فیلم / اگر نخوابید چه اتفاقی برای مغز می افتد

خط سلامت :علم هفت تا هشت ساعت را برای استراحت کامل شبانه توصیه می کند،بیدار ماندنمی تواند سلامت را به خطر بیاندازد.

فیلم / اگر نخوابید چه اتفاقی برای مغز می افتد

به گزارش خط سلامت ،

ممکن است بیدار ماندن برای کار، مطالعه یا اوقات فراغت و فدا کردن مقداری خواب وسوسه انگیز باشد،اما علم نشان می دهد که می توانید عملکردهای مغز را قربانی کنید.  اگر به اندازه کافی نخوابید، پنج اتفاقی ممکن است که برای مغزتان بیافتد.

شماره یک، شما کمتر هوشیار خواهید بود.

اگر به اندازه کافی نخوابیدید، ممکن است آنقدر که فکر می کنید هوشیار نباشید. مطالعه ای در استرالیای جنوبی به شرکت کنندگان یک کار ساده هماهنگی دست و چشم برای اندازه گیری اثرات خستگی بر هوشیاری داد.پس از 10 ساعت بیداری، میانگین عملکرد آنها در آزمون کاهش یافت. پس از 24 ساعت بیداری، هوشیاری آنها به هماناندازه افرادی که سطح الکل خونشان 0.10 درصد بود، این مطالعه نتیجه گرفت که تنها یک شب بدون خواب به اندازه مستی بیش از حد برای رانندگی مضر است.

شماره دو، زمان واکنش شما کندتر خواهد بود.

چقدر سریع به اتفاقات اطرافتان واکنش نشان می دهید؟ واکنش سریع در بسیاری از وظایف مهم است، اما تحقیقات همچنین ارتباط بین کاهش خواب و زمان واکنش را نشان داده است.  مطالعات از شرکت کنندگان خواسته شد تا پس از نشانه های تصادفی، هر چه سریعتر یک دکمه را فشار دهند. حتی یک تفاوت کوچک مانند شش ساعت خوابیدن در شبباعث کاهش قابل توجهی در زمان واکنش می شود. برخی نیز اصلاً به برخی نشانه‌ها پاسخ نمی‌دهند، که ممکن است ناشی از دوره‌های خواب کوتاه باشد که در آن مغز به طور موقت از هوشیاری خودآگاه خارج می‌شود.

شماره سه، احساسات شما آسیب خواهند دید.

روحیه شما بعد از یک شب بدون خواب چگونه است؟ افراد کم خواب، خلق و خوی بسیار منفی،تحریک پذیری بالا و احساسات فرار را گزارش می دهند.تحقیقات نشان می‌دهد که کمبود خواب بدن را با هورمون‌های استرس پر می‌کند و باعث می‌شود دیگران را بیشتر مقصر بدانید و توانایی حل مشکلات و کاهش عزت نفس، همدلی و کنترل تکانه را کاهش می‌دهد.

شرکت کنندگانی که مجبور شدند 56 ساعت بیدار بمانند، از نظر بالینی افزایش قابل توجهی در افسردگی، اضطراب و پارانویا داشتند که نشان می دهد خواب برای عملکرد عاطفی طبیعی ضروری است.

شماره چهار، حافظه شما

حافظه شما کاهش می یابد. در آزمایش‌های محرومیت از خواب، دانشمندان دریافته‌اند که خواب REM، عمیق‌ترین مرحله خواب،برای به خاطر سپردن حقایق و روش‌های پیچیده‌ای که

روز قبل آموخته‌ایم ضروری است. هنگامی که روز بعد آزمایش بزرگی دارید،دانشمندان توصیه می کنند که شب را به جای وقت تلف کردن، در خواب بگذرانید.

شماره پنج، حس شوخ طبعی شما از بین می رود.

آیا فکر می کنید خیلی بامزه هستید؟ اگر اخیراً خوابتان کم شده است،ممکن است بخواهید دوباره درباره آن فکر کنید.در مطالعه‌ای که توسط موسسه تحقیقاتی ارتش والتر رید انجام شد،به شرکت‌کنندگانی که از خواب محروم بودند،شوخی‌های تصویری و کلامی ساده نشان داده شد. درک آنها از جوک ها در مقایسه با افراد سالم بسیار کمتر از حد متوسط ​​بودحتی زمانی که کافئین به آنها داده می شد، حس شوخ طبعی آنها هنوز به شدت ضعیف بود. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان