انقلاب در درمان بیماری ام اس

خط سلامت: دارویی جدید برای درمان ام‌اس تایید شده است که مصرف آن بسیار آسان است و بیمار تنها با تزریقی کوتاه مدت، دو بار در سال، می‌تواند بیماری خود را کنترل کند.

انقلاب در درمان بیماری ام اس

خبر خوش برای بیماران ام‌اس ! دارویی جدید به بازار آمده که با تزریقی ۱۰ دقیقه‌ای و تنها دو بار در سال، روند بیماری را کند می‌کند.

به گزارش خط سلامت، داروی Ocrevus (نام عمومی: اوکریلیزوماب) یکی از داروهایی است که برای درمان مولتیپل اسکلروزیس (MS) تأیید شده است. این دارو به صورت تزریق داخل وریدی (IV) انجام می‌شود، نه زیر جلدی.

Ocrevus برای هر دو نوع مولتیپل اسکلروزیس، یعنی MS عودکننده (RRMS) و MS پیش‌رونده اولیه (PPMS) تایید شده است. برای RRMS، معمولاً دارو هر ۶ ماه یک‌بار تزریق می‌شود. اما برای PPMS، شواهد نشان می‌دهند که Ocrevus می‌تواند تأثیر مثبتی داشته باشد.

سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) داروی Ocrevus Zunovo را به عنوان نخستین و تنها دارو برای افراد مبتلا به MS عودکننده و پیش‌رونده که به صورت تزریق زیر جلدی ۱۰ دقیقه‌ای، دو بار در سال مصرف می‌شود تایید کرد.

داروی Ocrevus Zunovo می‌تواند در مراکز فاقد زیرساخت تزریق درون‌وریدی یا مراکز با محدودیت تزریق درون‌وریدی مانند مطب پزشکان مصرف شود.

 

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان