غم انگیزترین نوع آلزایمر چه زمانی اتفاق می افتد؟

خط سلامت: بیماری آلزایمر بیماری شایع در سنین بالا است. اما احتمال ابتلا به بیماری ر در سنین پایین نیز وجود دارد.

غم انگیزترین نوع آلزایمر چه زمانی اتفاق می افتد؟

بیماری‌ آلزایمر انواع مختلفی دارد. یکی از انواع بیماری آلزایمر FAD است که ژن در ابتلا به آن موثر است.

تقریباً همه افراد مبتلا به بیماری آلزایمر در نهایت علائم مشابهی خواهند داشت: از دست دادن حافظه، سردرگمی، مشکل در انجام وظایف قبلی و تصمیم گیری. در حالی که نحوه توسعه بیماری نامشخص است، به نظر می رسد همه اشکال آلزایمر در تولید بیش از حد و یا کاهش پاکسازی نوعی پروتئین به نام پپتیدهای بتا آمیلوئید مشترک هستند. اگرچه اثرات این بیماری مشابه است، اما دو نوع اصلی وجود دارد.

آلزایمر زودرس

این نوع برای افراد جوان ‌تر از 65 سال اتفاق می ‌افتد. اغلب، زمانی که بیماری در آنها تشخیص داده می‌ شود، در 40 یا 50 سالگی هستند. تا 5٪ از همه افراد مبتلا به آلزایمر شروع زود رس دارند. افراد مبتلا به سندرم داون در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به آلزایمر هستند.

دانشمندان راه هایی یافته اند که در آنها آلزایمر زود رس با سایر انواع بیماری متفاوت است. افرادی که این بیماری را دارند بیشتر تغییرات مغزی مرتبط با آلزایمر را تجربه می‌ کنند. به نظر می رسد شکل زودرس آلزایمر با نقص در بخش خاصی از DNA فرد مرتبط باشد: کروموزوم 14. نوعی انقباض عضلانیو اسپاسم به نام میوکلونوس نیز در آلزایمر زودرس شایع تر است.

آلزایمر

آلزایمر دیررس

این شایع ترین شکل بیماری است که در افراد 65 سال و بالاتر اتفاق می افتد. تاکنون، محققان ژن خاصی که باعث ایجاد آن شود، پیدا نکرده اند. هیچ کس به طور قطع نمی داند چرا برخی از مردم به آن مبتلا می شوند و برخی دیگر نه.

بیماری آلزایمر خانوادگی (FAD)

نوعی بیماری آلزایمر است که پزشکان به طور قطع می‌ دانند که با ژن‌ ها مرتبط است. در خانواده هایی که تحت تاثیر قرار گرفته اند، اعضا حداقل دو نسل به بیماری آلزایمر مبتلا بوده اند. FAD  کمتر از 1٪ از کل موارد آلزایمر و غم انگیزترین نوع آلزایمر را تشکیل می دهد. اکثر افرادی که آلزایمر زود رس شروع شده اند دچار FAD می شوند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان