بهترین روش برای تمیز کردن تلویزیون

خط سلامت: تمیز کردن تلویزیون یکی از کارهایی است که بسیاری از ما آن را نادیده می‌گیریم، اما تأثیر زیادی بر کیفیت تصویر و طول عمر دستگاه دارد. گرد و غبار، لکه‌ها و اثرات انگشت می‌توانند به تدریج باعث کدر شدن رنگ‌ها و کاهش وضوح تصاویر شوند.

بهترین روش برای تمیز کردن تلویزیون

داشتن یک روال منظم برای تمیز کردن تلویزیون نه تنها به حفظ کیفیت تصویر کمک می‌کند، بلکه از آسیب به صفحه نمایش نیز جلوگیری می‌کند.

به گزارش خط سلامت در این مطلب روشی موثر و مطمئن برای تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون را آموزش می دهیم. فرقی نمی‌کند تلویزیون شما LCD، LED، OLED یا پلاسما باشد، این روش‌ها به شما کمک می‌کنند بدون آسیب رساندن به صفحه، تلویزیون خود را مثل روز اول درخشان و واضح کنید.

بهترین روش برای تمیز کردن تلویزیون

لوازم مورد نیاز

دستمال میکروفایبر یا گردگیر الکترواستاتیک

آب مقطر یا محلول تمیزکننده مخصوص صفحه تلویزیون

بطری اسپری

جاروبرقی

غلطک پرزگیر

مرحله ۱: گردگیری صفحه با دستمال میکروفایبر

ابتدا با یک دستمال میکروفایبر خشک و تمیز، گرد و غبار انباشته‌شده روی صفحه را به‌آرامی پاک کنید. همچنین گوشه‌ها و اطراف قاب تلویزیون را هم تمیز کنید. طبق گفته برندون پلشک، تمیزکاری که نسل به نسل کار خود را از پدر و پدربزرگ خود یاد گرفته است، صفحه‌های LCD، LED و پلاسما حساس هستند و به‌راحتی خراش برمی‌دارند. بنابراین استفاده از دستمال میکروفایبر ضروری است، چرا که این دستمال‌ها بدون ایجاد خراش، گرد و غبار را جذب می‌کنند و روی صفحه ردی نمی‌گذارند.

چه چیزهایی را نباید استفاده کرد

به گفته بارتون کلسو، مالک و کارشناس فنی شرکت "Integral" که بیش از ۳۰ سال تجربه در حوزه تعمیرات تکنولوژی دارد، نباید از دستمال کاغذی، حوله‌های کاغذی یا دیگر موادی که ممکن است به صفحه تلویزیون آسیب بزنند استفاده کنید. حتی برای تلویزیون‌های CRT قدیمی نیز بهتر است از دستمال میکروفایبر استفاده شود.

مرحله ۲: اسپری کردن محلول روی یک دستمال جدید

هنگام استفاده از هر نوع محلولی، ابتدا آن را روی دستمال اسپری کنید و هرگز محلول را مستقیم روی صفحه نپاشید. به گفته کریس کاپله، کارشناس فنی که بیش از سه دهه با محصولات اپل و دیگر محصولات تکنولوژی کار کرده است، بهترین روش این است که دستمال را کمی مرطوب کنید و آن را روی صفحه بکشید.

چه چیزهایی را نباید استفاده کرد

هرگز از مواد شیمیایی قوی مانند استون، تولوئن یا آمونیاک استفاده نکنید، زیرا این مواد می‌توانند رنگ صفحه را تغییر داده و آسیب برسانند.

مرحله ۳: تمیز کردن به‌صورت دایره‌ای و سپس خشک کردن با یک دستمال تمیز

برای جلوگیری از ایجاد لکه، به‌صورت دایره‌ای و با حرکت‌های یکنواخت صفحه را تمیز کنید. سپس با یک دستمال میکروفایبر خشک، دوباره صفحه را پاک کنید تا هیچ اثری از رطوبت و لکه باقی نماند. این روش دو مرحله‌ای باعث می‌شود که نه تنها گرد و غبار و کثیفی‌ها از روی صفحه پاک شوند، بلکه مانع از ایجاد خطوط و لکه‌های ناشی از محلول تمیزکننده نیز می‌شود.

چه چیزهایی را نباید استفاده کرد

هنگام تمیز کردن صفحه فشار زیادی وارد نکنید، چرا که به گفته لیدیا چو، رئیس بازاریابی محصولات تلویزیونی در سامسونگ الکترونیکس آمریکا، صفحه‌های تلویزیون حساس هستند و فشار زیاد می‌تواند به پیکسل‌ها آسیب برساند.

چگونه ریموت کنترل را تمیز کنیم؟

ابتدا باتری‌ها را از ریموت خارج کنید.

ریموت را برعکس کنید و به‌آرامی آن را تکان دهید تا خرده‌های مانده بین دکمه‌ها بیرون بریزند.

از یک گوش‌پاک‌کن آغشته به محلول تمیزکننده استفاده کنید و بین دکمه‌ها را تمیز کنید.

اگر کثیفی زیادی باقی مانده است، از یک مسواک خشک یا خلال دندان برای تمیز کردن استفاده کنید.

در نهایت، بدنه و پشت ریموت را با یک دستمال مرطوب پاک کنید و اجازه دهید خشک شود.

چگونه بلندگوها را گردگیری کنیم؟

بلندگوهای خارجی نیز معمولاً گرد و غبار می‌گیرند که می‌تواند بر کیفیت صدای آن‌ها تأثیر بگذارد. اگر بلندگوها دارای پوشش‌های پارچه‌ای قابل جدا شدن هستند، آن‌ها را جدا کرده و با استفاده از جاروبرقی یا غلطک پرزگیر تمیز کنید.

چگونه یک محلول خانگی برای تمیز کردن تلویزیون بسازیم؟

می‌توانید محلول‌های مخصوص تلویزیون را از فروشگاه بخرید یا با ترکیب آب مقطر و سرکه سفید به نسبت ۱:۱ یک محلول تمیزکننده خانگی بسازید. همچنین می‌توانید به‌جای سرکه، از مخلوط یک قسمت الکل ایزوپروپیل و چهار قسمت آب مقطر استفاده کنید.

چند وقت یک‌بار باید تلویزیون را تمیز کرد؟

پیشنهاد می‌شود که صفحه تلویزیون خود را هر هفته گردگیری کنید و فقط در صورت نیاز با محلول‌های تمیزکننده آن را تمیز کنید تا از آسیب‌های احتمالی جلوگیری شود.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان