چند نشانه تیروئید کم‌ کار

خط سلامت: سازمان بهداشت ملی انگلیس، تیروئید کم‌کار را به عنوان نارسایی غده تیروئید در تولید هورمون‌های حیاتی مانند تری یدوتیرونین و تیروکسین تعریف می‌کند که برای تنظیم سوخت و ساز بدن ضروری هستند.

چند نشانه تیروئید کم‌ کار

سازمان بهداشت ملی انگلیس، تیروئید کم‌کار را به عنوان وضعیتی تعریف می‌کند که در آن غده تیروئید واقع در گردن، هورمون‌های کافی برای تنظیم سوخت و ساز بدن تولید نمی‌کند. این کمبود هورمون می‌تواند باعث بروز علائم مختلفی در بدن شود.

به گزارش خط سلامت، بدون میزان کافی از این هورمون‌ها برای تعدیل نحوه ذخیره و استفاده بدن از انرژی، بسیاری از عملکردهای بدن به‌تدریج رو به کند شدن می‌رود و اندام‌های داخلی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

نشانه‌های مرتبط با کم‌کاری تیروئید به‌کندی بروز می‌کنند و آن‌ها را اغلب به‌سختی می‌توان از سایر بیماری‌هایی که ممکن است با آن‌ مرتبط باشند، تشخیص داد.

7 نشانه تیروئید کم‌کار

به گفته متخصصان، این هفت نشانه شایع عبارت‌اند از: افزایش وزن ، خستگی، حساسیت مفرط به سرمای هوا، دردهای عضلانی و مفصلی، خشکی پوست یا نازکی مو، قاعدگی‌های شدید یا نامنظم و افسردگی.

چنانچه با هریک از این مشکلات مواجه شدید، نزد پزشک عمومی‌ خود بروید تا از شما آزمایش عملکرد تیروئید بگیرد که در آن با نمونه‌گیری خون، سطح هورمون‌های بدن را می‌سنجند.

اگر کم‌کاری تیروئید درمان نشود، به بیماری قلبی، گواتر و مشکلات بارداری می‌انجامد.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان