آخرین شیوه درمان شکست عشقی

خط سلامت: عشق مانند یک ماده مخدر در بدن عمل می کند. از گذشته های دور، فیلسوفان و شاعران، عشق را به عنوان چیزی توصیف کردند که در حین هیجان انگیز بودن، تجربه ای دردناک است.

آخرین شیوه درمان شکست عشقی

به گزارش خط سلامت عشق اگرچه یک تجربه احساسی است، امامی‌توان تأثیرات آن را به صورت فیزیکی بررسی کرد. حقیقت این است که عشق بر بدن تأثیر می گذارد و همه چیز را ،از سلامتی گرفته تا درد جسمی، تحت تأثیر قرار می دهد.

عشق و طرز تفکر

عشق بر فعالیت مغز، هورمون ها و سیستم ایمنی بدن تأثیر می گذارد و می تواند طرز تفکر را شکل دهد و الگوی خواب را تغییر دهد. تجربه عشق ، در سطح فیزیکی باعث گشادی مردمک های چشم می شود و کمک می کند، کمتر پرخاشگر و عصبی باشید.

مغز تحت تاثیر عشق قرار می گیرد

یک کلیشه عامیانه، این است که وقتی عاشق هستید، به جای مغز با قلبتان فکر می کنید، اما مطالعات تصویربرداری نشان می دهد، مغز یک شرکت کننده فعال در عشق واقعی است نه یک تماشاگر.

تجزیه و تحلیل شش مطالعه ای که در آن از داوطلبان اسکن ام آر آی گرفته شد، نشان داد، وقتی افراد به تصویر شخصی که عاشق او بودند نگاه می کردند، چندین نواحی مغزشان فعال می شد. برخی از این شبکه‌های عصبی فعال شده با احساس سرخوشی مرتبط هستند و همچنین تحت تأثیر مواد مخدری مانند کوکائین هم فعال می‌شوند. سایر مناطق فعال مغز هنگام تجربه عشق ، در پردازش احساسات نقش دارند و در عملکردهای سطح بالاتر مانند شناخت و توجه مورد استفاده قرار می گیرند.

درمانی جدید برای شکست عاطفی

اسکن‌ها همچنین نشان داد برخی از نواحی مغز در هنگام برانگیختن احساس عشق کمتر فعال می‌شوند، یعنی نواحی درگیر با اضطراب ، ترس و اندوه. حتی دیدن نام شریک عاشقانه افراد حاضر در این تحقیق، مغز آن ها را تحت تاثیر قرار می داد. نتایج تحقیقاتی از این دست نشان می‌دهد، درک شیمی مغز می‌تواند منجر به خلق درمان‌های جدیدی شود که به افراد کمک کند تا با شکسته عاطفی کنار بیایند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان