چرا در میگرن نباید قرص بخورید؟ + راهکارهای ساده و طبیعی برای پیشگیری از میگرن

خط سلامت: میگرن، این مهمان ناخوانده که با دردهای شدید و ناتوان‌کننده، زندگی را مختل می‌کند، دغدغه بسیاری از افراد است. مصرف داروها، اگرچه گاهی اوقات ضروری هستند، اما همیشه بهترین گزینه برای تسکین سردردهای میگرنی نیستند.

چرا در میگرن  نباید قرص بخورید؟ + راهکارهای ساده و طبیعی برای پیشگیری از میگرن

روش‌های طبیعی و بدون عوارض جانبی زیادی برای پیشگیری و کاهش شدت حملات میگرن وجود دارد. مطالعات نشان داده است با تغییر برخی عادات سبک زندگی، می‌توانیم به طور موثر با این بیماری مقابله کرده و کیفیت زندگی خود را بهبود بخشیم.

به گزارش خط سلامت در این مقاله، به بررسی برخی از موثرترین روش‌های طبیعی برای پیشگیری از میگرن می‌پردازیم.

تسکین سردرد میگرنی بدون نیاز به دارو 

6 راه ساده و در عین حال موثر برای تسکین سردردهای میگرنی عبارت است از:

استفاده از عینک آفتابی

انتخاب عینک مناسب می‌تواند تاثیر شگفت‌انگیزی بر کاهش حملات میگرنی داشته باشد. مطالعات نشان می‌دهند استفاده از عینک‌های رنگی با فیلتر کردن نور آبی، به آرامش مغز کمک کرده و از بروز میگرن جلوگیری می‌کند.

عدم مصرف آدامس

جویدن آدامس، به خصوص برای مدت طولانی، می‌تواند باعث انقباض عضلات فک و گردن شده و در نتیجه، منجر به سردرد و میگرن شود. بنابراین، اگر میگرن دارید، بهتر است از جویدن آدامس خودداری کنید.

نشستن در صندلی جلو 

بیماری حرکت، یکی از دلایل اصلی بروز میگرن در هنگام سفر است. نشستن در صندلی جلو خودرو، به دلیل دید بهتر و کاهش احتمال بیماری حرکت، می‌تواند به شما کمک کند تا از شر میگرن خلاص شوید.

در روزهای بارانی شکلات نخورید!

شکلات و تغییرات آب و هوایی، هر دو می‌توانند محرک‌های قوی برای میگرن باشند. بنابراین، اگر مستعد ابتلا به میگرن هستید، بهتر است در روزهای بارانی از مصرف شکلات خودداری کنید.

نبستن موهای

بستن موها به صورت تنگ، می‌تواند باعث کشش پوست سر و تحریک اعصاب شده و در نتیجه، منجر به سردرد و میگرن شود. بنابراین، بهتر است موهایتان را آزاد بگذارید یا آنها را به صورت شل ببندید.

رایحه درمانی با سیب

بوییدن سیب سبز، به ویژه برای مبتلایان به میگرن، می‌تواند بسیار آرامش‌بخش باشد و به تسکین سردرد کمک کند.

میگرن، بیماری پیچیده‌ای است و عوامل مختلفی در بروز آن نقش دارند. با این حال، با رعایت این نکات ساده و ایجاد تغییرات کوچک در سبک زندگی، می‌توان به طور قابل توجهی از تعداد و شدت حملات میگرنی کاست.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان