فیلم / وقتی کارها را به تعویق می اندازید چه اتفاقی می افتد

خط سلامت : اهمال در کارها و عقب انداختن آنها اساساً شاید در فکر شما احساس خوشحالی به شما بدهد. احساس خوبی دارد، به همین دلیل اهمال کاری می کنید. اما البته، فقط به این دلیل که احساس خوبی دارد، به این معنی نیست که لزوما برای شما خوب است.

فیلم / وقتی کارها را به تعویق می اندازید چه اتفاقی می افتد

اهمال کاری یا به تعویق انداختن کارها (Procrastination) در ساده‌ترین تعریف خود به معنای تعلل ورزیدن در انجام کارها و به تأخیر انداختن کارهاست و همه به تجربه دریافته‌ایم که یکی از چالش‌های ما در مدیریت زمان این است که گاه، کارهایی را که می‌دانیم به هر حال باید انجام دهیم، عقب می‌اندازیم.

به گزارش خط سلامت بسیاری از ما در مقطعی از زندگی خود کار را به تعویق انداخته‌ایم، اما از هر پنج نفر یک نفر این کار را انجام می دهد.

آنها تقریباً در هر فرصتی که به دست می آورند، وظایف و کارهای خانه را به تعویق می اندازند. به آنها تعلل کننده های مزمن می گویند و معلوم است که این رفتار  بسیار بیشتر از آنچه فکر می کنید آسیب می زند.

زمانی که شما ترجیح می دهید به جای شستن لباس یا ظرف شستن تلویزیون تماشا کنید، یک نبرد همه جانبه را در مغز خود راه می اندازید.

در یک طرف، شما قشر جلوی مغز را دارید که این بخش از مغز اهداف بلندمدت را تعیین می کند و کنترل خود را تنظیم می کند. این به شما می گوید که آن ظروف خودشان تمیز نمی شوند و در طرف دیگر سیستم لیمبیک قرار دارد که با لذت، برانگیختگی و پاداش سروکار دارد، و به شما می گوید که ظرف شستن مسخره است.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان