ترس از جرم در چه مناطقی بیشتر است؟

خط سلامت: محل زندگی افراد بر ترس از جرم در قربانیان جرم تأثیر می گذارد.

 ترس از جرم در چه مناطقی بیشتر است؟
 

افراد زمانی که در مناطق محروم زندگی می کنند به قربانی شدن از جنایت واکنش متفاوتی نشان می دهند.

به گزارش خط سلامت ترس آنها از جرم در مقایسه با قربانیان محله های ممتاز به شدت افزایش می یابد.

این یافته های مطالعه ای است که شامل بیش از 3000 شرکت کننده از شهرهای کلن و اسن آلمان بود که توسط فلوریان کایزر و دیتریش اوبرویتلر از موسسه ماکس پلانک برای مطالعه جرم، امنیت و قانون در فرایبورگ آلمان انجام شد.

مشکلات بیشتر، ترس بیشتر. محل زندگی مردم بر ترس از سطح جرم در قربانیان جرم تأثیر می گذارد

محله تأثیر قابل اندازه گیری بر ترس مردم از جرم دارد.

مدتهاست که در تحقیقات جرم شناسی ثابت شده است ترس فرد از جرم پس از تجربه قربانی شدن افزایش می یابد. اما محیط زندگی چه تأثیری بر این تأثیر دارد؟

این سؤالی بود که محققان مؤسسه ماکس پلانک برای مطالعه جرم، امنیت و قانون دنبال کردند، زمانی که آنها به طور مکرر 3300 بزرگسال را در 140 محله مختلف در شهرهای کلن و اسن مورد بررسی قرار دادند: ابتدا در بهار 2014 و سپس در پاییز 2015.

چنین نظرسنجی تکراری از همان افراد، محققان را قادر می‌سازد تا تغییرات ترس از جرم و جنایت را در رابطه با خشونت تجربه شده در یک محله ارزیابی کنند. این به آنها اجازه می دهد تا روابط علت و معلولی را به طور دقیق تجزیه و تحلیل کنند.

آنچه محققان دریافتند این بود که پس از تجربه یک عمل خشونت‌آمیز، ساکنان محله‌های محروم بیش از مردم محله‌های برخوردارتر از قربانی شدن در یک جنایت دیگر می‌ترسیدند.

محله ها در شهرهای بزرگ بر اساس درآمد، موقعیت اجتماعی و پیشینه قومی بسیار تقسیم شده اند . پاسخ‌دهندگانی که در محله‌هایی با بیش از 30 درصد دریافت‌کنندگان رفاه زندگی می‌کنند، افزایش قابل‌توجهی در ترس را نسبت به سایر شرکت‌کنندگان گزارش کردند. در مقابل، نرخ بالای جنایت و نشانه‌های بی‌نظمی در فضاهای عمومی منجر به افزایش بیشتر ترس از جرم و جنایت نمی‌شود.

آنچه ممکن است یافته‌های ما را توضیح دهد این است که مردم در محله‌های به‌ویژه محروم نه تنها باید با مشکلات خود دست و پنجه نرم کنند، بلکه باید با مسائل اجتماعی مختلف در محله‌شان نیز دست و پنجه نرم کنند.

در مجموع، این ممکن است آنها را در پردازش تجربه قربانی خود تحت تأثیر قرار دهد. علاوه بر این، افرادی که از وضع مالی کمتری برخوردارند، فاقد امکانات مالی و اغلب حمایت روانی برای تسلط بر بحران ها و ضربات سرنوشت هستند. فلوریان کایزر توضیح می دهد که وقتی آنها مجبورند با بسیاری از تجربیات و مسائل مشکل ساز شخصی در محله خود دست و پنجه نرم کنند، احساس ناامنی و ترس آنها از جرم افزایش می یابد.

محققان راه حل آسانی برای این معضل ندارند، به ویژه با توجه به این واقعیت که در چند سال اخیر به دلیل افزایش نابرابری درآمد ، جداسازی اجتماعی در شهرهای بزرگ در حال افزایش است.

آگاهی از پیامدهای منفی آسیب‌های اجتماعی که در مناطق خاصی متمرکز شده‌اند، به‌ منظور برانگیختن بحث در مورد سیاست‌های اجتماعی از یک سو و راه‌های رفع اختلاف ثروت و درآمد از سوی دیگر است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان