6 راه طبیعی از بین بردن خشکی پوست در زمستان

خط سلامت: خشکی پوست در فصل زمستان رایج است زیرا پوست در این آب و هوا قادر به حفظ رطوبت نیست. اگر خشکی شما را آزار می دهد، در اینجا چند نکته و ترفند وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا در کوتاه ترین زمان از شر خشکی پوست خلاص شوید.

6 راه طبیعی از بین بردن خشکی پوست در زمستان
خشکی پوست در فصل زمستان بیشتر از ماه های گرم سال اتفاق می افتد. تغییرات رطوبت و دما در این زمان از سال می تواند باعث تحریک و خشکی پوست شود.
به گزارش خط سلامت خشکی پوست می تواند بسیاری از افراد را در طول زمستان تحت تاثیر قرار دهد و شدت علائم می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. در این مطلب 7 راه طبیعی برای از بین بردن خشکی پوست در زمستان را توضیح می دهیم.

6 راه طبیعی برای از بین بردن خشکی پوست در زمستان

حمام بلغور جو دوسر بگیرید

بلغور جو دوسر حاوی آنتی اکسیدان ها و خواص ضد التهابی است که سوزش را تسکین می دهد و خارش را تسکین می دهد. برای افرادی که پوست خشک دارند، حمام بلغور جو دوسر می تواند ایده خوبی باشد زیرا به مرطوب شدن و آبرسانی آن کمک می کند. تنها چیزی که نیاز دارید این است که مقداری بلغور جو دوسر را به پودر ریز خرد کنید و در آب گرم هم بزنید. آن را روی بدن خود بمالید و آن را بشویید.

از مرطوب کننده مناسب استفاده کنید

برای پوست های خشک از مرطوب کننده استفاده کنیدسیستم های گرمایش خانه و هوای خشک می توانند با از بین بردن رطوبت طبیعی پوست، باعث خشکی پوست شوند. استفاده از یک مرطوب کننده در خانه می تواند به کاهش این اثر کمک کند و پوست شما را هیدراته نگه دارد. 

روغن نارگیل را امتحان کنید

روغن نارگیل حاوی خواص نرم کنندگی است که فضای بین سلول های پوست را پر کرده و پوست شما را مرطوب می کند. استفاده منظم از روغن نارگیل روی پوست حساس، از جمله زیر چشم، می تواند به آبرسانی و مرطوب نگه داشتن آن کمک کند. 

استفاده از وازلین 

وازلین یک لایه محافظ روی پوست قرار می دهد و رطوبت را زیر پوست نگه می دارد. مطالعه ای که در مجله بین المللی پرستاری سالمندان منتشر شد نشان داد محصولات وازلین می توانند به شما در مقابله با خشکی پوست کمک کنند. می توانید آن را روی پوست خشک و تحریک شده بمالید تا آبرسانی شود و نرم شود.

غذاهای غنی از آنتی اکسیدان بخورید

برخی غذاها می توانند پوست را ترمیم کنند.برای رفع خشکی پوست می توانید غذاهایی مانند زغال اخته، گوجه فرنگی، هویج، لوبیا، نخود و عدس را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

اسیدهای چرب امگا 3 را افزایش دهید

غذاهای اسید چرب امگا 3 برای پوست خشکاسیدهای چرب امگا 3 مواد مغذی ضروری هستند که تولید چربی پوست را تنظیم کرده و آن را هیدراته نگه می دارند. آنها حتی به مبارزه با آکنه و کاهش التهاب در پوست کمک می کنند. برای جلوگیری از خشکی پوست می توانید غذاهایی مانند سالمون، ماهی تن و ساردین را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان