شگفت انگیزترین سلفی با تابلوی مونالیزا

خط سلامت: شوکه‌کننده‌ترین سلفی با تابلوی مونالیزا را در ادامه مشاهده می کنید.

شگفت انگیزترین سلفی با تابلوی مونالیزا

تابلوی مونالیزا ، یکی از مشهورترین و مرموزترین آثار هنری جهان، همواره توجه هنرمندان، تاریخ‌دانان و عموم مردم را به خود جلب کرده است. این نقاشی که توسط لئوناردو داوینچی، نابغه رنسانس خلق شده، با لبخند مرموز و تکنیک‌های بی‌نظیر نقاشی‌اش، به یکی از نمادهای هنر جهانی تبدیل شده است.

به گزارش خط سلامت، سلفی این دختر با مونالیزا جنجالی بزرگ در فضای مجازی به پا کرد و کاربران را به بحث و جدل وا داشت.

مونالیزا

آغاز داستان

ریشه‌های تاریخی مونالیزا به سال‌های 1503 یا 1504 در فلورانس برمی‌گردد. داوینچی کار روی این پرتره را آغاز کرد و به گفته جورجو وازاری (یکی از هم‌دوره‌های داوینچی)، او پس از چهار سال تأخیر نقاشی را ناتمام رها کرد که چنین رفتاری در بسیاری از نقاشی‌های لئوناردو شایع است. با این حال، داوینچی بعدها در زندگی‌اش ابراز پشیمانی می‌کند و می‌گوید که این اثر را ناتمام گذاشته است.

هویت مدل

هویت زن حاضر در تابلو، یکی از بزرگترین رازهای مونالیزا است. اگرچه بسیاری بر این باورند که مدل این نقاشی، لیزا دل جوکوندو، همسر یک تاجر فلورانسی بوده است، اما هنوز شواهد قطعی در این مورد وجود ندارد. برخی دیگر معتقدند که این نقاشی، پرتره‌ای خیالی از یک زن ایده‌آل است.

سفری طولانی

داوینچی در سال 1516 هنگامی که تابلو مونالیزا را در چمدان‌های خود داشت وارد فرانسه می‌شد و آن را به پادشاه وقت فرانسه، فرانسوای یکم فروخت. پس از آن به مرور زمان این اثر به شهرهای مختلف فرانسه برده شد تا اینکه از هنگام انقلاب فرانسه، مونالیزا در موزه لوور نگهداری می‌شود. 

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان