این 5 دلیل کافی است تا به سمت شادی تغییر جهت دهید

خط سلامت: شاد بودن در ذهن بسیاری از افراد با احساس خوشبختی و رضایت از زندگی همطراز است.

این 5 دلیل کافی است تا به سمت شادی تغییر جهت دهید

به گزارش خط سلامت شادی مهارتی است که باید آن را آموخت و بدون آگاه بودن از مسیرهای دستیابی به آن ممکن نیست.

پژوهش های صورت گرفته نشان می دهد شادی فقط بر سلامت روان افراد موثر نیست و بر سلامت جسمانی و سایر دستگاه های بدن تاثیر عمیقی خواهد داشت.

قلب های شاد و سلامت جسمانی

مطالعات نشان می دهد افراد شاد از سلامت بیشتری در دستگاه قلب و عروق بهره مند هستند و کمتر دچار کاهش یا افزایش در فشار خون می شوند و ضربان قلب آن ها با ریتم منظم تری صورت می گیرد.

سیستم ایمنی قوی تر

شادها دستگاه ایمنی شان قوی تر است. پژوهش ها نشانگر آن است که شادی باعث می شود تا فرد بهتر بتواند در برابر عوامل بیماری زا مقاومت کند و کمتر بیمار شود. از سوی دیگر پژوهش ها نشان می دهد شاد ها نه تنها کمتر بیمار می شوند، بلکه سریع تر بهبود پیدا می کنند.

شادی و استرس

شادها کمتر دچار استرس می شوند. زیرا شادی در ترشح هورمون ها تاثیر مسقیمی دارد و در بدن افراد شاد سطح کمتری از هورمون استرس(کورتیزول) را می شود یافت. کاهش این هورمون در سلامت قلب و دستگاه خون نیز مهم است.

شادی و درد

پژوهش ها نشان می دهد شادی باعث کاهش درد در بدن به خصوص در عضلات و سیستم گوارش می شود. در این پژوهش ها روشن شده است شادها در بیماری هایی که با التهاب های مزمن و در مفاصل مربوط است کمتر دچار می شوند.

شادی و مغز

طبق پژوهش های صورت گرفته افراد شاد از سلامت مغز بیشتری برخوردارند و رشد نورون های مغز در آنان بهتر صورت می گیرد. به این علت اتصالات نورونی بهتر صورت گرفته و از شناخت بهتری برخوردار می شوند.به همین علت است که افراد شاد بهتر می توانند به تجزیه و تحلیل امور بپردازند و از تمرکز و حافظه ی بهتری برخوردار باشند.. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان