15 غذایی که اگر فشار خون بالا دارید هرگز نباید بخورید

خط سلامت: فشار خون بالا می تواند با استفاده از برخی مواد غذایی تشدید و بدتر شود. می توان با خوردن یک غذای خاص این وضعیت را کاهش داد.

15 غذایی که اگر فشار خون بالا دارید هرگز نباید بخورید

امروزه تعداد قابل توجهی از مردم از شرایطی به نام فشار خون بالا  رنج می برند. این وضعیتی است که در آن سرعت خون در داخل رگ های خونی تا حد هشدار دهنده ای افزایش می یابد.

به گزارش خط سلامت این کار دیواره رگ ها را ضعیف می کند و همچنین باعث می شود قلب با سرعت بیشتری پمپاژ کند. این پمپاژ سریع قلب منجر به فشار بیش از حد قلب می شود و این می تواند باعث بسیاری از بیماری های قلبی شود.

در اینجا لیستی از 15 ماده غذایی که یک فرد مبتلا به فشار خون بالا باید از آن  دست نگه دارد، آورده شده است.

نمک

15 غذایی که اگر فشار خون بالا دارید هرگز نباید بخوریدنمک عامل اصلی فشار خون بالا است. هنگامی که میزان سدیم در رژیم غذایی افزایش می یابد، تعادل یونی ظریف بدن انسان را مختل می کند.

این باعث می‌شود کلیه‌ها نتوانند خون را به درستی فیلتر کنند، زیرا خون دارای سطح بالایی از سدیم است. هنگامی که کلیه ها ادرار مناسب تولید نمی کنند، محتوای آب خون افزایش می یابد که باعث افزایش فشار خون می شود. به گفته متخصصان تغذیه، میزان مصرف روزانه سدیم برای یک فرد سالم برای اینکه دچار فشار خون بالا نشود، نباید از 1500 میلی گرم بیشتر باشد.

کنسرو سوپ

15 غذایی که اگر فشار خون بالا دارید هرگز نباید بخورید 
سوپ های کنسرو شده ممکن است بسیار مغذی به نظر برسند وقتی به تبلیغات آنها نگاه می کنید که در آنها استفاده از سبزیجات سالم را که تغذیه می کنند تبلیغ می کنند.
با این حال در واقعیت سوپ های کنسرو شده تشدید کننده اصلی فشار خون هستند. این کنسروها دارای سدیم هستند که سرعت جریان خون را افزایش می دهد بنابراین هنگام انتخاب یک سوپ کنسرو شده، فرد باید به دنبال کنسرو با برچسب "کم سدیم" باشد.

بیرون آوردن چینی

15 غذایی که اگر فشار خون بالا دارید هرگز نباید بخوریداین روزها غذاهای چینی مورد علاقه است. هنگامی که در یک جامعه پر سرعت زندگی می کنید این اقلام غذایی عالی محسوب می شوند.
غذای چینی محتوای سدیم زیادی دارد. به همین دلیل است که سبزیجات سرخ شده چینی بسیار براق به نظر می رسند. غذای چینی حاوی مقدار زیادی سس و همچنین سایر مواد غنی از سدیم است که باعث فشار خون می شود.

پیتزاهای منجمد

15 غذایی که اگر فشار خون بالا دارید هرگز نباید بخوریدپیتزاهای یخ زده زمانی که ناهار پخته نشده یا احساس تنبلی برای خوردن چیزی دارید، به عنوان یک راه حل سریع در نظر گرفته می شود.
آنها را در فر قرار دهید و صبر کنید تا پنیر شروع به آب شدن کند و خمیر ترد و طلایی شود اما برای نگهداری پیتزاهای یخ زده از مقدار زیادی نمک استفاده می شود. این غلظت بالای سدیم باعث تشدید فشار خون و ایجاد بیماری های مختلف قلبی می شود.

قوطی سس گوجه فرنگی

15 غذایی که اگر فشار خون بالا دارید هرگز نباید بخوریدسس های از پیش ساخته شده بمب سدیمی هستند. در این سس ها از نمک به عنوان نگهدارنده استفاده می شود و این نمک باعث ایجاد اختلال در تعادل الکترولیت بدن می شود.
هنگامی که تعادل الکترولیت ها به هم می خورد، کلیه ها دچار اختلال می شوند و فشار خون افزایش می یابد بنابراین غذای ماکارونی مورد علاقه شما به دلیل سس گوجه فرنگی کنسرو شده در آن می تواند باعث فشار خون شود.

ترشی

15 غذایی که اگر فشار خون بالا دارید هرگز نباید بخوریدبرای حفظ هر چیزی از نمک استفاده می شود. ترشی سبزیجات شور و نگهداری شده ای است که برای تخمیر و طعم آن در روغن یا سرکه می ریزند.
این ترشی ها به عنوان کنار غذا و همچنین در ساندویچ ها و همبرگرهای مختلف در سراسر جهان مصرف می شوند. محتوای بسیار بالای سدیم در این ها فشار خون را تشدید می کند و می تواند یک خیار ساده را به یک بمب سدیم تبدیل کند. 

 الکل

نوشیدن الکل مزیت سلامتی ندارد. مصرف مقدار زیادی الکل باعث افزایش موقت فشار خون می شود، اما مصرف طولانی مدت الکل باعث افزایش فشار خون می شود و این باعث فشار خون بالا در کنار سایر بیماری های قلبی می شود.
مصرف مقدار زیادی الکل باعث چاقی می شود و افراد چاق بیشتر در معرض فشار خون بالا هستند. 

محصولات پخته شده

15 غذایی که اگر فشار خون بالا دارید هرگز نباید بخوریدمحصولات پخته شده به دلیل بوی درخشان و طعم شگفت انگیز آن ممکن است سالم به نظر برسند. به علاوه، ایده تازه پخته شدن چیزی بسیار سالم و مغذی به نظر می رسد.
با این حال محصولات پخته شده سرشار از قند هستند و این قند باعث افزایش فشار خون می شود. علاوه بر این در برش های نان، شیرینی ها و کروسان ها نمک اضافه می شود. این نمک به دلیل افزایش سطح سدیم در جریان خون، سطح فشار خون را افزایش می دهد.

 بیکن

15 غذایی که اگر فشار خون بالا دارید هرگز نباید بخوریدبیکن بمب کالری است. آنها تکه های چربی هستند که در استخرهای کلسترول سرخ می شوند. بدترین چیز این است که مردم این غذا را برای صبحانه می خورند و صبحانه مهم ترین و حیاتی ترین وعده غذایی روز است.
بنابراین خوردن چیزی به این ناسالمی، در اوایل صبح، حتی بیشتر از خوردن آن در زمان دیگر، اثرات نامطلوبی دارد. به دلیل محتوای چربی بیکن، فشار خون بالا می رود و این باعث فشار بیش از حد قلب می شود.

قهوه

15 غذایی که اگر فشار خون بالا دارید هرگز نباید بخورید
قهوه یک نوشیدنی عالی در صبح است و جایگزین شگفت انگیزی برای نوشیدنی های انرژی زا است. با این حال، استفاده بی سابقه و کنترل نشده از نوشیدنی های غنی از کافئین می تواند منجر به افزایش فشار خون شود .
قهوه همچنین باعث می شود که فرد میل جنسی خود را از دست بدهد بنابراین مصرف قهوه باید کاهش یابد. علاوه بر این افزایش فشار خون ناشی از مصرف قهوه ناگهانی است و بنابراین می تواند آسیب بیشتری به همراه داشته باشد. 

نوشابه های گازدار

15 غذایی که اگر فشار خون بالا دارید هرگز نباید بخورید

نوشابه های گازدار چیزی بیش از یک محتوای قندی ندارند. نوشابه های گازدار باعث بیماری های زیادی می شود و فشار خون را تشدید می کند.

نوشیدنی های گازدار سلامت دهان و دندان فرد را از بین می برد و باعث کم آبی بدن می شود. این کم آبی باعث عدم تعادل الکترولیت در بدن و افزایش فشار خون می شود. اجتناب از نوشیدنی های گازدار می تواند سبک زندگی سالم تری ایجاد کند.

گوشت قرمز

15 غذایی که اگر فشار خون بالا دارید هرگز نباید بخورید

اولین توصیه هر پزشک به افرادی که از فشار خون بالا رنج می برند این است که از مصرف گوشت قرمز اجتناب کنند یا به طور کلی آن را تحریم کنند.

گوشت قرمز منبع اصلی آهن برای بدن است. این آهن هم به طور مستقیم با سطح فشار خون بدن انسان ارتباط دارد.

گوشت قرمز همچنین حاوی مقدار بیشتری سدیم نسبت به گوشت سفید و غذاهای دریایی است بنابراین استفاده از گوشت قرمز برای کنترل فشار خون و جلوگیری از فشار خون بالا باید کاهش یابد.

دونات

15 غذایی که اگر فشار خون بالا دارید هرگز نباید بخوریددونات میان وعده مورد علاقه هر گروه سنی است. با این حال این میان وعده های کوچک فوق العاده ناسالم هستند. آنها با رسوب اسید در داخل دهان سلامت دهان و دندان فرد را از بین می برند. آنها باعث چاقی می شوند که مستقیماً با فشار خون بالا و فشار قلبی مرتبط است.
مصرف دونات سطح قند را افزایش می دهد که باعث تشدید بیشتر سطح فشار خون می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان