چرا مجرمان هر چه مجازات شوند دوباره جرم می کنند ؟

خط سلامت: افرادی که دارای ویژگی شخصیتی روانی هستند اغلب تحت تأثیر مجازات های سخت قرار نمی گیرند. اکنون محققان علت این رفتار را در مغز مجرمان کشف کرده اند.

چرا مجرمان هر چه مجازات شوند دوباره جرم می کنند ؟

سایکوپات ها نترس، تکانشی ، خونسرد در نظر گرفته می شوند. از آنجا که آنها اغلب کمتر پذیرای تنبیه والدین، معلمان یا قانون در دوران کودکی خود هستند، اغلب در مسیر اشتباه قرار می گیرند و به عنوان بزرگسال به دلیل جرایم جدی پشت میله های زندان می مانند .

به گزارش خط سلامت دکترشیلاگ هاجنز به همراه چند متخصص دیگر از دانشگاه مونترال و لندن کشف کرده‌اند که چرا حتی مجازات‌های سخت، افراد مبتلا به اختلالات شخصیت را نسبتاً بی‌تحرک می‌کند. بخشی از مغز جنایتکاران که مربوط به عبرت گرفتن وعواقب رفتار است مختل می شود.

شخصیت ضداجتماعی و جرم

محققان در مجموع 50 مرد را برای مطالعه انتخاب کردند . 32 نفر از آنها در حالت مشروط بودند و قبلاً به دلیل جرایم خشونت آمیز مانند قتل، تجاوز جنسی یا آسیب جدی بدنی در زندان بودند.

علاوه بر این همه آنها مبتلا به اختلال شخصیت ضداجتماعی تشخیص داده شده بودند که در 12 آزمودنی با روان‌پریشی همراه بود . بقیه شرکت کنندگان در آزمون نه مرتکب جرم شده بودند و نه از اختلال روانی رنج می بردند.

در اسکنر مغز، دانشمندان به همه سوژه‌ها اجازه دادند یک بازی انجام دهند که در آن آنها باید یکی از دو تصویری را که روی صفحه نمایش جلوی آنها ظاهر می‌شود، انتخاب کنند. اگر آزمودنی ها عکس درستی را انتخاب می کردند، امتیاز به آنها تعلق می گرفت و اگر عکس را اشتباه انتخاب می کردند، دوباره از آنها کسر می شد.

همه شرکت کنندگان در آزمون، طرحی را که در پشت آن وجود داشت، نسبتاً سریع کشف کردند و سپس تنها گزینه ای را انتخاب کردند که برای آنها امتیاز کسب کرد. با این حال، در طول آزمایش، محققان سیستم را تغییر دادند شرکت کنندگان اکنون به دلیل تصمیماتی که قبلاً درست بوده اند مجازات می شوند و باید استراتژی خود را برای ادامه دریافت پاداش تطبیق می دادند.

تصمیمات بد در دراز مدت

اگرچه همه آزمودنی‌های آزمایش در نهایت به طور میانگین نمرات مشابه خوبی را در بازی به دست آوردند، مغز سایکوپات‌ها به تنبیه ناگهانی واکنش متفاوتی نشان داد: برخلاف مجرمان مبتلا به اختلال شخصیت ضد اجتماعی و گروه کنترل، بخش‌هایی از قشر کمربندی و قشر منزوی فعال است و همچنین به طور متفاوتی با سایر نواحی مغز ارتباط دارد. قشر کمربندی و قشر منزوی بخشی از شبکه‌ای هستند که در پردازش سیگنال‌های پاداش نقش دارند و معمولاً هنگامی که یک عمل ناگهانی با تنبیه برای ایجاد تغییر رفتار دنبال می‌شود، از بین می‌روند. از سوی دیگر، در بیماران روانی، مغز به افزایش رفتار نادرست ادامه داد.

نویسندگان گمان می‌کنند این می‌تواند دلیلی باشد که چرا افراد آسیب‌دیده می‌توانند در کوتاه‌مدت سازگار شوند، اما نمی‌توانند در بلندمدت از تصمیم‌های بد درس بگیرند.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان