درمان های طبیعی برای کاهش علائم بیش فعالی / کودک بیش فعال دارید بخوانید

خط سلامت: بیش فعالی (ADHD) یک اختلال بسیار رایج در کودکان است . اگرچه بزرگسالان نیز می توانند به آن مبتلا باشند.

درمان های طبیعی برای کاهش علائم  بیش فعالی / کودک بیش فعال دارید بخوانید

  بیش فعالی (ADHD) با رفتار تکانشی، بیش فعالی و بی توجهی مشخص می شود. که امروزه کودکان را تحت تاثیر قرار می دهد.

 برخی از کودکان تکانشی و بیش فعال ، برخی بی توجه و برخی دیگر هر دو مورد را دارند.  بیش فعالی (ADHD) چیزی نیست که بتوان با یک آزمایش تشخیص داد. درعوض، زمانی توسط یک متخصص واجد شرایط تشخیص داده می‌شود که فرد برخی یا همه علائم مرتبط را حداقل برای شش ماه از خود نشان داده باشد.

 بیش فعالی (ADHD) چه علتی دارد

 بیش فعالی (ADHD) یک اختلال پیچیده است که علت واحدی ندارد و در هر مورد متفاوت است و به همین دلیل، یک برنامه شخصی اغلب یک درمان مفید است. برخی از مواردی که می تواند به  بیش فعالی (ADHD) کمک کند موارد زیر است:

ژنتیک و  بیش فعالی (ADHD) : می تواند در خانواده ها ایجاد شود. اگر والدینی مبتلا به ADHD باشند، احتمال ابتلای فرزندشان بیش از 50 درصد است. اگر خواهر یا برادر آنها ADHD داشته باشد، احتمال ابتلا به ADHD نیز 30 درصد بیشتر است.

 بیش فعالی (ADHD) و سلامت دوران بارداری: مسائل مربوط به بارداری با خطر بالای ADHD در کودک مرتبط است.

 بیش فعالی (ADHD) و  سموم در دوران بارداری: نظریه دیگر این است که قرار گرفتن در معرض موادی مانند آفت کش ها، سرب و پلاستیک ها در دوران بارداری می تواند خطر را افزایش دهد.

 بیش فعالی (ADHD) و رژیم غذایی: افرادی که عادات غذایی خاصی دارند در معرض خطر ADHD هستند. تحقیقات نشان می دهد که خطرات شامل قند بالا، غذاهای کم مغذی و غذاهای حاوی مواد افزودنی است.

 بیش فعالی (ADHD) وآموزش مدرن: تصور می‌شود که برخی از موارد ADHD فیزیولوژیکی نیستند، بلکه نشانه‌ای از یک سیستم آموزشی یکسان هستند. در واقع، برخی از کارشناسان استدلال می کنند که بهترین راه حل برای ADHD تغییر در سیستم آموزشی است .

درمان های طبیعی برای  بیش فعالی (ADHD)

بسیاری از کودکان مبتلا به  بیش فعالی (ADHD) به دلیل ناتوانی در کنترل عملکرد خود در مدرسه، عزت نفس پایینی دارند. راه‌هایی برای رسیدگی به علائم  بیش فعالی (ADHD) به طور طبیعی و حمایت از کودک وجود دارد. در اینجا مواردی وجود دارد که می تواند به کودکان مبتلا به  بیش فعالی (ADHD) کمک کند:

رژیم غذایی

یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی  برای سلامت کلی مهم است. اما از آنجایی که بسیاری از مبتلایان به ADHD کمبود مواد مغذی نیز دارند، بسیار مهم است که رژیم غذایی تا حد ممکن مغذی باشد. یک رژیم غذایی سالم شامل: مصرف گوشت، مرغ و ماهی که منابع سالم پروتئینی هستند. مرغ حاوی تریپتوفان است که می تواند به بدن در تولید سروتونین کمک کند.

چربی های سالم: مصرف چربی های سالم مثل روغن نارگیل، آووکادو، روغن زیتون طبیعی و.. مفید هستند.  چربی به تثبیت قند خون و بهبود عملکرد هورمون ها کمک می کند.

مقدار زیادی سبزیجات تازه: سبزیجات سرشار از مواد مغذی هستند که بدن برای عملکرد خوب به آنها نیاز دارد. سبزی های برگ دار مخصوصا ویتامین های گروه B مفید هستند.

مکمل ها: در حالی که همیشه بهتر است ابتدا مواد مغذی از غذا دریافت شوند، مواقعی وجود دارد که مکمل ها مفید هستند. هنگامی که کمبودی در بدن وجود دارد، معمولاً مصرف مکمل برای بازگرداندن سطوح مواد مغذی به حالت عادی مفید است. در اینجا چند مکمل وجود دارد که  ممکن است به کودکان مبتلا به  بیش فعالی (ADHD) کمک کند:

روغن ماهی : از عملکرد مغز پشتیبانی می کند. این اسیدهای چرب ضروری برای عملکرد مطلوب مغز مهم هستند. طبق یک مطالعه ، مکمل روغن ماهی علائم را کاهش می دهد. حدود 500-1000 میلی گرم روغن ماهی در روز برای کودکان مبتلا به  بیش فعالی (ADHD) توصیه می شود.

ویتامین‌های B کمپلکس : بخش «کمپلکس» مهم است. یک کمپلکس ویتامین B حاوی B6، B12، بیوتین و فولات است که ویتامین های ضروری برای سیستم عصبی هستند و می توانند به تشکیل سروتونین کمک کنند.

تحقیقات منتشر شده نشان می دهد سطوح پایین ویتامین B2، B6 و فولات با شانس بیشتری برای تشخیص ADHD مرتبط است. B2 و B6 نیز با شدت علائم مرتبط بودند. به همین دلیل، گمانه زنی هایی وجود دارد که جهش های ژنی خاصی که استفاده از ویتامین های B را دشوارتر می کند، ممکن است خطر را افزایش دهد.

مواد معدنی : به ویژه منیزیم، کلسیم و روی برای آرامش سیستم عصبی مهم هستند. طبق یک مطالعه در سال 2011، سطوح پایین این مواد معدنی در کودکان مبتلا به  بیش فعالی (ADHD) یافت شد.

گابا : بر اساس مطالعه ای که در Archives of General Psychiatry منتشر شده است ، کودکان مبتلا به  بیش فعالی (ADHD) تمایل به سطوح پایین این اسید آمینه مهم دارند. گابا برای آرام کردن سیستم عصبی شناخته شده است، بنابراین مصرف یک مکمل گابا می تواند مفید باشد.

پروبیوتیک ها : تحقیقات اولیه نشان می دهد که  بیش فعالی (ADHD) ممکن است یک واکنش ایمنی باشد و پروبیوتیک ها می توانند کمک کنند. پروبیوتیک‌ها ممکن است از اختلالات عصبی-روانی در دوران کودکی محافظت کنند.

ویتامینD : گیرنده هایی برای ویتامین D در سراسر سیستم عصبی مرکزی و در هیپوکامپ وجود دارد. ویتامین D برای فعال کردن آنزیم‌ها در مغز و مایع مغزی نخاعی مهم است. این آنزیم ها در سنتز انتقال دهنده های عصبی و رشد عصبی نقش دارند. بنابراین ویتامین D برای عملکرد مغز بسیار مهم است. مکمل ویتامین D در کودکان مبتلا به بیش فعالی (ADHD) به عملکرد شناختی کمک می کند.

توجه: از آنجایی که ویتامین D محلول در چربی است، این ویتامین نباید بدون آزمایش خون و بدون نظارت پزشک مصرف شود.

پرهیزات غذایی در  بیش فعالی (ADHD)

غذاهای فرآوری شده: افزودنی ها علائم  بیش فعالی (ADHD) در برخی از کودکان را افزایش می دهد. غذاهای فرآوری شده همچنین دارای مواد مغذی کم و قند بالایی هستند، بنابراین باید از مصرف آنها اجتناب شود.

غذاهای با قند بالا: این امر به ویژه در مورد غذاهای قندی فرآوری شده صادق است. قند زیاد در رژیم غذایی به طور کلی سالم نیست، اما برای برخی از کودکان مبتلا به  بیش فعالی (ADHD) ، قند یک محرک بزرگ برای علائم است. تحقیقات نشان می دهد شکر فرآوری شده می تواند باعث بدتر شدن علائم شود.

آلرژن های غذایی: مطالعات ارتباط بین آلرژی غذایی و  بیش فعالی (ADHD) را نشان می دهد. مواد آلرژی زا (لبنیات، تخم مرغ، ماهی ، آجیل، بادام زمینی، گندم) و هر غذای دیگری که کودک به آن حساسیت دارد حذف شود.

درمان های کمک کننده در  بیش فعالی (ADHD)

درمان جایگزین "بازآموزی" مغز برای  بیش فعالی (ADHD) : مغز قادر به یادگیری روش های جدید عملکرد است. درمانی به نام Brain Harmony  از پروتکل شنوایی و بصری برای آرام کردن سیستم عصبی استفاده می‌کند. سپس شرکت‌کنندگان می‌توانند با درمان‌های دیگر نتایج بهتری داشته باشند.

بررسی آموزش و محیط یادگیری: برخی از موارد  بیش فعالی (ADHD) نشانه یک سیستم آموزشی است که برای همه کودکان مناسب نیست، پس بازاندیشی در این سیستم آموزشی یک درمان طبیعی خواهد بود. 

زمان استراحت اضافی (تعطیلات همچنین زمان بسیار خوبی برای بچه ها برای تمرین مهارت های اجتماعی است)

دروس کوتاه تر با استراحت های مابین آن ها

امتحانات اوایل روز داده شوند و کوتاه باشند

استفاده از پروژه های خلاقانه به جای آزمون

استفاده از میزهای ایستاده یا صندلی های فیجت

ارائه فعالیت های یادگیری لمسی (مثلاً یادگیری املا با حروف آهنربایی)

 تکلیف ندادن در منزل  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان