طرز تهیه 7 ضماد برای درمان نیش حشرات و درد پا و زگیل و جوش و عفونت

خط سلامت:ضماد ها یکی از درمان های گیاهی هستند که با مواد مختلفی تهیه می شوند که هر کدام کارایی متفاوتی داشته و برای درمان نوع خاصی از بیماری مفید هستند.

طرز تهیه 7 ضماد برای درمان نیش حشرات و درد پا و زگیل و جوش و عفونت

ضماد ها را می توان از مواد مختلفی تهیه کرد. درمان های گیاهی برای درمان انواع بیماری ها کاربرد های زیادی دارند. 

به گزارش خط سلامت ضماد ها جایگزین خوبی برای بهبود بیماری هایی که شدید نیستند و نیاز به مداخله پزشک ندارند یا زمانی که دسترسی به پزشک سخت است، هستند. 

ضماد گیاهی

ضمادها یک راه‌ برای استفاده از گیاهان و سایر درمان‌ ها روی پوست هستند و از آنها برای موارد مختلف استفاده می‌ شود. آنها فواید گیاهان را ارائه می دهند اما به اندازه روغن های اساسی یا تنتور غلیظ نیستند.

ضماد در اصل خمیری است که از گیاهان، خاک رس، زغال فعال، نمک ها یا سایر مواد مفید ساخته شده است که در یک تکه پارچه پیچیده شده و روی پوست قرار می گیرد. غالباً یک لایه پلاستیکی یا پارچه ضدآب به آن اضافه می شود و ضماد را هر بار چند ساعت روی پوست می گذارند و چندین بار در روز تعویض می کنند.

این کار را می توان با گیاهان تازه یا خشک شده یا سایر مواد مفید انجام داد. مزیت این است که بدن برای مدت طولانی با تمام قسمت های مفید گیاه یا گیاه تماس دائمی دارد. ضمادها اغلب برای کمک به جای جوش، سوختگی، پارگی، عفونت و سایر مشکلات پوستی استفاده می شوند. 

مانند هر درمان طبیعی، ضماد قرار نیست جایگزینی برای مراقبت های پزشکی باشد، بلکه فقط یک مکمل یا برای استفاده در موارد جزئی که مراقبت های پزشکی ضروری نیست، هستند.

طرز تهیه ضماد

در ضماد از گل گیاه، خاک رس، نمک یا سایر داروها استفاده می شود. یک کمپرس متناوب از عصاره مایع یک گیاه یا دارو استفاده می کند.

این گیاه (یا دارو) با آب گرم یا سرد به صورت خمیر غلیظی در می آید. معمولاً از آب گرم برای ضمادهایی استفاده می شود که سعی در بیرون کشیدن یا برداشتن آبسه دارند در حالی که از آب سرد در ضمادها برای التهاب استفاده می شود.

به طور سنتی، یک گیاه تازه یا خشک شده را با هاون آسیاب می کنند و با آب مخلوط می کنند تا به شکل خمیر درآید. این روزها می توان از مخلوط کن یا غذاساز برای خرد کردن این گیاه استفاده کرد. از گیاهان خشک آسیاب شده نیز می توان استفاده کرد.

سپس مقدار کمی آب واقعا داغ را روی هر گیاه تازه یا خشک بریزید تا به استخراج خواص مفید کمک کند و سپس اجازه دهید قبل از استفاده روی پوست تا دمای دلخواه خنک شوند.

خمیر غلیظ را می توان به طور مستقیم روی پوست قرار داد یا قبل از استفاده بین دو لایه پارچه تمیز پیچید. پارچه پنیر یا پنبه نازک و ارگانیک انتخاب های خوبی برای این کار هستند، اما فقط مهم است که پارچه ای داشته باشید که مایعات زیادی را جذب نکند یا آنقدر ضخیم باشد که گیاهان در تماس غیرمستقیم با پوست قرار گیرند.

مواد لازم

2-3 قاشق غذاخوری (یا بیشتر در صورت نیاز) گیاهان تازه یا خشک، خاک رس شفابخش یا زغال فعال در صورت نیاز

آب داغ به اندازه کافی برای تشکیل یک خمیر غلیظ

پارچه پنیر یا پارچه ارگانیک برای پوشش

پوشش ضد آب برای نگه داشتن ضماد

طرز تهیه

با سبزی دلخواه، خاک رس یا زغال و آب خمیر غلیظی درست کنید.

مستقیماً روی زخم بمالید یا بین دو لایه پارچه قرار دهید و پارچه را روی زخم بگذارید (بسته به پارچه و زخم). 20 دقیقه تا 3 ساعت بگذارید و در صورت لزوم تکرار کنید.

انواع ضماد

نیش عنکبوت

ضمادهای متناوب زغال چوب فعال و جوش شیرین در محل نیش عنکبوت. در این مرحله به مدت دو روز از ضمادهای متناوب بنتونیت خاک رس و چنار استفاده شود تا قرمزی کاملا برطرف شود.

ضماد پیاز

ضماد پیاز روی پا برای درمان بیماری ها بسیار خوب عمل می کند. با خلال کردن یک پیاز و کمی تفت دادن با یک قاشق غذاخوری آب درست می شود تا آب آن تبخیر شود. سپس یک خلال یا خمیر پیاز را بین دو لایه پارچه قرار دهید.

آن را به پاها بزنید و در پارچه ضد آب - پلاستیک بپیچید و با جوراب بپوشانید. این را می توان برای سرفه و احتقان روی قفسه سینه یا پشت اعمال کرد. 

نیش حشرات

ضماد چنار مستقیما روی پوست برای نیش زنبور و نیش حشرات عالی است. گفته می شود این ضماد برای جوش مفید است.

ضماد کلم برای ورم پستان

ضماد برگ کلم ارگانیک به کاهش درد کمک می کند و اضافه کردن سیر به آن فایده بیشتری دارد. 

ضماد​ سیر برای زگیل

 خمیری از سیر تازه درست کرده تا به اندازه کافی روی زگیل را بپوشاند اما پوست سالم اطراف آن را نه. سپس با بانداژ پوشانده شد و برای چند ساعت در روز باقی ماند تا زگیل از بین برود.

ضماد خاک رس برای جوش

خاک رس بنتونیت و دیگر خاک رس های شفابخش اغلب در ضماد برای بیرون کشیدن خراش ها یا کمک به رفع جوش استفاده می شود. این کار با تهیه خمیر غلیظی از آب و خاک رس و مالیدن مستقیم روی پوست و قرار دادن پارچه روی خاک رس درست می شود.

ضماد نمک یا منیزیم

این ضماد برای چرک و عفونت کاربرد بالایی دارد اما جایگزین درمان های پزشکی در صورت عفونت شدید نمی شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان