7 دلیل پایین بودن انرژی مردان/ این مردان عصبانی ترند

خط سلامت: انرژی مردان تحت تاثیر شرایط مختلفی تغییر می کند. عوامل سبک زندگی و مسائل پزشکی در سطح انرژی مردان اهمیت بالایی دارد.

 7 دلیل پایین بودن انرژی مردان/ این مردان عصبانی ترند

انرژی مردان در برخی مواقع کاهش می یابد. کاهش سطح انرژی در مردان دلایلی دارد.

به گزارش خط سلامت بسیاری از مردان به دلیل زندگی پرمشغله هر روز احساس خستگی و گیجی می کنند. عوامل سبک زندگی باعث کاهش سطح انرژی در مردان می شود.

انرژی در مردان

انرژی در مردان به شرایط پزشکی مانند سطح تستوسترون و الگوهای سبک زندگی و خواب بستگی دارد. تستوسترون پایین و آپنه خواب باعث کاهش سطح انرژی در مردان شود. در این مطلب به علل احتمالی سطح انرژی پایین در مردان پرداخته شده است.

علائم کمبود انرژی در مردان

کمبود انرژی در مردان علائم مختلفی دارد:

مشکل در تمرکز در کمبود انرژی در مردان وجود دارد.

کمبود انرژی سبب خستگی روحی و جسمی می شود.

احساس خواب آلودگی در طول روز

کمبود انگیزه

دلایل کمبود انرژی مردان

دلایل متعددی برای انرژی کم یا خستگی مزمن در مردان وجود دارد.در زیر، دلایل احتمالی کمبود انرژِی در مردان آورده شده است.

رژیم غذایی

رژیم غذایی نامناسب یا کمبودهای تغذیه ای باعث می شود افراد سطح انرژی پایینی داشته باشند. یک رژیم غذایی سالم حاوی مقدار زیادی سبزیجات، غلات کامل و پروتئین  سطح انرژی مرد را افزایش می دهد. یک رژیم غذایی فاقد مواد مغذی اصلی یا رژیمی با کالری کم باعث خستگی یا کاهش انرژی می شود. داشتن این کمبودها به ویژه در مردان جوانی که زیاد ورزش کنند یا وزنه برداری کنند، یا در مردان مسن که به اندازه کافی غذا نمی خورند یا مشکلات سوء تغذیه دارند، شایع است.

نداشتن فعالیت بدنی

افراد پس از مدت طولانی ورزش نکردن متوجه می شوند که سطح انرژی آنها کاهش می یابد. ورزش سطح آدرنالین و انرژی را افزایش می دهد. با گذشت زمان، ورزش نکردن  باعث ضعیف‌تر شدن ماهیچه‌ها می شود و باعث خستگی پس از انجام فعالیت‌های اساسی می شود. ورزش بیش از حد منجر به خستگی می شود. یافتن تعادل صحیح برای سطوح بهینه انرژی مهم است.

تستوسترون پایین

تستوسترون هورمون جنسی اصلی مردانه است و نقش اساسی در سطح انرژی ذهنی و جسمی دارد. با افزایش سن مردان، میزان تستوسترون بدن آن ها کاهش می یابد. سطح پایین تستوسترون که منبع هیپوگنادیسم مردانه نیز نامیده می شود،  باعث کاهش انرژی، خستگی و افسردگی در مردان می شود. هیپوگنادیسم مردانه با افزایش سن بیشتر می شود.

آپنه خواب

اختلالات خواب باعث کاهش سطح انرژی می شود. آپنه خواب یک اختلال خواب است و در آن تنفس فرد در طول خواب قطع می شود. آپنه خواب هر بار حدود 10 ثانیه و هر شب چند بار تنفس را قطع می کند.

آپنه خواب در مردان بیشتر از زنان و در افراد دارای اضافه وزن شایع است.

افسردگی

افسردگی یک وضعیت پزشکی است و تعداد زیادی از مردان را تحت تاثیر قرار می دهد. علائم افسردگی در مردان و زنان متفاوت است. مردان مبتلا به افسردگی احساس می کنند انرژی بسیار کمی دارند. آن ها علاقه خود را به بخش های زندگی خود از دست می دهند، مانند کار، خانواده یا سرگرمی ها.

کم خونی

کم خونی یا فقر آهن یک کمبود رایج تغذیه ای است و  به دلیل کمبود آهن ایجاد می شود.خونریزی در دستگاه گوارش مردان مانند زخم یا ورم معده، شایع ترین علت این بیماری است.

اختلالات تیروئید

غده تیروئید هورمون هایی تولید می کند که متابولیسم بدن و سایر عملکردهای ضروری را کنترل می کنند. هنگامی که غده تیروئید به اندازه کافی هورمون های خاص تولید نمی کند، باعث ایجاد شرایطی به نام کم کاری تیروئید می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان