درمان جدید اعتیاد با کشف یک مدار مغزی

خط سلامت: اعتیاد به مواد مخدر یک بیماری مشکل ساز اجتماعی و فردی است.

درمان جدید اعتیاد با کشف یک مدار مغزی

اعتیاد به مواد مخدر امروزه یکی از موضوعات مهم مورد مطالعه محققان است.

به گزارش خط سلامت مدار مغزی جدیدی برای درمان اعتیا کشف شده است.

اعتیاد به مواد مخدر

اعتیاد به مواد مخدر ضربه سنگینی به سلامت جسمی و روانی افراد وارد می کند. در ایالات متحده، اختلالات مصرف مواد عامل اصلی مرگ و میر در میان جوانان است.

درمان‌هایی مانند تحریک عمیق مغز برای کمک به افراد برای غلبه بر اعتیاد نویدبخش است، اما سؤالات زیادی در مورد اینکه کدام مناطق مغز باید مورد هدف قرار گیرند باقی می‌ماند.

محققان در حال به دست آوردن بینش های جدیدی از بیمارانی هستند که پس از تجربه یک ضایعه مغزی مانند سکته، دیگر به نیکوتین اعتیاد ندارند. محققان با استفاده از تکنیک جدیدی به نام نقشه‌برداری شبکه ضایعه، بهبودی اعتیاد را به جای نواحی خاص مغز در کل مدارهای مغز ترسیم کردند و به اهداف جدیدی برای درمان اشاره کردند.

درمان جدیدی برای اعتیاد

محققان در بیمارستان بریگهام  با استفاده از تکنیک جدیدی به نام نقشه‌برداری شبکه ضایعه، بهبود اعتیاد را به جای نواحی خاص مغز در کل مدارهای مغز ترسیم کردند و به اهداف جدیدی برای درمان اشاره کردند. نتایج آن ها در Nature Medicine منتشر شده است .

درمان‌های نورومدولاسیون، مانند تحریک عمیق مغز، تحریک مغناطیسی ترانس کرانیال، و سونوگرافی متمرکز با هدایت MRI، به پزشکان مرکز درمانی مدار مغزی بریگام اجازه می‌دهد تا مستقیماً مدارهای مغزی را مورد هدف قرار دهند و علائم را به روش‌هایی بهبود بخشند که از طریق درمان با دارو امکان‌پذیر نمی باشد. اما دانستن مکان مورد نظر بسیار مهم است.

در مطالعه قبلی، محققان از نقشه‌برداری شبکه ضایعه برای بررسی بیمارانی که لرزش‌های اساسی آن ها برطرف شده است، استفاده کردند و اهداف مورد استفاده در درمان با تحریک عمیق مغز را تأیید کردند. نویسندگان مطالعه تصمیم گرفتند تا همین رویکرد را برای ترک اعتیاد اعمال کنند.

محققان ضایعات مغزی را در زمینه مدار مغز مطالعه می کنند، زیرا روشی قدرتمند برای درک پیوندهای علت بین اعتیاد و آناتومی عصبی ارائه می دهد و امیدوارند بتوانند گام های مهمی در جهت کمک به بیماران مبتلا به اختلالات مصرف مواد بردارند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان