از درد مفاصل رنج می برید؟ این 13 درمان طبیعی را برای مبارزه با آن امتحان کنید

خط سلامت: آیا اغلب از درد مفاصل رنج می برید؟ بخش بزرگی از مردم از این بیماری رایج رنج می برند. این نه تنها چیزی است که با افزایش سن بیشتر اتفاق می‌افتد، جوانان نیز می‌توانند از آن رنج ببرند.

از درد مفاصل رنج می برید؟ این 13 درمان طبیعی را برای مبارزه با آن امتحان کنید

درد مفاصل می تواند بسیار آزاردهنده و دردناک باشد. باعث درد و سفتی در مفصل می شود، به خصوص در هنگام ایستادن. این درد می تواند بر راحتی خواب، نشستن یا راه رفتن شما تأثیر بگذارد.

به گزارش خط سلامت هیچ کس این را نمی خواهد و به همین دلیل است که ما سیزده درمان طبیعی را فهرست کرده ایم که می تواند درد شما را کاهش دهد. البته همیشه عاقلانه است که در مورد دردهای غیرطبیعی مفاصل با پزشک خود مشورت کنید. 

برای تمام محصولات ذکر شده در زیر، ابتدا روی یک ناحیه کوچک روی پوست بمالید تا ببینید آیا حساسیت دارید یا خیر. این را می توان با تغییر روی پوست مانند قرمزی، کهیر یا لکه مشاهده کرد. اگر چنین است، بهتر است از مصرف این محصول خودداری کنید. خوشبختانه، ما سیزده منبع طبیعی را فهرست کرده ایم، بنابراین انتخاب های زیادی وجود دارد. 

بذر کتان

محبوبیت بذر کتان به خصوص اخیراً افزایش یافته است. ما فکر نمی کنیم که این تعجب آور باشد، زیرا این دانه ها فواید زیادی برای سلامتی دارند. بذر کتان تاثیر مثبتی بر سیستم ایمنی دارد، کلسترول و فشار خون را کاهش می دهد، تاثیر مثبتی روی پوست و ناخن ها دارد و می تواند به کاهش وزن کمک کند.

آنچه مهم است بدانید این است که بذر کتان سرشار از اسید آلفا لینولنیک است، یک اسید چرب مهم امگا 3 که می توانید از آن برای محافظت از مفاصل خود در برابر عفونت ها و موارد دیگر استفاده کنید. به عنوان مثال، دانه کتان را با یک مشت آجیل و مقداری میوه تازه در یک کاسه ماست برای صبحانه بخورید. یک راه خوب برای شروع روز است.

نوشیدنی سم زدا

 آلوئه ورا یک محصول شگفت انگیز در مورد درد مفاصل است. این گیاه نه تنها برای خانه شما خوب به نظر می رسد، بلکه سرشار از فواید سلامتی بسیاری نیز می باشد. 

در میان بسیاری از فواید دیگر، آلوئه ورا درد مفاصل و عضلات را تسکین می دهد. همه اینها به دلیل ژل شفافی است که هنگام جدا کردن یا بریدن برگ از گیاه خارج می شود. برای استفاده از مزایای آن، می توانید آن را به روش های مختلفی اعمال کنید. یا این ماده را مستقیماً روی پوست بمالید، آن را بنوشید یا کپسول آلوئه ورا مصرف کنید.

توصیه می کنیم آن را بنوشید زیرا طعم لذیذی دارد و در شروع روز به شما نشاط می دهد. فنجان قهوه را دور بریزید و صبح آن را با یک لیوان نوشیدنی خوشمزه آلوئه ورا جایگزین کنید.

 

دم اسب

آیا می دانستید که دم اسب برای تسکین درد مفاصل بسیار خوب عمل می کند؟ این درمان طبیعی علاوه بر تسکین درد مفاصل، برای بسیاری از شکایات دیگر نیز مفید است. به عنوان مثال به جلوگیری از سنگ کلیه یا مثانه، عفونت های دستگاه ادراری، بی اختیاری و احتباس مایعات کمک می کند. در اینجا نحوه درست کردن آن آمده است:

مواد لازم

150 گرم دم اسب تازه یا 10-30 گرم دم اسب خشک

1 لیتر آب

طرز تهیه

دم اسب را به آب اضافه کنید و بگذارید یک شب خیس بخورد. روز بعد دم اسب را بیرون می آورید و اجازه می دهید بین 10 تا 60 دقیقه در آب فراوان بجوشد. آب اشباع شده را دور نریزید زیرا بعد از این باید آب اشباع شده را به آب در حال جوش اضافه کنید. حالا آن را صاف کرده و رقیق کنید.

وضعیت بدنی خوب

وضعیت بدنی مناسب معجزه می کند بنابراین هنگام نشستن، دراز کشیدن، ایستادن، راه رفتن یا انجام کارهای خانه به این نکته توجه کنید. باید تا حد امکان استرس کمتری به بدن خود وارد کنید.

آیا شغل اداری یا سرگرمی یا شغل دیگری دارید که اغلب در آن موقعیت مشابهی را اتخاذ می کنید؟ سپس به وضعیت بدن خود توجه بیشتری داشته باشید زیرا این می تواند برای مفاصل و عضلات بسیار بد باشد. مهم است پشت خود را صاف و شانه های خود را عقب نگه دارید، باسن شما باید پشت صندلی را لمس کند. این نکات بسیار مهم هستند، اما مطمئن شوید مفاصل و ماهیچه های شما با پیاده روی هر چند وقت یکبار یا تغییر وضعیت بدن تان فعال باقی می مانند.

چای کاسیس

کاسیس از توت های گیاه Ribes Nigrum (معروف به گیاه Cassis) تهیه می شود. این گیاه به جز ساختن کاسیس، برای روماتیسم، آنفولانزا و بله برای درد مفاصل مفید است. برای این کار باید از برگ گیاه برای تهیه چای گیاهی استفاده کنید. آیا گیاه کاسیس در باغ خود دارید؟ 

مواد لازم

حدود 4 برگ جوان از گیاه کاسیس

یک فنجان آب

یک شاخه نعنا، نصف قاشق چایخوری زردچوبه یا برگ رزماری

چای کیسه ای خالی

طرز تهیه

بسیار مهم است که ابتدا برگ ها را کاملا با آب بشویید. سپس باید برگ ها را برش دهید تا عطر آن آزاد شود. سپس آن را به یک لیوان آب داغ اضافه کنید و بگذارید خیس بخورد. در صورت تمایل مقداری برگ نعناع، ​​زردچوبه یا رزماری اضافه کنید.

چای زنجبیلی

وقتی این آب ضد التهاب را چشیدید، بدون آن نمی توانید زندگی کنید. این نوشیدنی حاوی قوی ترین ضدالتهابی است که طبیعت به ما داده است. مراحل زیر را دنبال کنید و در کمترین زمان آب زنجبیل خوشمزه خواهید داشت:

مواد لازم

2 یا 3 برش زنجبیل

یک فنجان آب

طرز تهیه

2 یا 3 برش ریشه زنجبیل را برش دهید یا بشکنید و بگذارید 20 دقیقه در یک فنجان آب بجوشد. سپس حرارت را خاموش کرده و اجازه دهید حدود 10 دقیقه خیس بخورد و خنک شود. حالا برش ها را بردارید و عسل دلخواه را اضافه کنید.  این نوشیدنی را دو بار در روز بنوشید و در کمترین زمان متوجه نتیجه آن خواهید شد.

یک معجون گیاهی

علاوه بر زنجبیل، رزماری نیز یکی از بهترین ضدالتهاب های طبیعی است. همچنین حاوی خواص آنتی باکتریال و آنتی اکسیدانی است. بنابراین این گیاه عمدتاً به دلیل اثر شفابخش آن بر درد مفاصل، درد عصبی و درد عضلانی شناخته شده است.

از رزماری یک نوشیدنی گیاهی درست کنید و آن را دو بار در روز بنوشید. می‌توانید درست مانند آب زنجبیل آن را در آب داغ بجوشانید، اما می‌توانید مواد دیگری را نیز اضافه کنید تا از فواید بیشتری بهره مند شوید. اگر این کار را دوست ندارید، می توانید از رزماری به شکل اسانس نیز استفاده کنید.
این سیستم عصبی مرکزی و سیستم گردش خون را تحریک می کند که به نوبه خود باعث درد کمتر می شود. در زیر یک نوشیدنی گیاهی را قرار داده ایم که به عنوان یک نوشیدنی سم زدا نیز بسیار خوب عمل می کند.
این نوشیدنی هضم غذا را تقویت می کند و این همیشه خوب است. آویشن موجود در این نوشیدنی همچنین برای تحریک سیستم ایمنی و درمان سرماخوردگی بسیار خوب عمل می کند. رزماری راه های هوایی را تصفیه می کند و حملات سرفه را تسکین می دهد.

مواد لازم

5 گرم رزماری

5 گرم آویشن

احتمالا یک قاشق چای خوری عسل

250 میلی لیتر آب

طرز تهیه

بگذارید آب بجوشد . حالا رزماری و آویشن را اضافه کنید و بگذارید 10 دقیقه دیگر بجوشد. سپس حرارت را خاموش کرده و در فنجان بریزید و به ذائقه خود عسل اضافه کنید. متوجه خواهید شد درد با گذشت زمان به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

چای طلایی

هنگامی که از درد مفاصل رنج می برید، زردچوبه باید به طور پیش فرض در بالای لیست خرید باشد. این ادویه برای بهبود سفتی، درد و تحرک در زانو شناخته شده است. همچنین می تواند التهاب را کاهش دهد.

نکته مهم در مورد زردچوبه این است که می توانید آن را به روش های مختلف به سبک زندگی خود اضافه کنید. می توانید از آن برای طعم دادن به گوشت و سبزیجات، در چای های گیاهی یا به عنوان کمپرس استفاده کنید.

وقتی قبل از هر وعده غذایی یک فنجان چای زردچوبه بنوشید، به زودی اثرات آن را احساس خواهید کرد. می توانید سراغ نسخه ساده آن فقط با زردچوبه و آب گرم بروید، اما می توانید سراغ چای به اصطلاح طلایی هم بروید. در زیر مراحل این دستور طلایی را برای شما فهرست کرده ایم.

مواد لازم

500 میلی لیتر آب گرم

2 قاشق چایخوری زردچوبه آسیاب شده

3 برش لیموی تازه

زنجبیل 2 سانتی متر

یک چوب دارچین

طرز تهیه

خیلی ساده است. همه مواد را در یک قوری یا قابلمه آب جوش بریزید و بگذارید 5 تا 10 دقیقه قبل از صاف کردن دم بکشد. بعد از این می توانید آن را با مقداری عسل شیرین کنید. 

*نکته! به جای چای طلایی، می توانید شیر طلایی خوشمزه را نیز درست کنید. آب را با دو فنجان شیر نارگیل جایگزین کنید. 

گرما یا سرما

علاوه بر چای‌های سم‌زدایی کاملاً طبیعی، پوشیدن یک ژاکت گرم نیز می‌تواند مفید باشد. گرما می تواند به انعطاف پذیری بیشتر مفاصل کمک کند، بنابراین اگر مفصل [درد] دارید لباس گرم زیادی بپوشید. همچنین مهم است لباس راحت باشد تا بتوانید به راحتی آن را بپوشید و درآورید. اگر درد مفاصل دارید، اغلب صبح ها ممکن است مشکلات اضافی در مفاصل خود داشته باشید. یک دوش آب گرم می تواند به سفتی عضلات کمک کند.

مراقب باشید، زیرا اگر درد مفاصل حاد دارید، به هیچ وجه عضلات خود را گرم نکنید. 

تغذیه

تغذیه سالم و کاهش وزن در صورت اضافه وزن می تواند به کاهش درد مفاصل کمک زیادی کند و فشار کمتری به مفاصل شما وارد کند. اضافه وزن یکی از بزرگترین مقصران درد مفاصل است. بنابراین، آب کافی بنوشید و تا حد امکان از غذاهای سالم، متنوع و طبیعی استفاده کنید. برخی از غذاهایی که برای جلوگیری از این مورد تحقیق شده اند:

قندها
سیب زمینی 
آردهای سفید
 

تمرینات ملایم

برای اطمینان از اینکه عضلات شما سفت نمی شوند، مهم است که به اندازه کافی حرکت کنید. همچنین می تواند ماهیچه های اطراف مفاصل را تقویت کند.

در صورت درد مفاصل یا التهاب مفصل، فعالیت بدنی می تواند آسیب کمی داشته باشد. اشکال خوب ورزش شامل پیاده روی، یوگا، شنا، ایروبیک در آب یا دوچرخه سواری است. 

به یاد داشته باشید آن را آسان بگیرید تا بدن خود را اضافه بار نکنید. زمانی که شکایات مفاصل شما کاهش می یابد و بدن شما می تواند موارد بیشتری را تحمل کند، به طور خودکار متوجه خواهید شد.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان