راه‌های جدید برای جلوگیری از فاسد شدن غذا +دانشمندان پاسخی شگفت‌انگیز پیدا کردند

خط سلامت: دانشمندان راهی جدید برای جلوگیری از فساد غذا پیدا کردند: یک قارچ خوشمزه!

 راه‌های جدید برای جلوگیری از فاسد شدن غذا +دانشمندان پاسخی شگفت‌انگیز پیدا کردند

دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا، یک قارچ خاص را کشف کرده‌اند که می‌تواند به طور قابل توجهی میزان ضایعات غذایی را کاهش دهد.

به گزارش خط سلامت این قارچ نه تنها قابل خوردن است، بلکه می‌تواند مواد غذایی دور ریختنی را به غذاهای خوشمزه و مغذی تبدیل کند.

استفاده از قارچ ها برای تولید مواد غذایی

استفاده از قارچ‌ها برای تخمیر و تبدیل مواد غذایی به محصولات جدید، روشی قدیمی است. به عنوان مثال، تبدیل شیر به پنیر و ماست، نمونه‌هایی از این کاربرد هستند. اما این بار، دانشمندان به دنبال راهی برای استفاده از قارچ‌ها برای تبدیل ضایعات غذایی به غذاهای جدید بودند.

استفاده از قارچ نوروسپورا برای تبدیل ضایعات به غذا

در اندونزی، به ویژه در منطقه جاوه، مردم از مدت‌ها پیش از باقیمانده خمیر سویا و ضایعات بادام زمینی برای تولید انکُم استفاده می‌کنند. انکُم نوعی غذای تخمیری است که با استفاده از قارچ‌هایی خاص تولید می‌شود و طعم و بافت منحصر به فردی دارد.

 محققان با بررسی انواع مختلف انکُم، قارچی به نام نوروسپورا را شناسایی کردند که نقش اصلی را در این فرآیند تخمیر ایفا می‌کند. این قارچ می‌تواند فیبرهای گیاهی را که برای انسان قابل هضم نیستند، تجزیه کرده و آنها را به مواد مغذی تبدیل کند. همچنین، نوروسپورا می‌تواند طعم مواد غذایی را بهبود بخشد و آنها را خوشمزه‌تر کند.

تبدیل ضایعات غذایی به محصولات خوراکی با استفاده از نوروسپورا فرآیندی سریع و ساده است. این قارچ می‌تواند در مدت زمان کوتاهی روی انواع مختلف ضایعات گیاهی رشد کند و آنها را به غذاهای جدید تبدیل کند.

اگرچه نوروسپورا پتانسیل بالایی برای کاهش ضایعات غذایی دارد، اما مهمترین عامل برای موفقیت آن، طعم و بافت محصولات تولید شده است. به همین دلیل، محققان با سرآشپزهای حرفه‌ای همکاری کردند تا مطمئن شوند که غذاهای تولید شده با استفاده از نوروسپورا خوشمزه و جذاب هستند.

آینده‌ای امیدوارکننده

کشف نوروسپورا می‌تواند تحولی بزرگ در صنعت غذا ایجاد کند. با استفاده از این قارچ، می‌توانیم ضایعات غذایی را به حداقل برسانیم، غذاهای جدید و مغذی تولید کنیم و به پایداری بیشتر سیستم غذایی کمک کنیم.

نکته مهم

اگرچه نوروسپورا قارچی بی‌خطر است، اما بهتر است آزمایش‌های خوراکی را به متخصصان بسپارید.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان