جایگزینی چربی‌های حیوانی با گیاهی، طول عمر را افزایش می‌دهد

خط سلامت: یک مطالعه گسترده روی بیش از 400,000 نفر نشان داده است افرادی که چربی‌های رژیم غذایی خود را از منابع گیاهی مانند آووکادو، روغن زیتون و آجیل تامین می‌کنند، نسبت به افرادی که از چربی‌های حیوانی مانند گوشت قرمز و لبنیات استفاده می‌کنند، عمر طولانی‌تری دارند.

جایگزینی چربی‌های حیوانی با گیاهی، طول عمر را افزایش می‌دهد

محققان دریافتند مصرف چربی‌های گیاهی ، به ویژه روغن‌های گیاهی و چربی‌های موجود در غلات، با کاهش قابل توجه خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی همراه است.

به گزارش خط سلامت این در حالی است که مصرف زیاد چربی‌های حیوانی، از جمله چربی‌های موجود در گوشت، لبنیات و تخم‌مرغ، با افزایش خطر مرگ و میر کلی و بیماری‌های قلبی مرتبط است.

چرا چربی‌های گیاهی بهتر هستند؟

تفاوت در ترکیب چربی‌های گیاهی و حیوانی است. چربی‌های گیاهی غنی از اسیدهای چرب تک‌غیر اشباع و چند‌غیر اشباع هستند که برای قلب مفید هستند. در مقابل، چربی‌های حیوانی حاوی مقادیر بالایی از اسیدهای چرب اشباع شده هستند که می‌توانند خطر بیماری‌های قلبی را افزایش دهند.

مصرف چربی های گیاهی و افزایش طول عمر

افرادی که بیشترین میزان چربی گیاهی را مصرف می‌کردند، 9 درصد کمتر احتمال مرگ به هر دلیلی و 14 درصد کمتر احتمال مرگ ناشی از بیماری قلبی داشتند.

افرادی که بیشترین میزان چربی حیوانی را مصرف می‌کردند، 16 درصد بیشتر در معرض مرگ به هر دلیلی و 14 درصد بیشتر در معرض مرگ ناشی از بیماری قلبی بودند.

جایگزینی چربی‌ها: یک گام ساده برای سلامتی بیشتر

محققان برآورد کرده‌اند جایگزینی تنها 5 درصد از کالری دریافتی از چربی‌های حیوانی با چربی‌های گیاهی می‌تواند خطر مرگ و میر کلی و بیماری‌های قلبی را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

این مطالعه جدید شواهد قوی در حمایت از جایگزینی چربی‌های حیوانی با چربی‌های گیاهی به عنوان راهی برای بهبود سلامت قلب و افزایش طول عمر ارائه می‌دهد. با گنجاندن بیشتر غذاهای گیاهی مانند آووکادو، آجیل، دانه‌ها و روغن‌های گیاهی در رژیم غذایی خود، می‌توانید گامی بزرگ در جهت داشتن یک زندگی سالم‌تر بردارید.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان