قمار احتمال خشونت کردن را بالا می برد/ قماربازان حرفه ای به چه خشونتی دست می زنند؟

خط سلامت: قمار و شرط بندی تاثیرات منفی بر جامعه و افراد دارد.قمار به هر شکلی با افزایش قابل توجه خطر خشونت، از جمله آزار خانگی مرتبط است.

قمار احتمال خشونت کردن را بالا می برد/ قماربازان حرفه ای به چه خشونتی دست می زنند؟

قمار در مغز افراد تاثیر منفی می گذارد. قمار بازان بیشتر مستعد رفتار خشونت آمیز هستند.

قمار و خشونت

به گزارش خط سلامت قمار یک رفتار ناهنجار و اعتیاد آور است. تحقیقات جدید نشان می‌دهد مردانی که قمار می‌کنند بیشتر رفتار خشونت‌آمیز نسبت به دیگران دارند و معتادترین قماربازان بیشتر مستعد خشونت‌های جدی هستند.

یک مطالعه جدید نشان داد قمار به هر شکلی با افزایش قابل توجه خطر خشونت، از جمله آزار خانگی مرتبط است.

محققان از 3025 مرد در بریتانیا در مورد اینکه آیا آن ها تا به حال رفتارهای خشونت آمیز انجام داده اند، از جمله اینکه آیا تا به حال درگیری فیزیکی داشته اند، به کسی تعرض کرده اند یا عمداً به کسی ضربه زده اند، آیا از سلاح استفاده کرده اند یا خیر، و اینکه آیا خشونت در حالت مستی یا در حال مستی انجام شده است یا خیر، نظرسنجی کردند. 

محققان رابطه آماری معنی‌دار بین قمار و رفتار خشونت‌آمیز پیدا کردند هر چه عادت قمار شدیدتر شود، این رابطه آشکارتر می‌شود. فقط بیش از نیمی از قماربازان بیمارگونه، 45 درصد از قماربازان مشکل دار و 28 درصد از «قماربازان گاه به گاه» نوعی درگیری فیزیکی را در پنج سال گذشته گزارش کرده اند.در مقابل، در میان غیر قماربازان، تنها 19 درصد گزارش دادند که در خشونت شرکت داشتند.

قمار و آسیب اجتماعی

در این مطالعه قمار با افزایش احتمال استفاده از سلاح در اعمال خشونت آمیز همراه بود، به طوری که بیش از یک چهارم در رده آسیب شناسی، 18 درصد از قماربازان مشکل دار، و هفت درصد از قماربازان غیرمشکل دار استفاده از سلاح را گزارش کردند. فقط بیش از 15 درصد از قماربازان غیرمشکل دار نیز اعتراف کردند در حالت مستی دعوا کرده اند که این رقم در قماربازان مشکل دار به بیش از یک چهارم و در قماربازان بیمارگونه به یک سوم افزایش یافت.

این مطالعه همچنین نشان داد قماربازان بیشتر احتمال دارد کودکی را کتک بزنند، تقریباً 10 درصد از قماربازان به چنین رفتاری اعتراف می‌کنند. آن هایی که احتمالاً مشکلات قمار پاتولوژیک داشتند نیز شانس بیشتری برای ارتکاب رفتار خشونت آمیز علیه شریک زندگی داشتند.

این یافته ها به بهبود برنامه های پیشگیری و درمان کمک می کند. درک رابطه بین قمار و خشونت به خدمات درمانی کمک می کند تا برنامه های مداخله و درمان را برای مراجعان خود تنظیم کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان