این داروی گیاهی چینی نویدبخش کاهش عوارض شیمی درمانی و پرتودرمانی است

خط سلامت: یک مطالعه جدید نشان می‌دهد دارویی مبتنی بر گیاهان دارویی سنتی چین می‌تواند عوارض جانبی شیمی درمانی و پرتودرمانی را در بیماران مبتلا به سرطان رکتوم به طور قابل توجهی کاهش دهد. این دارو که YIV-906 نام دارد، بر اساس یک فرمول 1800 ساله چینی است و در آزمایشات اولیه نتایج امیدوارکننده‌ای داشته است.

این داروی گیاهی چینی نویدبخش کاهش عوارض شیمی درمانی و پرتودرمانی است

محققان دانشگاه ییل در مطالعه‌ای کوچک روی 24 بیمار مبتلا به سرطان رکتوم ، اثرگذاری داروی گیاهی YIV-906 را بر روی کاهش عوارض جانبی درمان‌های رایج سرطان بررسی کردند.

به گزارش خط سلامت نتایج این مطالعه که در مجله انکولوژی گوارشی منتشر شده است، نشان می‌دهد بیماران پس از مصرف این دارو، عوارض جانبی کمتری مانند اسهال، خستگی و حالت تهوع را تجربه کرده‌اند.

مهم‌ترین یافته‌های این مطالعه 

نتایج این مطالعه نشان داد: بیماران گروهی که داروی گیاهی را دریافت کردند، نسبت به گروه کنترل، عوارض جانبی کمتری را تجربه کردند. به ویژه، میزان اسهال شدید در این گروه بسیار کمتر بود.

افزایش تحمل‌پذیری درمان

با کاهش عوارض جانبی، بیماران توانستند دوزهای بالاتری از شیمی درمانی و پرتودرمانی را تحمل کنند که می‌تواند منجر به درمان موثرتر سرطان شود.

نتایج این مطالعه امیدوارکننده است و نشان می‌دهد که داروی گیاهی YIV-906 می‌تواند به عنوان یک گزینه درمانی جدید برای کاهش عوارض جانبی شیمی درمانی و پرتودرمانی در بیماران سرطانی مورد توجه قرار گیرد. با این حال، برای تایید این یافته‌ها و تعیین جایگاه دقیق این دارو در درمان سرطان، به مطالعات بالینی بیشتری نیاز است.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان