روانشناسی شخصیت / در این فیلم با 4 شخصیت تاریک و سیاه آشنا می شوید

خط سلامت : اگر فردی دارای تیپ شخصیتی تاریک تتراد باشد، به این معنی است که می تواند هر یک از ویژگی های زیر را داشته باشد: سادیسم، روان پریشی، خودشیفتگی یا ماکیاولیسم.

روانشناسی شخصیت / در این فیلم با 4 شخصیت تاریک و سیاه آشنا می شوید

 در طول سال‌ها، روان‌شناسان متوجه الگوها شده‌اند و گرایش‌ها را به چهار دسته محدود کرده‌اند که به عنوان تتراد تاریک شناخته می‌شوند.

به گزارش خط سلامت ،بنابراین، تتراد تاریک چیست؟تتراد تاریک تکاملی از سه گانه تاریک، خودشیفتگی ، روان‌پریشی و ماکیاولیسم است.

اکنون سادیسم به این لیست اضافه شده است. اعتقاد بر این است که این چهار ویژگی هسته تاریک انسانیت هستند.

اعتقاد بر این است که هر صفت با یکدیگر گره خورده اند ، به این معنی که کسی که بخشی از تتراد را نشان می دهد احتمالاً قسمت دیگری را به نمایش می گذارد. هر یک از چهار صفت به صورت زیر تعریف می شود. خودشیفتگی، خود محوری و نیاز به تحسین. روان‌پریشی، عدم همدلی و توجه به اخلاق. ماکیاولیسم، دستکاری و احساس استحقاق. سادیسم، تمایل به صدمه زدن به دیگران از نظر روحی، عاطفی و یا جسمی. با این اوصاف، در اینجا هفت نشانه از یک شخصیت چهارگانه تیره وجود دارد.

شماره یک رفتارهای بسیار خودخواهانه دارند

وقتی به شدت خودشیفته هستید، علایق شخصی خود را بر دیگران مقدم می دارید.شما احساسات دیگران را به هیچ وجه در نظر نمی گیرید و می خواهید هر چیزی که احساس می کنید قبل از هر چیز به نفع خودتان باشد، چه شهرت، اعتبار یا ثروت. شما نمی خواهید آن را با دیگران به جز خودتان به اشتراک بگذارید.

شماره دو فاقد همدلی هستند

فقدان همدلی عامل بزرگی در تتراد تاریک است.وقتی احساس همدلی ندارید، تمایل چندانی به احساسات دیگران قائل نیستید.در سو استفاده از دیگران مشکلی نمی بینید و به سختی های دیگران خیلی کم اهمیت می دهید. با همدلی کم و خود محوری، احساس می کنید که بقیه دنیا اهمیتی ندارند با خودخواهی شما همیشه احساسات خود را بدون توجه به شرایط، بر دیگران مقدم می دارد.

شماره سه سعی می کنند با شما دشمنی کنند

وقتی فردی با تتراد تاریک راه خود را پیدا نمی کند، می تواند برای مقابله با شما به تاکتیک های زشت متوسل شود. آن‌ها حاضرند برای انتقام‌جویی‌شان از راه خود برای آسیب رساندن به دیگران دست بردارند. خودخواهی، استحقاق و بی اخلاقی آنها به آنها این امکان را می دهد که بدون ذره ای احساس گناه به دیگران پاسخ دهند.

شماره چهار احساس حق به جانبی دارند

با وجود اینکه اعمال و رفتارهای آنها چقدر وحشتناک است، تتراد تاریک احساس می کند که آنها توجیه شده اند.  آنها با طبیعت خودخواهانه و عدم همدلی خود احساس می کنند که استفاده از دیگران و سوء استفاده از آنها برای منافع خود اشکالی ندارد. آنها نمی توانند مسئولیت کار خود را بپذیرند یا از کارهای خود احساس پشیمانی کنند زیرا در اعماق وجود احساس می کنند که واقعاً حق با آنهاست.

شماره پنج دستکاری روانی شده اند

وقتی یک تیپ شخصیتی چهارگانه تاریک از دستکاری استفاده می کند، از شما به عنوان وسیله ای برای رسیدن به هدف استفاده می کند. آنها به آنچه شما می خواهید یا احساس می کنید اهمیتی نمی دهند. آنها فقط می خواهند به اهداف خود برسند و از شما سوء استفاده می کنند و شما را فریب می دهند. آنها تمایل دارند حساب شده تر رفتار کنند و از اعمال خود پشیمان نباشند و ممکن است برای به دست آوردن آنچه از شما می خواهند به اعمالی متوسل شوند که فشار روانی، عاطفی یا فیزیکی شدیدی به شما وارد می کند.

شماره شش ا از ایجاد درد لذت می برند

متأسفانه افراد سادیست از آزار رساندن به دیگران لذت می برند. آنها ممکن است به صورت مستقیم یا غیرمستقیم خشونت فیزیکی، کلامی یا احساسی داشته باشند. آنها به طور غیرمستقیم می خواهند دیگران را تحقیر کنند، اما به طور مستقیم تر، عمداً درد و رنج جسمی، جنسی یا روانی را به شما تحمیل می کنند تا قدرت و تسلط خود را نشان دهند یا برای لذت و لذت. آنها معمولاً الگوی دیرینه رفتارهای ظالمانه یا تحقیرآمیز نسبت به دیگران دارند.

 شماره هفت غیراخلاقی هستند

اگر کسی اینقدر به دیگران اهمیت نمی دهد ، در هر موقعیتی خود را در اولویت قرار می دهد و از مردم به نفع خود استفاده می کند.همچنین به احتمال زیاد آنها

به اصول درست و غلط اهمیت نمی دهند.آنها به اخلاق خودشان یا اخلاق اعمالشان اهمیت زیادی نمی دهند. این همان چیزی است که به آنها اجازه می دهد بدون هیچ گناه یا پشیمانی شما را دستکاری کنند، صدمه بزنند و شما را تحقیر کنند افرادی که این ویژگی ها را دارند ممکن است ندانند که متفاوت هستند یا آگاه هستند و به رفتارهای وحشتناک خود افتخار می کنند. آنها ممکن است از پذیرش کمک خودداری کنند یا حتی رفتار بد خود را تصدیق کنند و به آزار مردم ادامه دهند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان