13 عادت روزمره که شما را باهوش تر می کند + فیلم

خط سلامت :بسیاری از مردم فکر می کنند که باهوش بودن به معنای گرفتن نمرات خوب و داشتن آن مدرک است. با این حال، باهوش بودن این است که بتوانید انتقادی فکر کنید و تصمیماتی بگیرید که به نفع شما باشد.

13 عادت روزمره که شما را باهوش تر می کند + فیلم

این فقط به خاطر سپردن اطلاعات یا توانایی بیان حقیقت نیست، این در مورد درک نحوه کار جهان و استفاده از آن دانش به نفع خود است.

به گزارش خط سلامت، برای باهوش تر شدن لازم نیست نابغه باشید یا ساعت ها را در کتابخانه بگذرانید، صرف نظر از سن یا سطح تحصیلات خود، می توانید با پیروی از برخی عادات ساده باهوش تر شوید.

در اینجا برخی از موارد مورد علاقه ما آمده است:

شماره 1 - سؤال، فقط فرض نکنید

این عادتی است که در همه جنبه های زندگی شما از نحوه دریافت اطلاعات جدید گرفته تا نحوه برخورد با روابط بین فردی اعمال می شود. بسیاری از مردم تمایل دارند که چیزها را به صورت اسمی در نظر بگیرند. آنها چیزها را زیر سوال نمی برند؛  آنها فقط فرض می کنند که اگر چیزی به عنوان واقعیت در رسانه ها یا توسط منبعی که به آنها اعتماد دارند ارائه شود، باید درست باشد. متأسفانه، این می تواند منجر به تصمیم گیری بد شود زیرا می توانید اطلاعاتی را که می تواند به انتخاب بهتر کمک کند از دست بدهید. فقط تصور نکنید که چیزی درست است زیرا کسی به شما گفته است. همیشه قبل از تصمیم گیری همه چیز را روشن کنید و به همه جوانب نگاه کنید.

شماره 2 - چیزی را بخوانید که معمولاً نمی‌خوانید

مطالعه یک راه عالی برای گسترش دانش (و دایره لغات خود) است و اگر می‌خواهید باهوش‌تر باشید، قطعاً باید هر روز مطالعه کنید. شما همچنین باید به خواندن چیزی فکر کنید که معمولاً حتی اگر مستقیماً با دیدگاه شما مخالف باشد، آن را نمی‌خوانید! چه این یک مقاله یا کتاب باشد، خواندن چیزی که با آنچه که معمولاً می‌خوانید متفاوت است، می‌تواند به طور بالقوه یک تجربه چشم گیر باشد، زیرا احتمالاً مجبور خواهید شد دیدگاه دیگری را در نظر بگیرید مطمئناً می تواند به گسترش ذهن شما کمک کند.

شماره 3 - روز خود را متنوع کنید

در حالی که یک روال می تواند عالی و مفید باشد، گیر افتادن در یک راه حل آسان است.برای اینکه هم شاد و هم سازنده باشید، باید همه چیز را با هم مخلوط کنید، به طوری که دائماً در حال انجام کارهای جدید و فعال نگه داشتن مغز خود باشید.خودتان را از خلبان خودکار خارج کنید.مسیری متفاوت از محل کار را برای خانه انتخاب کنید، یک دستور غذای جدید را برای شام امتحان کنید، یا به جای راه رفتن روی تردمیل، بیرون از خانه قدم بزنید.دعوت کردن کمی تازگی به زندگی روزمره شما، نه تنها به تازه و جالب نگه داشتن چیزها کمک می کند، بلکه در واقع می تواند به شما کمک کند تا باهوش تر و خلاق تر شوید!

شماره 4 - خود را در معرض دیدگاه های مختلف جهان قرار دهید

افراد باهوش کنجکاو هستند. آنها با افراد مختلف تعامل دارند و تا حد امکان خود را در معرض فرهنگ ها، مکان ها و دیدگاه های بسیاری قرار می دهند.این یک راه عالی برای به کار انداختن ذهن شما است. البته، این نیز مهم است که در مورد اطلاعاتی که از این منابع دریافت می کنید، ذهن باز داشته باشید. ممکن است با همه چیزهایی که می شنوید و می بینید موافق نباشید، اما اگر ذهنی باز داشته باشید، به گسترش درک شما از دنیای اطرافتان کمک می کند.

شماره 5 - هر روز یک نکته جدید یاد بگیرید

یادگیری هر روز یک چیز جدید (هرچقدر هم که کوچک یا به ظاهر بی اهمیت باشد)، می تواند تأثیر زیادی بر مغز شما داشته باشد. برنامه‌های آموزشی را تماشا کنید، به کتاب‌های صوتی یا پادکست گوش دهید یا در خبرنامه‌های تفکر برانگیز مشترک شوید. شما حتی می توانید از یک برنامه کاربردی استفاده کنید و از یادگیری کلمات جدید لذت ببرید.

شماره 6 - دانش جدید را به کار ببرید

وقتی چیز جدیدی یاد می گیرید، اجازه ندهید هدر برود. اگر آنچه را که آموخته اید به کار نگیرید، پس چه فایده ای دارد؟فقط به خاطر یادگیری یاد نگیرید. مطمئن شوید که زندگی شما را به نحوی بهتر می کند! چه یادگیری در مورد تغذیه باشد و چه فناوری، اگر برای یادگیری چیزی وقت می گذارید، آن دانش را در عمل به کار ببرید.

شماره 7 - به راه های جدیدی برای انجام کارهای قدیمی فکر کنید

راه دیگری که می توانید مغز خود را به چالش بکشید این است که به کارهایی که هر روز انجام می دهید نگاه کنید، و به این فکر کنید که چگونه می توانید آنها را کمی متفاوت انجام دهید. یافتن راه‌های جدید برای انجام کارها، خستگی را از بین می‌برد و به مغز شما کمک می‌کند تیز و متمرکز بماند و همچنین زندگی را جذاب‌تر و سرگرم‌کننده‌تر می‌کند. همچنین می‌توانید از این عادت برای یافتن راه‌های بهتر و کارآمدتر برای انجام کاری که اغلب انجام می‌دهید، مانند بسته‌بندی ناهار یا تا کردن لباس‌ها، استفاده کنید.

شماره 8 - بازی هایی را انجام دهید که شما را به فکر می اندازند

برای اینکه مغز خود را تیز و درگیر نگه دارید، کاری انجام دهید که نیاز به فکر کردن دارد. بازی های رومیزی، بازی های کارتی، بازی های ویدئویی و پازل ها همگی گزینه های خوبی هستند. در واقع، مطالعات نشان می دهد که انجام بازی های مبتنی بر استراتژی به بهبود عملکرد حافظه کمک می کند. این به این دلیل است که آنها از شما می خواهند که در محل فکر کنید و با تمرین مغز خود با این نوع فرآیند تفکر در طول زمان، توانایی خود را برای رویارویی با سناریوهای مختلف در زندگی روزمره نیز بهبود می‌بخشید.

شماره 9 - شدت ذهنی را افزایش دهید

هر چه بیشتر خودتان را به چالش بکشید، باهوش تر می شوید.کلید انجام این کار این است که خود را فراتر از آن چیزی که فکر می کنید محدودیت های شما هستند، فشار دهید. سعی کنید حداقل 30 دقیقه در روز یک مهارت جدید انتخاب کنید یا موضوعی را که با آن ناآشنا هستید مطالعه کنید. همچنین می‌توانید با خواندن کتاب‌های خودیاری یا گوش دادن به پادکست‌هایی درباره توسعه شخصی، الگوی فکری متفاوتی را سرگرم کنید. با انجام این کارها به طور منظم، به ساخت مسیرهای عصبی در مغز خود ادامه می دهید که در نهایت ظرفیت یادگیری شما را افزایش می دهد.

شماره 10 - یک سرگرمی سازنده داشته باشید

مهم است که علایق خارج از کار داشته باشید، حتی اگر یک حرفه ای پرمشغله هستید. سرگرمی ها چیزی بیش از صرفاً راهی برای پر کردن اوقات فراغت شماست.  آنها مجراهای خلاقانه ای هستند که مغز شما را درگیر نگه می دارند و حتی می توانند عملکرد شناختی را بهبود بخشند. نوشتن، نواختن آلات موسیقی، نقاشی، بافندگی، نجاری یا باغبانی، سرگرمی‌ها برای سلامت روان شما ضروری هستند و می‌توانند به شما کمک کنند مهارت‌هایی را بیاموزید که شما را به فردی خوش‌بین‌تر تبدیل می‌کند. آنها همچنین می توانند به عنوان یک راه عالی برای ملاقات با افرادی با علایق مشابه عمل کنند که اگر به دنبال یافتن دوستان جدید هستید می تواند مفید باشد.

شماره 11 - با افرادی که از شما باهوش‌تر هستند معاشرت کنید

به راحتی می توانید اطراف خود را با کسانی احاطه کنید که با نظرات شما موافق هستند یا همان سطح هوش را ارائه می دهند. اما اگر می‌خواهید مغزتان به چیزی بزرگ‌تر و پیچیده‌تر تبدیل شود، باید از کسانی یاد بگیرید که می‌توانند چیزهای جدیدی به شما بیاموزند یا راه دیگری برای نگاه کردن به یک موضوع به شما نشان دهند. وقتی اطراف خود را با افرادی که باهوش تر از شما هستند احاطه کنید، آنها شما را به چالش می کشند و الهام می گیرند. آنها شما را وادار می کنند که به طور انتقادی در مورد اعتقادات و اعمال خود فکر کنید، که می تواند به شما کمک کند مؤثرتر شوید.

شماره 12 - کمی ورزش کنید

شما می دانید که ورزش یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای بدن و مغز خود انجام دهید، به همین دلیل بسیار مهم است که فعالیت بدنی را به یک عادت در زندگی خود تبدیل کنید.  ورزش علاوه بر کمک به بهبود سلامت و تندرستی کلی شما به بهبود جریان خون در مغز کمک می کند. ورزش مداوم همچنین BDNF (عامل نوروتروفیک مشتق از مغز) تولید می کند که به حافظه، یادگیری، تمرکز و درک کمک می کند. به عنوان یک امتیاز اضافی، خواب بهتر را نیز ترویج می کند !

شماره 13 - یک زمان آرام را کنار بگذارید

اگر می خواهید باهوش تر باشید، مهم است که برای فکر کردن به روزهای خود وقت بگذارید. افراد باهوش از تجربیات خود درس می گیرند تا اشتباهات تکراری را مرتکب نشوندو با تأمل در روزهای خود، همچنین می توانید الگوهایی را مشاهده کنید که ممکن است به عادات یا رفتارهای ناسالم کمک کنند. این به شما کمک می‌کند تا نسبت به طرز تفکر، عمل و زندگی خود آگاه‌تر شوید.

خب! حالا شما مالک آن هستید. اگر می خواهید باهوش تر شوید، سعی کنید این عادت ها را به زندگی خود اضافه کنید. اگر قبلاً برخی از این کارها را انجام داده اید، به کار خوب خود ادامه دهید! و به یاد داشته باشید: این نیست که همیشه کامل باشید ، بلکه پیشرفت کردن است. اگر چیزی آنطور که انتظار داشتید پیش نرفت، خیلی به خودتان سخت نگیرید .فقط به یادگیری ادامه دهید و به جلو حرکت کنید.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان