کشف بزرگ برای دندان در آوردن در 6 سال با هر سن و سالی/ دندان مصنوعی را دور بیندازید

خط سلامت: دانشمندان در آستانه یک معجزه دندانپزشکی هستند. در حالی که استخوان‌ها می‌توانند دوباره رشد کنند، اما دندان‌ها چندان خوش‌شانس نیستند، این باعث می‌شود میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از نوعی بی‌دندانی رنج ببرند.

کشف بزرگ برای دندان در آوردن در 6 سال با هر سن و سالی/ دندان مصنوعی را دور بیندازید

محققان ژاپنی در حال انتقال یک داروی امیدوارکننده و رشد مجدد دندان به آزمایشات انسانی هستند اولین بیماران این دارو را در سپتامبر سال جاری به صورت داخل وریدی دریافت خواهند کرد.

به گزارش خط سلامت در صورت موفقیت آمیز بودن کارآزمایی، محققان امیدوارند این دارو در حدود سال 2030 برای همه انواع بی دندانی در دسترس قرار گیرد.

بدن انسان بالغ به طور متوسط ​​حاوی 206 استخوان است مخلوط سخت شده ای از کلسیم، مواد معدنی و کلاژن که داربست بیولوژیکی را فراهم می کند.

در حالی که ممکن است زیاد به آنها فکر نکنیم، استخوان ها به طرز باورنکردنی انعطاف پذیر هستند. اما اگر شکست بخورند، این ترفند عالی را برای رشد مجدد خود دارند.

اما دندان ها استخوان نیستند . اگرچه آنها از برخی از مواد مشابه ساخته شده اند و سخت ترین ماده در بدن انسان هستندبه لطف لایه محافظ مینای دندان فاقد توانایی حیاتی برای التیام و رشد مجدد خود هستند.

اما ممکن است همیشه اینطور نباشد. محققان ژاپنی در حال پیشبرد یک داروی آزمایشی هستند که نوید رشد مجدد دندان‌های انسان را می‌دهد و آزمایش‌های انسانی قرار است در ماه سپتامبر آغاز شود.

تفاوت های دندانی دیدن جنسیت را ممکن می کند

کاتسو تاکاهاشی، رئیس دندانپزشکی در موسسه تحقیقات پزشکی در بیمارستان کیتانو در اوزاکا گفت : می‌خواهیم کاری انجام دهیم تا به کسانی که از از دست دادن یا نبود دندان رنج می‌برند کمک کنیم.

در حالی که تا به امروز هیچ درمانی دائمی وجود نداشته است ، احساس می کنیم که انتظارات مردم برای رشد دندان بالا است.

این توسعه به دنبال سال‌ها مطالعه پیرامون یک آنتی‌بادی خاص به نام ژن مرتبط با حساسیت رحم (USAG-1) صورت می‌گیرد که نشان داده شده است رشد دندان‌ها را در موش‌ها مهار می‌کند.

در سال 2021، دانشمندان دانشگاه کیوتو - که در آزمایشات انسانی آینده نیز شرکت خواهند کرد - یک آنتی بادی مونوکلونال (تکنیکی که معمولاً در مبارزه با سرطان استفاده می شود) کشف کردند که تعامل بین USAG-1 و مولکول های معروف به پروتئین مورفوژنتیک استخوان را مختل کرد. 

می دانستیم که سرکوب USAG-1 برای رشد دندان مفید است. 

این مطالعه به مدت 11 ماه روی 30 مرد بین 30 تا 64 سال متمرکز خواهد شد که هر کدام حداقل یک دندان از دست داده اند. این دارو برای اثبات اثربخشی و ایمنی آن به صورت داخل وریدی تجویز خواهد شد و خوشبختانه هیچ گونه عارضه جانبی گزارش نشده است.

اگر همه چیز خوب پیش برود، بیمارستان کیتانو درمان را برای بیماران بین 2 تا 7 سال که حداقل 4 دندان از دست داده اند انجام می دهد، با هدف نهایی این که تا سال 2030 دارویی برای رشد مجدد دندان در دسترس باشد.

در حالی که این درمان ها در حال حاضر وجود دارد. تاکاهاشی با تمرکز بر بیماران مبتلا به کمبود مادرزادی دندان، امیدوار است این درمان برای هر کسی که دندان خود را از دست داده است در دسترس باشد.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان