در این آب و هوا خون جلوی چشم آدمها را می گیرد

خط سلامت: جرم وجنایت به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. مشخص شده است بین آلودگی هوا و میزان ارتکاب به جرم و جنایت رابطه مستقیم وجود دارد.

در این آب و هوا خون جلوی چشم آدمها را می گیرد

جرم و جنایت تحت تاثیر عوامل مختلفی به وقوع می پیوندد.

به گزارش خط سلامت دور از ذهن نیست اگر بگوییم ابتلا به برخی بیماری های روانی یا مشکلات شخصیتی احتمال وقوع جرم و جنایت را افزایش می دهد؛ موضوع وقتی عجیب می شود که گروهی از محققان در پژوهش های متعدد متوجه شدند میزان وقوع جرم و جنایت  تحت تاثیر  آلودگی هوا افزایش می یابد.

جرم و جنایت و آلودگی هوا

جرم و جنایت با آلودگی هوا رابطه مستقیم دارد. پژوهش ها نشان داده است افزایش آلودگی هوا میزان جرم و جنایت را افزایش می دهد. پژوهشگران در پی کشف علت این رابطه به نتایج جالبی دست یافتند.

چرا آلودگی هوا جرم را افزایش می دهد؟

قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا منجر به اثرات منفی فیزیولوژیکی می شود. آلودگی هوا انتقال اکسیژن به مغز را مختل کند؛ این امر به نوبه خود عملکرد شناختی و قدرت فرد برای تفکر و عمل منطقی را کاهش می دهد.

علاوه بر این، قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا با افزایش سطوح هورمون های استرس مانند کورتیزول و ماده شیمیایی سروتونین مرتبط است. هر دو ماده شیمیایی گفته شده با تغییرات رفتاری منفی مرتبط هستند که احتمال وقوع جرم و جنایت را افزایش می دهند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان