این 10 دلیل نشان می دهد این مهارت را هرگز رها نکنید

خط سلامت: یادگیری فواید زیادی را در زندگی اجتماعی ،فردی و ذهنی افراد بر جای می گذارد. متخصصان می گویند اهمیت این مساله تا حدی است که نباید به کودکی محدود شود.

این 10 دلیل نشان می دهد این مهارت را هرگز رها نکنید

یادگیری عملکردهای ذهنی را افزایش می دهد.

به گزارش خط سلامت یادگیری مزایای زیادی برای سلامت ذهن دارد.

یادگیری

یادگیری محدود به کودکی نمی شود. یادگیری محدود به زمان و مکان خاصی هم نیست. با افزایش سن، تمرکز به کسب درآمد، رشد شغلی و مراقبت از خانواده تغییر می‌کند. همه افراد در محل کار مهارت پیدا نمی کنند یا علاقه خود را دنبال نمی کنند، و افراد زیادی برای یادگیری چیزهای جدیدی که ربطی به کار اداری ندارد تلاش نمی کنند. چه در دهه 20 یا 60 سالگی خود باشید، باید به طور مداوم چیزهای جدیدی یاد بگیرید.

یادگیری و فواید روان شناختی

 یادگیری در تقویت رشد فردی و حفظ رفاه ذهنی بسیار مهم است. یادگیری به خلق و خوی مثبت  و کاهش استرس کمک می کند . مزایای یادگیری بر سلامت روان شامل موارد زیر است:

تحریک شناختی

درگیر شدن در فعالیت های یادگیری، مغز را تحریک می کند، شکل گیری ارتباطات عصبی جدید را تقویت می کند و از زوال شناختی جلوگیری می کند.

تنظیم خلق و خو

یادگیری چیزهای جدید "هورمون شادی" به نام دوپامین را ترشح می کند که یک انتقال دهنده عصبی مرتبط با لذت و پاداش است. دوپامین به خلق و خوی مثبت کمک می کند و یادگیری را به روشی طبیعی و لذت بخش برای تنظیم احساسات تبدیل می کند.

 افزایش مهارت حل مسئله

یادگیری افراد را در معرض دیدگاه‌ها و چالش‌های مختلف قرار می‌دهد و توانایی آن‌ها را برای تفکر انتقادی و حل مؤثر مشکلات تقویت می‌کند. این امر تاب آوری و سازگاری را تقویت می کند که مؤلفه های مهم سلامت روان هستند.

افزایش اعتماد به نفس

تسلط بر یک مهارت جدید یا کسب دانش باعث افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس می شود. احساس موفقیت ناشی از یادگیری به تصویری مثبت از خود کمک می کند و احساس بی کفایتی یا شک به خود را کاهش می دهد.

کاهش استرس

درگیر شدن در فعالیت های یادگیری به عنوان یک منحرف کننده سالم از عوامل استرس زا می باشد. یادگیری، تمرکز را از افکار منفی دور می کند، استراحت ذهنی ایجاد می کند و به مدیریت موثرتر استرس کمک می کند.

بهبود ارتباط اجتماعی

یادگیری اغلب شامل تعامل با دیگران، چه از طریق کلاس ها، کارگاه ها یا انجمن های آنلاین است. ارتباطات اجتماعی نقش مهمی در سلامت روان، ارائه حمایت، تشویق و احساس تعلق دارند.

بهبود حافظه

یادگیری و حافظه به هم مرتبط هستند. کسب اطلاعات جدید عضلات حافظه را تمرین می دهد و عملکرد شناختی کلی را تقویت می کند.

احساس هدف و معنی

یادگیری مستمر به افراد احساس هدف و جهت در زندگی می دهد. تعیین و دستیابی به اهداف یادگیری به وجود معنادار کمک می کند و احساس بی هدفی یا رکود را کاهش می دهد.

نوروپلاستیسیته

یادگیری مادام العمر از انعطاف پذیری عصبی، توانایی مغز برای سازگاری و سازماندهی مجدد خود پشتیبانی می کند. این سازگاری برای سلامت روان بسیار مهم است و به افراد امکان می دهد با تغییرات و چالش های زندگی به طور موثرتری کنار بیایند.

تاب آوری عاطفی

قرار گرفتن در معرض تجارب مختلف یادگیری باعث ایجاد انعطاف پذیری عاطفی می شود. این امر افراد را با دیدگاه گسترده‌تری مجهز می‌کند و آن ها را قادر می‌سازد تا با چشم‌انداز مثبت‌تری در عقب‌نشینی‌ها حرکت کنند.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان