3 نکته برای حفظ آرامش در زیر فشارهای عصبی + فیلم

خط سلامت :در اینجا سه ​​تکنیک آسان و قابل اعتماد وجود دارد که می توانید از آنها برای حفظ آرامش و ادامه دادن صرف نظر از هر چیزی، استفاده کنید.

 3 نکته برای حفظ آرامش در زیر فشارهای عصبی + فیلم

در شرایط سخت و پر استرس کنترل کردن خود کار راحتی نیست با استفاده از چند تکنیک و تمرین کردن آن ها می توانید بر تنش های زندگی غلبه کنید و آرامشتان را حفظ کنید.

به گزارش خط سلامت فشار امتحان، ضرب‌الاجل‌ها، مصاحبه‌های شغلی و سخنرانی‌ها همگی می‌توانند باعث شوند که احساس کنید عصبی هستید.درست زمانی که باید آرام بمانید، قلبتان تند می‌زند، کف دست‌هایتان عرق می‌کند، صدایتان عجیب به نظر می‌رسد و ذهنتان خالی می‌شود.

خوب، با کمی کمک از علوم اعصاب،البته کارهای دیگری نیز وجود دارد که می توانید برای مبارزه با استرس انجام دهید، اما این سه نکته امیدواریم به شما آرامش فوری بدهد.

ابتدا یک تمرین تنفسی

به مدت پنج ثانیه یک نفس عمیق از طریق بینی خود بکشید، آن را برای یک ثانیه نگه دارید، سپس تمام هوا را از بینی خود به آرامی فشار دهید و تا پنج بشمارید. چند بار تکرار کنید ، احساس آرامش بیشتری خواهید کرد. برای قرن‌ها، یوگی‌ها و بودایی‌ها از تکنیک‌های تنفس کنترل‌شده مانند این استفاده می‌کردند تا بر سیستم عصبی برتری پیدا کنند که علم شروع به درک نحوه عملکرد آن کرده است.

تحقیقات شبکه خاصی از نورون ها را در ساقه مغز به نام مجتمع پیش بوتزینگر شناسایی کرده است که تنفس را تنظیم می کند و با سایر قسمت های مغز ارتباط برقرار می کند. در شرایط استرس، ما تمایل داریم خیلی سریع نفس بکشیم، زیرا بدنمان برای خطر آماده می شود، که در صورت نیاز به فرار مفید است، اما اگر می خواهید در جمع صحبت کنید، مفید نیست.

خبر خوب این است که با تنفس عمیق و آهسته می توانید پیام دریافتی مغزتان را از «خطر» به «همه چیز خوب است» تغییر دهید. بنابراین دفعه بعد که احساس کردید هراس افزایش می یابد، از تنفس عمیق از طریق بینی خود استفاده کنید تا بدن خود را به حالت آرامش وادار کنید و بهترین چیز این است که هیچ کس متوجه نمی شود، حتی مخاطب شما.

زمزمه کردن

حالا شما برای زمزمه آماده هستید. یک نت، آهنگ مورد علاقه شما، به معنای واقعی کلمه هر کاری را انجام می دهد، چرا؟.

مطالعات در مورد نحوه تنظیم ضربان قلب نشان داده است که زمزمه کردن می تواند یکی از مهم ترین قسمت های بدن را تحریک کند که هرگز درباره آن نشنیده اید. عصب واگ. در لاتین «سرگردان» نامیده شد، زیرا از مغز بیرون می‌آید و مانند یک شاهراه ارتباطی در بدن بالا و پایین می‌پیچد و مغز را به اندام‌هایی مانند قلب، ریه‌ها و معده، جعبه صدا و گوش‌ها متصل می‌کند.

مطالعه‌ای در سال 2013 روی خواننده‌های سرود نشان داد که آواز خواندن، زمزمه کردن و مانتراها همگی به حفظ ریتم قلب کمک می‌کنند. بنابراین دفعه بعد که احساس کردید قلبتان تند می زند آهنگی بخوانید یا فقط یک نت را زمزمه کنید و اجازه دهید عصب سرگردان خودتان آرامش را بازگرداند. نکته نهایی تمرکز است.

انجام یک کار در یک زمان

وقتی مشغول هستید، انجام چند کار وسوسه انگیز است، اما اگر می خواهید آرام بمانید و واقعاً کارها را انجام دهید، این کار را نکنید. اسکن‌ها نشان می‌دهند که مغز شما تنها می‌تواند یک کار را در یک زمان انجام دهد. وقتی دو کار را همزمان انجام می‌دهید، باید خیلی سریع بین آن‌ها جابه‌جا شود و بیش از حد تحریک شود و بدن شما با هورمون‌های استرس پر شود.

با کار کردن به روشی که مغز شما سیم کشی شده است و انجام یک کار در یک زمان، می توانید به سرعت از احساس غرق شدن به آرامش تبدیل شوید. بنابراین وظیفه خود را به بخش‌ها یا مراحل کوچک تقسیم کنید، روی یکی از کارهایی که باید انجام دهید حلقه بزنید و کارهای دیگر را فراموش کنید تا زمان آنها فرا برسد.

گاهی اوقات "تفکر فرآیندی" نامیده می شود و توسط مربیان ورزشی برای کمک به تمرکز ورزشکاران استفاده می شود. انجام فقط یک کار در یک زمان با حداکثر توجه، ذهن شما را در اینجا و اکنون نگه می دارد و یک عادت عالی برای ایجاد آن است.

بنابراین دفعه بعد که احساس کردید هراس در حال افزایش است، توقف کنید و به یاد داشته باشید که نفس بکشید، زمزمه کنید و تمرکز کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان