خواص و میزان مصرف کتیرا برای زیبایی + خارج از این میزان ضررهای جبران ناپذیری دارد

خط سلامت: کتیرا مانند جوهر آهن محصولی مفید و سودمند برای مو است و برای حالت دهی و تقویت مو بسیار ارزشمند و مفید است.

خواص و میزان مصرف کتیرا برای زیبایی + خارج از این میزان ضررهای جبران ناپذیری دارد

کتیرا برای پوست و افزایش زیبایی بسیار مؤثر است. از خواص کتیرا برای پوست باید گفت این ماده حاوی خواص ضد پیری است و ایجاد چین و چروک پوست را به تأخیر می‌اندازد.

به گزارش خط سلامت کتیرا برای مو هم مفید است و باعث حالت دهندگی بهتر آن می‌شود که در این صورت می‌توان ژل کتیرا را استفاده کرد. 

کتیرا و خواص بی نظیرش برای مو

 با نفوذ در ساختار مو نیز باعث تقویت ریشه آن و بالا رفتن ضخامتش می‌شود. همچنین در جهت درمان شوره و ریزش مو تاثیرات فراوان دارد همچنین باعث از بین رفتن مو خوره میگردد.

پودر کتیرا با پوشش دادن مو آن را تغذیه و نرم می کند و با استعمال شدن بر موهای خیس با جذب آب و تشکیل مسیلاژ، حالت پذیری مو را زیاد می‌کند. همچنین به ساقه‌های مو نفوذ کرده و در طول ساقه از ادامه دار شدن موخوره پیشگیری می‌نماید. بنابراین از آن می‌توان به عنوان شوینده گیاهی و طبیعی نیز استقاده نمود تا بتوان از مشکلات مربوط به مو جلوگیری کرد.

کتیرا خوراکی است و در داروها و غذاها نیز به عنوان امولسیون کننده، تغلیظ کننده، تثبیت کننده و افزودنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین کتیرا را می‌توانید به بسیاری از مواد خوراکی مصرفی در طول روز خود اضافه کنید. در بشقاب سبزیجات، انواع سس‌ها، مایونز و همچنین دیگر چاشنی‌ها کتیرا قابل استفاده است.

کتیرا در تهیه پودینگ، بستنی و دیگر غذاهایی که نیاز به غلظت دارند، به عنوان غلیظ کننده به کار برده می‌شود. کتیرا در داروهایی مانند ژل، شربت، پماد و کرم به عنوان روان کننده و غلیظ کننده به کار می‌رود.

به غیر از مصارف خوراکی، کتیرا برای مصارف تجاری دیگری مانند صنعت کاغذسازی، مواد آرایشی و بهداشتی و نساجی نیز به کار برده می‌شود: تمیز کردن و پولیش محصولات ساخته شده از چرم، مواد موجود در خمیر چاپ برای پارچه ابریشم و کرپ، محکم و سفت کردن پارچه کتان، غلیظ کردن کرم و پمادها، محصولات آرایشی مو، کرم دست، خمیردندان، ساخت پاستل‌های نقاشی، خمیر ساخت گل‌های شکری تزیین کیک، ساخت و رول کردن سیگار.

کتیرا و بزرگ کردن سینه

کتیرا تأثیر به سزایی در بزرگ شدن سایز سینه دارد. مصرف دوز مشخصی از کتیرا به صورت روزانه به افزایش سایز سینه در زنان کمک می‌کند.

کتیرا برای چاقی

میزان مناسب مصرف کتیرا به عوامل مختلفی از جمله سن، سلامتی و وضعیت‌های دیگر بستگی دارد. البته باید گفت اطلاعات علمی دقیقی برای محاسبه میزان مناسب مصرفی کتیرا در دسترس نیست، فقط لازم است این نکته را در نظر داشته باشید مواد طبیعی لزوماً همیشه بی‌خطر نیستند و دوز  مصرفی شان اهمیت بسیاری دارد. حتماً دستورالعمل نوشته شده روی محصولات را مطالعه کنید و با داروساز یا پزشک در مورد مصرف صحیح آن مشورت کنید.

به غیر از مزایای کتیرا، باید از علائم سلامتی که به دلیل استفاده بیش از حد آن ممکن است پدید آید، هم با خبر شوید. نیاز است مصرف آب کافی برای جلوگیری از انقباض یا انسداد در دستگاه گوارش را در رژیم غذایی خود قرار دهید، همچنین بدانید که استفاده بیش از حد از کتیرا در تنفس مشکل ایجاد می کند. افرادی که به شیره و صمغ‌های طبیعی حساسیت دارند، از مصرف آن اجتناب کنند. در زنان باردار و شیرده حتماً در صورت تجویز پزشک مصرف شود.

از قدیم الایام تا به امروز از پودر کتیرا به عنوان خوراکی مفید برای چاقی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. امروزه نیز بسیاری از خانم ها برای چاق شدن صورت و گونه از این پودر استفاده می‌کنند. این داروی گیاهی مصارف خوراکی نیز دارد و برای بهبود بسیاری از بیماری ها استفاده می‌شود. لذا یکی از درمان های اسهال و یبوست است و در غلیظ کردن و تثبیت‌ کردن غذاها مانند سس سالاد بکار میرود.

خواص کتیرا برای التهاب پوست

کتیرا یک گیاه دارویی است که در طب سنتی برای درمان برخی از بیماری‌های التهابی و پوستی استفاده می‌شود. برخی از خواص کتیرا که در این زمینه بررسی شده‌اند عبارتند از:

ضد التهاب: کتیرا خاصیت ضد التهابی دارد که می‌تواند در کنترل التهاب‌های پوستی و التهابات داخلی مانند التهاب مفاصل کمک کند. این خاصیت ضد التهابی به خاطر ترکیبات فعال موجود در کتیرا مانند کورکومین است که به تنظیم فعالیت سیستم ایمنی بدن و کاهش فرایندهای التهابی کمک می‌کند.

آنتی‌میکروبیال: کتیرا دارای ویژگی‌های ضد باکتریایی و ضد قارچی است که می‌تواند در مبارزه با عفونت‌های پوستی و باکتری‌ها و قارچ‌های موجود در پوست مؤثر باشد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان