رژیم لاغری بدون نان و برنج این معایب را دارد

خط سلامت: رژیم لاغری به افراد در کاهش وزن کمک می کند.

رژیم لاغری بدون نان و برنج این معایب را دارد

رژیم لاغری باید علاوه بر کاهش وزن خوراکی های مفیدی را شامل شود تا بدن دچار کمبود مواد ضروری نشود. 

به گزارش خط سلامت افراد برای رژیم لاغری خود در تلاشند برخی از مواد خوراکی نظیر نان یا برنج را از برنامه غذایی خود حذف کنند.

رژیم لاغری و حذف نان و برنج

رژیم لاغری با حذف نان و برنج رژیم متناسبی نیست. اضافه وزن و چاقی یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این روزهای مردم دنیا است. کم شدن فعالیت‌های فیزیکی، اضافه شدن فست فودها و شیرینی‌ها به برنامه روزانه غذایی و...از علت های افزایش روند چاقی است.

برای حل مشکل چاقی رژیم‌های غذایی مختلفی وجود دارد که برخی از آنها مضر هستند. یک رژیم متعادل برای لاغری تمامی مواد غذایی را در خود جای داده است پس در این رژیم می توانید هم نان و هم برنج به مقدار مشخص بخورید و لاغر شوید.

باور رایج نادرست در مورد رژیم غذایی

برخلاف باور بسیاری از افراد هیچ ماده غذایی سالمی به تنهایی چاق کننده نیست مگر اینکه از روش های غلطی برای تهیه آن استفاده شود و میزان زیادی هر روز مصرف شود پس خوردن نان و حذف برنج شما را لاغر نخواهد کرد، اگر شما برنج را حذف کنید اما به مقدار زیادی نان بخورید هرگز کاهش وزن نمی یابید، می توانید هم برنج و هم نان را در مقدار مناسب بخورید و لاغر شوید و هیچ یک را حذف نکنید.

7 قاشق برنج معادل :5/2 کف دست نان سنگک، 5/2 کف دست نان بربری، 4 کف دست نان تافتون، 6 کف دست نان لواش، یک عدد نان باگت است، یعنی شما می توانید مثلا به جای 5/2 کف دست نان سنگک،7 قاشق برنج میل کنید.

معایب حذف نان و برنج

تعهد به رژیم بدون نان و برنج سخت بوده و در طولانی مدت منجر به اختلال در خوردن غذا، کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی، تغییرات در هورمون‌های گرسنگی و سیری، ریزش مو، کاهش میزان متابولیسم، مشکلات متابولیکی، بدخوابی، تهوع و عملکرد ضعیف ذهنی و... می شود.

بهترین نان و برنج برای لاغری

بهترین نان برای لاغری و کاهش وزن، نانی است که از آرد سبوس‌دار درست شده باشد. نان سنگک و نان جو به شرطی که هردو آن‌ها را از آرد کامل و سبوس‌دار تهیه کرده باشند، جزو بهترین نان برای لاغری هستند،آردی که در تهیه نان لواش و تافتون به کار می رود، سبوس کمتری دارد. 

برای لاغر شدن به جای برنج سفید از برنج قهوه‌ای استفاده نمایید، برنج قهوه‌‌ای فرآوری نشده و جز غلات کامل است و مقدار فیبر و مواد مغذی بیشتری نسبت به برنج سفید دارد.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: راهنماتو

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان