چه میکروب‌هایی در مایکروویو زندگی می‌کنند؟

خط سلامت: دانشمندان در مطالعه‌ای جدید کشف کردند باکتری‌ها می‌توانند در محیط‌های بسیار نامناسبی مانند اجاق‌های مایکروویو زنده بمانند.

چه میکروب‌هایی در مایکروویو زندگی می‌کنند؟

یافته نشان می‌دهد مایکروویوهای خانگی و آزمایشگاهی دارای انواع مختلفی از باکتری‌ها هستند که برخی از آن‌ها ممکن است برای سلامتی انسان مضر باشند.

به گزارش خط سلامت باکتری‌های موجود در مایکروویوهای خانگی شبیه به باکتری‌های موجود در سطوح آشپزخانه هستند، در حالی که مایکروویوهای آزمایشگاهی حاوی باکتری‌های مقاوم‌تری در برابر تشعشعات هستند.

خطرات باکتری‌های موجود در مایکروویو

برخی از باکتری‌های یافت شده در مایکروویوهای خانگی می‌توانند برای سلامتی انسان مضر باشند. با این حال، به طور کلی، خطر ابتلا به بیماری از طریق باکتری های مایکروویو نسبت به سایر سطوح آشپزخانه بیشتر نیست.

میکروویوهای آزمایشگاهی، تنوع بیشتری از باکتری‌ها

مایکروویوهای آزمایشگاهی به دلیل شرایط خاص خود، تنوع بیشتری از باکتری‌ها را در خود جای می‌دهند. این باکتری‌ها شباهت زیادی به باکتری‌های موجود در صفحات خورشیدی دارند که نشان می‌دهد شوک حرارتی و تشعشعات الکترومغناطیسی می‌توانند باعث بقای تنها مقاوم‌ترین باکتری‌ها شوند.

کاربرد باکتری‌های مقاوم در برابر مایکروویو

این قبیل باکتری ها می‌توانند در فرآیندهای صنعتی که به میکروب‌های مقاوم نیاز دارند، مفید باشند.

توصیه‌ها برای تمیز کردن مایکروویو

برای جلوگیری از رشد باکتری‌ها در مایکروویو، توصیه می‌شود که به طور مرتب داخل آن را با محلول سفیدکننده رقیق شده یا اسپری ضدعفونی‌کننده تمیز کنید و پس از هر بار استفاده، سطوح داخلی را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

این مطالعه نشان می‌دهد که مایکروویوها، به عنوان دستگاه‌های رایج در آشپزخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها، می‌توانند میزبان انواع مختلفی از باکتری‌ها باشند. تمیز کردن منظم مایکروویو می‌تواند به کاهش تعداد باکتری‌ها و حفظ بهداشت کمک کند.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان