این اعتیاد قاتل خاموش احساس است

خط سلامت: اعتیاد به رابطه جنسی را می توان به عنوان درگیری اجباری در رابطه جنسی با وجود پیامدهای منفی تعریف کرد.

این اعتیاد قاتل خاموش احساس است

اعتیاد به رابطه جنسی رفتاری است که از نظر عاطفی ناراحت کننده است. اعتیاد به رابطه جنسی تأثیر منفی بر روابط عاطفی و رفاه روانی دارد.

اعتیاد به رابطه جنسی چیست؟

 به گزارش خط سلامت اعتیاد به رابطه جنسی بسیاری از ویژگی های اصلی اعتیاد به مواد مخدر را دارد. یکی از این علائم این است که فرد حتی اگر نتایج منفی واضح  باشد قادر به کنترل رفتار خود نیست. افراد مبتلا به اعتیاد به رابطه جنسی قادر به توقف رفتارشان نیستند در نتیجه روابط شخصی و شغلی شان آسیب می ببیند.

افراد دارای اعتیاد به رابطه جنسی معمولاً از رابطه جنسی به عنوان نوعی فرار از سایر مشکلات عاطفی و روانی از جمله استرس ، اضطراب ، افسردگی و انزوای اجتماعی استفاده می کنند .

در حقیقت ، اعتیاد به رابطه جنسی اغلب با اعتماد به نفس پایین همراه است.  اگرچه رابطه جنسی می تواند باعث تسکین کوتاه مدت در این افراد شود ، اما آسیب به سلامت روان افراد مبتلا به اعتیاد به رابطه جنسی اغلب با گذشت زمان افزایش یافته و عمیق تر می شود.

جنسی

علل اعتیاد به رابطه جنسی 

تعدادی از نظریه ها در مورد چرایی اعتیاد به رابطه جنسی وجود دارد. برخی از این موارد شامل مفهوم سازی اعتیاد به رابطه جنسی به عنوان نوعی کنترل فشار، وسواس یا اختلال در رابطه است. همچنین در برخی از افراد مبتلا به اعتیاد به رابطه جنسی به عنوان یک  راه مقابله با آسیب های اولیه از جمله تجاوز جنسی ظاهر می شود.

در برخی از انواع بیماری های روانی مانند اختلال دو قطبی،اعتیاد به رابطه جنسی ممکن است یک علامت باشد. در موارد خاص اختلالات عصبی مانند صرع ، ضربه به سر یا زوال عقل باعث رفتارهای جنسی می شود. داروهای خاصی که روی دوپامین تأثیر می گذارند نیز ممکن است گاهی عامل اعتیاد به رابطه جنسی باشند.

کمک گرفتن

اعتیاد به رابطه جنسی نیاز به درمان توسط روانشناسی بالینی ، روانپزشک یا درمانگر جنسی دارد.  درمان می تواند بر اساس علت زمینه ای متفاوت باشد ، اما به طور سرپایی با مشاوره و درمان های رفتاری انجام می شود. اگراعتیاد به رابطه جنسی با اختلال اضطرابی یا اختلال خلقی همراه باشد ، داروها به عنوان بخشی از برنامه درمانی تجویز می شوند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان