خوردن بامیه چه عوارضی دارد؟

خط سلامت: بامیه به دلیل داشتن فیبر و آنتی اکسیدان بالا دارای فواید سلامتی است. با این حال، خوردن بیش از حد بامیه می تواند عوارض نامطلوبی برای سلامتی داشته باشد.

بامیه حاوی مقدار زیادی فیبر غذایی است، کالری کمی دارد و سرشار از پتاسیم، ویتامین های B و C، اسید فولیک و کلسیم است. به همین دلیل بامیه دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد سرطانی است. 

به گزارش خط سلامت بامیه سرشار از فیبر است که باعث رشد میکروارگانیسم های مفید در دستگاه گوارش می شود. زیرا باکتری های خوب در روده هاو معده از بدن در برابر عفونت ها محافظت می کند، این می تواند به ایمنی کمک کند. 

7 خاصیت بامیه برای سلامتی

سرشار از آنتی اکسیدان

بامیه یکی از بهترین منابع آنتی اکسیدان به حساب می آید. پلی فنول ها مانند کاتچین و ویتامین هاA و C آنتی اکسیدان های قوی هستند که از بدن در برابر آسیب رادیکال های آزاد که می تواند باعث بیماری قلبی و سرطان شود، محافظت می کند .

قند خون را کنترل می کند

بامیه ممکن است به کنترل قند خون، بهبود حساسیت به انسولین ، کاهش جذب گلوکز در روده ها، بازسازی سلول های آسیب دیده تولید کننده انسولین و افزایش ترشح انسولین کمک کند.

برای بارداری مفید است

محتوای بالای فولات خطر ناهنجاری های لوله عصبی در جنین را کاهش می دهد. مصرف فولات در طول بارداری هم برای مادر و هم برای کودک مفید است.

حفظ سلامت استخوان ها

بامیه حاوی 6 درصد از مقدار توصیه شده روزانه کلسیم و 16 درصد از مقدار توصیه شده روزانه در یک وعده است. در نتیجه بامیه همراه با رژیم غذایی سالمو ورزش ، ممکن است به بدن در حفظ سلامت استخوان کمک کند.

خستگی را کاهش می دهد

مطالعات نشان داده اند که غلاف بامیه می تواند به مبارزه با خستگی کمک کند. به نظر می رسد که این قدرت در درجه اول از خوردن دانه های بامیه ناشی می شود، که ممکن است استقامت شما را افزایش دهد و به شما اجازه ورزش بدهد.برای مدت طولانی بدون خستگی

سلامت چشم را تقویت می کند

بامیه سرشار از ویتامین A و سایر آنتی اکسیدان ها است که از چشمان شما در برابر اثرات مضر رادیکال های آزاد محافظت می کند و به شما کمک می کند از دژنراسیون ماکولا و آب مروارید جلوگیری کنید .

فشار خون را کاهش می دهد

پتاسیم به تعادل سدیم کمک می کند و در نتیجه تعادل مایعات را در بدن حفظ می کند. بامیه همچنین فشار روی سیستم قلبی عروقی را کاهش می دهدبا شل کردن رگ‌های خونی و شریان‌ها.

به کاهش وزن کمک می کند

بامیه برای کاهش وزن مفید استبه دلیل کالری کم و فیبر بالا. هضم فیبر بیشتر طول می کشد و احساس سیری بعد از غذا خوردن را افزایش می دهد. بامیه همچنین چربی و کلسترول کمی دارد .

6 عوارض جانبی بامیه

مشکلات معده

فروکتان نوعی کربوهیدرات موجود در بامیه است که ممکن است مشکلات روده را در افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر افزایش دهد .

درد مفاصل

بامیه حاوی ماده شیمیایی سمی به نام سولانین است که ممکن است علائمی مانند درد را تشدید کندو التهاب در افراد مبتلا به اختلالات مفصلی مانند آرتریت .

سنگ کلیه

بامیه حاوی مقدار زیادی اگزالات است و اگزالات کلسیم عامل اصلی ایجاد سنگ کلیه است. غذاهای سرشار از اگزالات ممکن است خطر ابتلا به سنگ کلیه را در افرادی که قبلاً آن را داشته اند افزایش دهد.

تداخل با دیابت

مطالعات نشان داده اند که بامیه ممکن است با جذب متفورمین ، دارویی که برای درمان دیابت استفاده می شود، تداخل ایجاد کند.دارو. پلی اتیلنافراد مبتلا به دیابت نوع دوم نیز تمایل به ادرار اسیدی بیشتری دارند که خطر ابتلا به سنگ کلیه را با مصرف بامیه افزایش می دهد.

لخته شدن خون

ویتامین K به لخته شدن خون کمک می کند و محتوای بالای ویتامین K بامیه ممکن است با داروهای رقیق کننده خون مانند کومادین ( وارفارین ) تداخل داشته باشد. افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند باید احتیاط کنند و قبل از وارد کردن بامیه در رژیم غذایی خود با پزشک خود مشورت کنند .

واکنش آلرژیک

اگرچه نادر است، اما برخی افراد ممکن است به بامیه حساسیت یا حساسیت داشته باشند. علائم ممکن است شامل خارش ، کهیر ، سوزن سوزن شدن داخل یا اطراف دهان، مشکل در تنفس و احتقان بینی باشد.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان