دو ویتامین مفید برای سیگاری ها

خط سلامت: سیگار کشیدن مضرات زیادی را به همراه دارد. دود سیگار ترکیبی از سموم و مواد شیمیایی سرطان زا است که تقریباً همه ی اندام داخلی را در هنگام سیگار کشیدن در معرض خطر قرار می دهد.

دو ویتامین مفید برای سیگاری ها

پس از سیگار کشیدن  رادیکال‌های آزاد شده باعث آسیب سلولی می شود و ویتامین‌ ها و مواد معدنی ضروری را در بدن از بین می برد.

سیگار کشیدن و رادیکال های آزاد

  سیگار کشیدن باعث افزایش سرعت تولید رادیکال های آزاد در بدن می شود. رادیکال های آزاد باعث آسیب به سلول ها می شوند که در نهایت می تواند منجر به سرطان و سایر بیماری ها شود.

به گزارش خط سلامت بدون  سیگار کشیدن هم بدن هر روز در معرض رادیکال های آزاد قرار می گیرد. این رادیکال های آزاد توسط سموم موجود در محیط و فرآیندهای متابولیکی طبیعی که برای هضم غذایی که می خورید تولید می شوند.

رادیکال های آزاد در اطراف بدن به دنبال الکترونی می گردند تا از مولکول های دیگر انرژی بگیرند تا بتوانند انرژی خود را تثبیت کنند. بسته به جایی که الکترون مورد نیاز خود را پیدا می کنند، می توانند بافت سالم را تخریب کنند.

هنگامی که آنها با کلاژن تداخل می کنند، باعث ایجاد چروک هایی می شوند که به پوشش رگ های خونی آسیب می رساند و زمینه را برای حمله قلبی فراهم می کند. همچنین ممکن است باعث جهش ژنی شوند. این تجمع جهش های ژنی مسئول تشکیل یک سلول سرطان است.

سیگار و پیری پوست

سیستم دفاعی بدن از آنتی اکسیدان ها برای مبارزه با آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد استفاده می کند. آنتی اکسیدان ها مولکول هایی هستند که قادر به اهدای الکترون به رادیکال های آزاد بدون از دست دادن تمامیت مولکولی خود هستند، به این ترتیب، آنها می توانند تاثیر مخربی را که رادیکال های آزاد روی بدن می گذارند، کاهش دهند.

ویتامین ها همچنین به عنوان یک دفاع در برابر رادیکال های آزاد عمل می کنند. آنها به خنثی کردن رادیکال های آزاد برای جلوگیری یا به حداقل رساندن آسیب کمک می کنند. سیگار کشیدن این سپرها را از بین می برد و آسیب رادیکال های آزاد به بدن را آسان تر می کند.

دو قهرمان مهم آنتی اکسیدانی ویتامین C و ویتامین E هستند. آنها به مبارزه با التهاب و سموم در بدن کمک می کنند و برای یک سیستم ایمنی سالم حیاتی هستند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان