ماده مخدر گل چگونه مغز را از پای در می آورد؟ + این سن را جدی بگیرید

خط سلامت: ماده مخدر گل که با نام های ماری جوانا کانابیس ٬ علف نیز شناخته می شود بر توانایی یادگیری و مهارت های رفتاری فرد تأثیر منفی می گذارد.

ماده مخدر گل چگونه مغز را از پای در می آورد؟ + این سن را جدی بگیرید

 ماده مخدر گل یا ماری جوانا اگر روزانه مصرف شود در سطح فکری و کاهش عملکرد حتی در یک دوره کوتاه  تاثیر منفی بر جای می گذارد.

 به گزارش خط سلامت اگر از مصرف گل (ماری جوانا) زیاد نگذشته باشد پس از چند هفته از ترک در اکثر موارد  می توانستند توانایی های شناختی خود را بازیابی کنند. اگرچه شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مصرف قابل توجه ماده مخدر گل در دوره نوجوانی می تواند منجر به تغییرات ظریف و پایدار در مغز شود.

تاثیر مصرف زیاد ماده مخدر گل

طبق نتایج تحقیقات صورت گرفته استفاده زیاد از ماده مخدر گل با چند مشکل روانپزشکی و حافظه، افسردگی ، اضطراب و برخی از اختلالات شخصیت  ارتباط دارد.

ماده مخدر گل توانایی یادگیری و به خاطر سپردن اطلاعات را کاهش داده و باعث می شود فرد بیش از حد معمول در رفتارهای فکری، شغلی و اجتماعی عقب بماند.

اثرات مصرف روزانه ماده مخدر گل روی دانشجویان

برخی تحقیقات نشان داده است مصرف روزانه ماده مخدر گل توسط دانش آموزان مشکلات تمرکز و عملکرد حافظه را نشان می دهد. دانش آموزان در مقایسه با دانشجویانی که از ماده مخدر گل استفاده نمی کردند، نمرات کمتری می گرفتند و احتمال فارغ التحصیلی کمتری داشتند.

دانش آموزان حتی پس از 24 ساعت استفاده از ماده مخدر گل مهارت های مربوط به توجه، حافظه و یادگیری شان دچار اختلال قابل توجهی شده بود. دانش آموزان در حفظ و جابجایی توجه دچار مشکل شدند.

دانش آموزان با توانایی ثبت،سازماندهی و استفاده از اطلاعات حتی در مقایسه با مصرف کنندگان گاه به گاه ماده مخدر گل مشکل داشتند.

تأثیرات عملکردی

برخی از یافته ها در مورد مصرف کنندگان ماده مخدر گل در محل کار مشکلاتی را در غیبت، تاخیر، تصادف و توانایی های شناختی نشان داد.

افرادی که در محل کار از ماده مخدر گل استفاده می کردند به احتمال زیاد افزایش غیبت تا 75 درصد و تاخیر  را تجربه می کردند.آنها 55 درصد بیشتر دچار مشکل در فضای صنعتی و 85 درصد آسیب دیدگی بیشتر داشتند.

مصرف کنندگان سنگین ماده مخدر گل گزارش می دهند مصرف ماده مخدر گل تأثیر منفی بر توانایی های شناختی، وضعیت شغلی، زندگی اجتماعی و سلامت جسمی و روانی آنها داشته است.

عواقب مصرف اولیه گل

مغز یک فرد هنوز تا اوایل 20 سالگی رشد می کند. کارشناسان اتفاق نظر دارند هرچه دیرتر فرد مصرف ماده مخدر گل را شروع کند، آسیب ها کمتر خواهد بود.

یک مطالعه از دانشگاه دوک نشان داد افرادی که قبل از 18 سالگی ماده مخدر گل می کشند در مقایسه با افرادی که بعد از 18 سالگی شروع به استفاده از ماده مخدر گل می کنند درطولانی مدت به هوش، توجه و حافظه شان آسیب بیشتری وارد می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان