سلامت: برگ انگور یا برگ مو یکی از مواد اصلی غذاهای مدیترانه‌ای سالم برای قلب، سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند.

4 خاصیت بی‌نظیر برگ انگور یا برگ مو برای سلامتی / بر اساس آخرین تحقیقات

  برگ انگور یا برگ مو را اغلب به صورت کنسرو یا بطری می‌توان یافت، در حالی که برگ انگور یا برگ مو خام یا تازه بهتر است بعد از بخارپز مصرف شوند.

به گزارش خط سلامت یک غذای محبوب یونانی به نام dolmas از برگ انگور به عنوان دلمه برنج، پیاز و گوشت استفاده می کند.

وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده برگ انگور را در لیست خرید پیشنهادی خود بر اساس دستورالعمل های رژیم غذایی سالم برای آمریکایی ها فهرست کرده است.

ارزش غذایی برگ انگور یا برگ مو

برای کسانی که مراقب وزن خود هستند، برگ انگور کالری بسیار کمی دارد حدود 14 کالری برای هر پنج برگ. برای سلامت و تندرستی عمومی، برگ انگور منبع خوبی از مواد مغذی از جمله ویتامین های C، E، A، K و B6، به علاوه نیاسین، آهن، فیبر، ریبوفلاوین، فولات، کلسیم، منیزیم، مس و منگنز است. یک وعده غذایی سالم برای قلب یا یک فنجان برگ انگور، فاقد چربی یا کلسترول است و سدیم و قند بسیار کمی دارد.

خواص ضد التهابی

برگ انگور یا برگ مو بر اساس سیستم رتبه‌بندی که پتانسیل التهابی غذاها و ترکیبات غذایی را تخمین می‌زند، ضد التهاب خفیف هستند.

التهاب مزمن ممکن است باعث بیماری ها و بیماری های خاصی مانند بیماری قلبی، بسیاری از انواع سرطان و بیماری آلزایمر شود. بیماری های دیگری که در نتیجه التهاب ایجاد می شوند عبارتند از آرتریت و بسیاری از بیماری های دستگاه گوارش مانند بیماری کرون.

در حالی که سبک زندگی و ژنتیک به التهاب مزمن کمک می کند، حفظ یک رژیم غذایی سالم و کم مواد غذایی التهابی بهترین استراتژی برای مهار آن و کاهش خطرات طولانی مدت بیماری است.

بار گلیسمی پایین

یک وعده برگ انگور مملو از مواد مغذی است و دارای بار گلیسمی پایین 1 است. نظارت بر بار گلیسمی به خصوص برای بیماران دیابتی مهم است، زیرا تأثیر غذا را بر سطح قند خون اندازه گیری می کند.

هدف بار گلیسمی کل روزانه برای یک فرد بالغ سالم و متوسط ​​100 یا کمتر است که برگ انگور را به یک انتخاب سالم تبدیل می کند. افراد مبتلا به دیابت یا سندرم متابولیک باید تعداد کمتری را هدف قرار دهند.

نارسایی مزمن وریدی

طبق مطالعه ای که در سال 2010 عصاره های گیاهی برگ های انگور ادم را در بیماران مبتلا به نارسایی مزمن وریدی کاهش می دهد. این وضعیتی است با سیاهرگ هایی مشخص می شود که در برگشت خون در پاها به قلب مشکل دارند.

وقتی خون نتواند به قلب بازگردد، ممکن است پاها متورم شوند و باعث ادم شوند. کاهش ادم نه تنها با کاهش تورم فرد را راحت‌تر می‌کند، بلکه فشار کمتری بر سیستم عروقی وارد می‌کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان